פורום ביקורת מסעדות
נושא: קפה בתיה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 07/05/2016 | 14:05
1
367
ביום חמישי האחרון הייתי בסידורים כל הבוקר באיזור דרום ת"א ובשעת צהריים הייתי על האוטובוס חזרה למרכז כשהתכנית היתה לנסות את מסעדת הדים- סאם החדשה בבן יהודה. כשהאוטובוס עבר בחשמונאים הסתכלתי מהחלון וראיתי את קפה בתיה. לא יודע בדיוק מה גרם לי לשנות את התכנית ולרדת מהאוטובוס, אולי בגלל שזה יום השואה והמחשבה על סבא וסבתא והאוכל שלהם שאני מתגעגע אליו מאוד. 
 
המסעדה כוללת דלפק ארוך כנראה כי הרבה מהפעילות שלה מתבצעת ב- TA. היתה ברובה ריקה בשעת שיא של צהריים בעוד המסעדות הסמוכות היו מלאות הרבה יותר אבל כל הזמן היתה תנועה של אנשים לקחת אוכל מהדלפק. הקירות מכוסים בגזירי עיתונים שהזכירו את המסעדה ושל כל גדולי האומה שסעדו שם. מדובר במוסד-מוסד. 
התיישבתי בשולחן המתנתי שיערכו את השולחן ויביאו תפריט. אף אחד מתוך ארבעת העובדים שראיתי לא ניגש ולא הסתכל לכיווני, עד שכבר חשבתי שאולי הכל מתנהל פה במתכונת של שירות עצמי... לבסוף שאלתי אם אפשר לקבל תפריט ומנהלת/בעלת המקום התנצלה ופקדה על העובד הצעיר, ילד בן לא יותר מ-17 לטפל בי. לא הצלחתי להחליט אם מבחינתו של המלצר הצעיר זה היה המקום האחרון שהיה רוצה להיות בו בעולם או שהוא סתם בשלב ה-AKWARD של גיל טיפשעשרה, כי במהלך כל הארוחה, כהגיש ופינה, החליף סכום והגיש את החשבון לא אמר מילה. בהחלט הזוי. 
האוכל- ישנה עסקית צהריים שכוללת מנה עיקרית ושתי תוספות ב-50 ש"ח כשאפשר להוסיף ראשונות, מרק ושתיה במחיר מוזל. 
לקחתי קציצות בקר ברוטב, עם פירה ושעועית ירוקה והוספתי סלט ביצים(7 ש"ח) ומרק קניידלך (12). 
לפתיחה הגיעה צלוחית עם סלט מלפפון בצל וסלט כרוב לבן במיונז. סלט המלפפונים נחמד בעל טעם מתקתק. הכרוב סתמי. 
אחריו הוגשה סלסילה עם שתי פרוסות עבות של לחם לבן שהיו טריות וסלט הביצים. הסלט היה מתובל קצת פחות ממה שאני רגיל, עוד קצת פלפל ומלח היו משפרים אותו אבל הוא היה טעים ולגמרי הזכיר לי בית. 
מרק הקניידלך היה ללא ספק כוכב הארוחה. המרק הצח הוגש בכמות טובה והיה עשיר בטעמו, כשהורגש טעם פטרוזיליה ושמיר.נהדר.  הקניידלך היו שני כדורים גדולים מהז'אנר הדחוס, ולמרות שאני רגיל לאלו האווריריים יותר, הם היו מצויינים. 
 
אז חזרה המנהלת ואמרה שנגמר רוטב הבשר של הקציצות, ואפשר במקום את הקציצות ברוטב עגבניות. מכיוון שכבר הזמנתי שעועית ברוטב עגבניות כתוספת החלטתי ללכת לכיוון שונה ולקחת את הגולש. 
בדמיוני ראיתי גולש הונגרי עם פלפלים ותפוחי אדמה, המון פפריקה וריח משכר. במציאות קיבלתי תבשיל בשר עם רוטב חום וסמיך. הרוטב עצמו היה עשיר וטעים אם כי לדעתי הוסיפו לו מעט אבקת מרק. יכול להיות שאני טועה אבל האבקה משאירה אפטר טייסט שבהחלט היה שם. אני באופן עקרוני סלחן לגבי הנושא כל עוד זה רק לשיפור טעם ובכמות מדודה, אבל אני יודע שישנם כאלה שרגישים יותר ולכן כתבתי. 
הבשר בתבשיל הוגש בנדיבות אבל היה שומני מדי לטעמי. יצא שאכלתי קוביות בשר שלמות שהיו כמעט אך ורק שומן. הפרדתי את הבשר מהשומן ואכלתי. 
הפירה שליווה את הגולש היה פירה לא חלבי, חלק והיה פירה של פעם. הזכיר לי מאוד את הפירה של סבתא והיה לי נחמד, אם כי זה פירה שמתקבל באהבה רק במסעדות מהסוג הזה. 
השעועית ברוטב לעומת זאת היתה מעט מאכזבת. הרוטב היה מימי וטעמו דל עד כמעט לא מורגש. גם השעועית היתה מבושלת יותר מדי. 
 
המנהלת ניגשה והציעה אספרסו ע"ח הבית. לא יודע אם זה הנוהג, בגלל שצילמתי את המנות או בגלל השירות למרות שלא התלוננתי .
 
לסיכום, לא הכל היה מדהים. הגולש מבחינתי היה די אכזבה למרות שאולי היו לי צפיות גבוהות מדי.
השירות היה מוזר, ואני לחלוטין לא מאשים את הילד. יש לו בוס והוא צריך לעמוד מאחורי השירות שהעובד נותן. 
שאר המנות היו יותר טובות כשהמרק היה מבחינתי ה-הצלחה של הארוחה. מבחינתי מרק עוף טוב שווה את הכל, וכבר בהליכה חזרה הביתה הצטערתי שלא לקחתי כמה מנות להמשך השבוע 
 
* מוסיף תמונות. מצלמת הטלפון למודת פגיעות לכן התמונות באיכות לא גבוהה.