פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחת ערב בקיטשן מרקט  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 31/03/2016 | 17:55
5
1701
אתחיל ואומר שקיטשן מרקט היא אחת המסעדות האהובות עלי. תמיד כשחברים מחפשים המלצות למקום מעניין וטעים בתל אביב היא מופיעה בראש הרשימה. ובכל זאת, לי לא יצא להגיע לשם במשך יותר משנה. לכן כשקיבלתי שובר מהעבודה לארוחה במסעדת שף וברשימה הופיעה הקיטשן מרקט ישר ידעתי שאלך לשם.
אז אספתי את אחותי ונסענו לנמל תל אביב לארוחת ערב מפנקת על חשבון העבודה (חלקה לפחות, שווי השובר היה 350 ש"ח ועברנו אותו קצת).
 
התחלנו משני קוקטיילים שלצערי שכחתי את שמם. שלי הכיל פירות יער והיה פשוט מושלם. כמו לאכול פטל טרי שהרגע נקטף מהעץ. חששתי שהוא יהיה מתוק מידי אבל הוא היה מאוזן לחלוטין. אחותי שתתה משהו מריר יותר עם טעמי תפוז ודבש שהיה טעים אבל לא כמו יצירת האמנות (לא מגזימה) שאני הזמנתי.
 
כשהסתכלנו על התפריט החלטנו שנזמין הרבה מהמנות הראשונות והבינוניות כדי לנסות טעמים שונים, החלטה שהתבררה כמוצלחת מאוד. ביקשנו מהמלצר שיוציא לנו את המנות בקצב איטי שנוכל להנות מהארוחה. המלצר, שהיה מקצועי וקשוב מאוד, אכן שחרר את המנות בקצב טוב כמו שרצינו.
 
את האוכל התחלנו ממנת ספיישל של שרימפס על קרם כרובית עם ביסק סרטנים וסלט קטן ופריך של כרובית, סרטנים ומשהו קראנצ'י וטעים. מנה נהדרת, שכמו כל המנות בקיטשן מרקט הכי טעימה כשאוכלים אותה עם כף וטועמים את כל השכבות בבת אחת. טעמי הכרובית ופירות הים משתלבים ומדגישים זה את זה והסלט הטרי מוסיף מרקם נהדר.
המשכנו עם קרפצ'ו דג לבן (בס באותו היום) - חתיכות דג דקיקות עם נקודות קרם חזרת, נקודות שמנת חמוצה, קצת פלפלים חריפים ומשהו שמתואר בתפריט כתפוח עץ אבל מהתמונה נראה לי כמו משהו אחר וגם הטעם היה לא של תפוח. בכל אופן הקרפצ'ו היה מעולה וגם במנה זו המרכיבים השתלבו ליצירת ביס מושלם.
המנה הבאה הייתה ברולה מפטריות פורצ'יני עם פרמז'ן, ערמונים קלויים ופרושוטו. זו הייתה מנת המחלוקת בארוחה, אני נהנתי ממנה מאוד, אחותי טענה שהיא מתוקה מידי ומזכירה יותר קינוח ממנה ראשונה. בעיני קרם הפטריות היה עדין ומתיקות הסוכר השתלבה יפה עם מתיקות הערמונים ועם מליחות הפרמז'ן והפרושוטו. החסרון היחיד הוא שיש הרבה קרם ומעט תוספות וקצת קשה לקבל איזון של כל המרכיבים בכל ביס.
לאחר הפסקה קצרה קיבלנו את שתי המנות הנוספות: הביצה ורייאט טלה.
הביצה זו מנה שאני אוהבת במיוחד ודווקא הפעם היא הייתה המנה החלשה. היופי בביצה (כמו בכל המנות בקיטשן מרקט בעצם) זה השילוב של כל השכבות, הטעמים והמרקמים לביס אחד. ואיכשהו, פה זה לא עבד. הפטריות היו גדולות מידי, הקרוטונים מועטים מידי וחלמון הביצה (החלק הכי טעים) כמעט ולא הורגש. עדיין, מנה לא רעה, אם לא הייתי טועמת אותה לפני כן, אולי הייתי חושבת אחרת.
המנה האחרונה הייתה רייאט טלה, וזו הייתה המנה המוצלחת מכולן. הטלה מתחבא יחד עם אספרגוס (ולדעתי גם קצת אפונה) מתחת לשמיכת קרם תפוחי אדמה עם קישוטי צ'יפס ראטה דקים ופריכים. הבשר היה נימוח ויחד עם תפוחי האדמה והאספרגוס התקבל ביס שהוא מעין ואריציה עדינה על שפרדס פאי. מנה מופלאה שאני ממליצה לכולם.
אחרי ארוחה כזאת חייבות גם קינוח והלכנו על עוגת גבינה. קרם גבינה עם תותים טריים ופירורי בצק פריך שמתחבא מתחת לשכבת סבלה זיתים שחורה וכדור גלידה עם שברי מרנג. מנה מהממת ביופיה ועדינה מאוד בטעמיה. קינוח קל וטעים לארוחה מעולה.
 
סה"כ יצאנו עם חשבון של 420 ש"ח וטעם של עוד. מקווה שהפעם הבאה שלי בקיטשן מרקט תהיה בעוד פחות משנה.