פורום ביקורת מסעדות
נושא: רולא - שדרות הנשיא חיפה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 01/05/2016 | 09:49
18
315
חשבתי שמגיע דיווח נפרד, מה גם שזה היה כמעט סופ"ש כזה.. 
בכל מקרה, מסעדה קצת מוזרה רולא, בטווח הדי רחב שבין המקומות "המזרחיים" למקום "מתיימר" כמו עלה גפן, רולא הרגישה לי מעט באמצע מידי. היו קצת יותר ציפיות ל"אפסקייל" חיובי, מבחינת העיצוב והשירות המקום יחסית פשוט, כלאמר הכל נעשה בסדר, אבל שום דבר לא הרגיש ממש מושקע ויוצא דופן. 
אבל התכנסנו בשם האוכל ופה הנקודה הבאמת מעניינת - מרגיש שיש יד מצויינת לאוכל ערבי במטבח של רולא, אפילו יד פנטסטית לז'אנר (ואולי גם בכלל).. המנות לטעמי היו קצת פשוטות מידי ולא מושקעות מספיק, להצדיק את מחירן ואת השאיפה לצאת מהמסגרת הדי מאיימת של מזרחי ולעבור לערבי איכותי מאוד עם טוויסט.. וזה חבל יחסית, כי הבסיס מעולה, אבל אני לא בטוח שנעשתה מספיק מחשבה והשקעה לנסות ולהפוך כל מנה לייחודית, מעניינת ומושכת יותר (כמו שמנסים לעשות בעלה גפן, מקום עם מחירים די קרובים בחלק לא קטן מסוגי המנות ו"הצהרות" יחסית דומות).
אולי ברולא לא מעוניינים בדיוק בכיוון הזה ש"ממש ירשים", אבל לפחות אלו היו הציפיות..
 
אחרי כל ההקדמה הרגשנית הזו, זה מה שאכלנו :
 
רביעיית קובה עם טחינה מתובלת ליד - הטחינה מצויינת, התיבול עז וטעים, הקובה קטנים יחסית ועדינים, אבל הטעמים נהדרים, עד כמה שניתן להכניס טעם ולהנות מקובה קטן יחסית הקישוט באמצע הלא ברור של עגבניה הרגיז אותי, הוא לא נראה מזמין במיוחד ולא היה טעים במיוחד, כי העגבנייה הייתה קצת עייפה ולא מזהירה מלכתחילה, זאת לא הייתה תוספת למנה שתצדיק הבאתה למחיר 38 ש"ח, שוב למרות הטחינה הדי נדיבה וטעימה.
 
פסטלים של גבינה עם רוטב יוגורט - גם כן מהראשונות, המנה הכי מוצלחת של הארוחה, אלו היו מין סיגרים מטוגנים ממש טובים, כשבבצק תועפות עלי זעתר או אורגנו, מין חלומי\מוצרלה\ג'יבנה מוצקה בפנים, רוטב יוגורט עם עשבים ושום, כנראה, ממש טוב ומומלץ, למרות שבמבט ראשון נראה גם כן קצת "צלחת ערומה" ומקלונים כאלו די דקים, המנה בהחלט עשוייה טוב ולעניין, למרות שגם היא ממש לא "זולה" באיזור 40 ש"ח.
 
שישברק - טעימים מאוד גם הם, למרות שאולי היו מעט מידי כיסוני בשר בפנים והמון רוטב. הרוטב לטעמי היה נפלא, הלוואי שהייתי יודע להוציא ככה מרקם וטעמים ביוגורט מבושל בבית. שוב, טעמים אדירים, לבחור (?) במטבח יש ידיים חבל על הזמן, עדיין מנה "קצת ערומה" אולי כשמתמחרים אותה באיזור 70 ש"ח אם אני זוכר נכון.. מה היה יכול להוסיף ? ואללה לא ממש יודע, כמובן שיותר כיסונים, אבל אולי גם קערית של מין שערייה כזה, האורז הערבי המצויין עם איטריות, כדי להספיג בשאריות הרוטב, שנאכל בסופו של דבר כמו מרק.. 
 
שיפודי חזה עוף - הלוואי גם שהייתי מוציא ככה מגריל, חזה עוף בחיתוך ובעיקר בישול, שישאיר אותו מאוד מאוד עסיסי וטעים, גם בעזרת מרינדה מצויינת שנמרחה עליו כנראה תוך כדי ואולי גם לפני הצלייה, של תועפות עלי נענע קצוצים, אולי גם זעתר, פפריקה, שום ולימון, אחד השילובים הטובים לשיפודים שאכלתי בזמן האחרון ובהחלט כיוון להתנסות בבית.
המנה הזו הייתה בסופו של דבר התמוהה ביותר, למרות שהשיפודים היו נפלאים, הוגשו לצידה 2-3 עגבניות שרי חרוכות ולא מזמינות במיוחד ושוב אותה פינכת טחינה.. המנה צרחה לתוספת פחממתית, האמת שגם לא קיבלנו ולא הציעו לנו פיתות לאורך הארוחה, הנחתי שהן חלק ממנות מסויימות שמזמינים, כמו החומוס, אבל בהחלט ייתכן שהניחו שבגלל הפסחף איננו מעוניינים בהם.. 
בכל מקרה פחממה טובה או מבחר ירקות קלויים, הייתה הופכת את המנה למצויינת, מחירה היה לכיוון 60 ש"ח למיטב זיכרוני, עם כל הטעם הטוב, זה לא מספיק עבור שני שיפודי עוף במחיר כזה.. 
 
יחד עם שני בירה שחורה, לכיוון 240 ש"ח אם אני זוכר נכון, זה לא נורא, אבל רחוק מלהיות מחיר שישכנע אותנו לשוב בתדירות גבוהה יותר כארוחה "משמעותית" לזוג, למרות שבהחלט ארצה לנסות את החומוס ועוד כמה מנות "בסיסיות" מסביב, בהזדמנות קרובה..