פורום ביקורת מסעדות
נושא: ערב חג בדלידה, משלוח מקופי בר והמון ממתקים למימונה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 01/05/2016 | 13:18
1
297
ביום חמישי התקבצנו בני המשפחה לארוחת ערב בדלידה כי אמא עבדה ערב חג ונמאס לה לבשל. ישבנו חמישה, מצב רוח מרומם והרבה תאבון.
מהראשונות הזמנו: ברולה פילפלים, לבנה, קבב טלה, סיניה חציל, סלמון ודברים מעץ, קרוסטיני בריוש ומאחר והלחם שהגיע עם חלק מהמנות לא הספיק עוד 2 מנות לחם.
המנות הראשונות זרמו בקצב, חלקנו אותן סביב השולחן ונרשמו קריאות הנאה וליקוקי אצבעות.
הבעיה התחילה עם המנות העיקריות. הוזמנו: סמבוסק זנב שור, רביולי סרטנים ופילה בקר.
חיכינו זמן רב לעיקריות עד כדי כך שהמלצרית ניגשה להתנצל על הזמן הרב שעובר אך לא הוצע לנו כלום בזמן ההמתנה.
הסמבוסק מגיע עם קרם פרש וביקשנו אותו בצד כי המזמינה לא מערבבת חלב ובשר. רק בהגשה נזכרו לציין כי הבצק עצמו הוא בצק חמאה כך שמזמינת המנה לא נגעה בה. לא הוצע שום חילוף, המנה נאכלה על ידי שאר יושבי השולחן ולא נרשמה התלהבות. הבשר בפנים היה יבשושי מעט והבצק השתלט.
במנת הרביולי הגיעו 3 רביולי מכוסים עלי חסה לא קשורים בכלל שנדחקו הצידה במזלג ולא נאכלו. הכמות מתאימה יותר למתאבן ולא למנה עיקרית, בטח לא במחיר של 54 ש"ח למנה.
הפילה הוזמן מדיום וול (אני יודעת) לסועד שנרתע מבשר נא. הוא הגיע רייר. נתח לא יפה, מלא שומן וגידים שלא נוקה היטב ולא נעשה קרוב אפילו למידת העשייה בה הוזמן. הוא הוחזר לאש ונאכל בחוסר חשק. השפצלי היה חביב.
אני לא זוכרת את הסכום המדוייק אבל סיימנו סביבות ה-400 לא כולל טיפ.
בשבת, עמוק בתוך ההכנות למימונה בערב, החלטנו להזמין צהריים מהקופי בר. הוזמן שניצל מהתפריט הרגיל- הגיע חם ופריך, לא יודעת איך הם מצליחים כל פעם. היה מעט תפל הפעם.
ממיוחדי היום הוזמן פילה בורי שהגיע עשוי יתר על המידה ויבש ברוטב שנקרא יותר טוב ממה שנראה או נטעם של עגבניות צלויות ולימון כבוש.
השעועית שהגיעה בתוספת היתה לא עשויה ולא מתובלת.
בשבת ארחנו את המשפחה והחברים למימונה ובמשך השבוע שקדם עמלתי על הכנת  הממתקים.
הוכנו- ממתק נוגט מהספר "כישופי סוכר", נוגטין בוטנים לפי מתכון של מישלאק, פופקורן בקרמל, מרמלדת תות ומרמלדת אפרסק ממחיות פרי ביתיות, ריבת קליפות תפוזים, ריבת צימוקים, מרשמלו סירופ אגסים, עוגיות בוטנים מרוקאיות, מרציפן, מגולגלים בסירופ, נשיקות מרנג וכמובן מופלטה שאמא שלי עמדה ופתחה בעזרת הדור הצעיר (אחי הקטן) שהחליט שהגיע הזמן ללמוד איך.
מאחר והיו כמויות אדירות חלק מהאורחים הלכו הביתה עם אריזות והשאר נשלח הבוקר עם בן הזוג למשרד.