פורום ביקורת מסעדות
נושא: ביקורת: טרטוריה חבה בירושלים   לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 08/05/2016 | 09:36
5
461

סיפור קצת באיחור אך בחול המועד הייתה לנו הזדמנות לצאת קצת מהעיר ולקפוץ לביקור חטוף בעיר הקודש ירושלים. קבענו לסיבוב בוקר בשוק מחנה יהודה, אבל קצת לפני  קפצנו לטרטוריה חבה לקפה ומאפה של בוקר. מכיוון שהמסעדה כשרה והיה מדובר בערב חג שני של פסח, התפריט כולו היה כשר ומותאם לפסח. החלטנו לעשות מעשה ולהזמין בכל זאת שתי ארוחות בוקר על טהרת המצות, בתקווה שההחלטה לא תהיה נוראית עד כדי כך.

באופן מפתיע, גיליתי בטרטוריה חבה את המצה-בריי(ט) הטעים ביותר שאכלתי מימיי (48 ש"ח). נכון שעדיין מדובר בעיסת מצות מתוקה עם ביצים, אבל בטרטוריה חבה הצליחו לתת לה פרשנות פנקייקית, בשילוב רוטב מייפל סמיך, קרם מסקרפונה ופירות טריים חתוכים. אותי הם הצליחו לקנות ללא מילים וחיסול הצלחת עד תום הוכיח לי בלב שאם המקום מצליח לרגש אותי עם ארוחת בוקר כשרה לפסח, כנראה שעליי גם לבדוק אותו בבוקר יום חול. לצד המנה הזמנו שוקו בלגי חם (18ש"ח), שהגיע רותח ומלא במטבעות שוקולד.

זוג החברים שלנו הזמין ארוחת בוקר בסגנון קרוק מאדאם (53 ש"ח), שהגיעה עם גבינת גאודה, תרד, מנגולד, ביצת עין וסלט ירוק לצדה. לטענתם היה מדובר בארוחה ראויה לכל דבר, למרות שהייתה מונחת על גבי מצה רטובה (אבל איך סופגים את הצהוב של הביצה עם מצה?).

דווקא השירות בטרטוריה חבה היה איטי ומהוסס, לקח זמן עד שקיבלנו את החשבון, המתנו למעלה מעשר דקות לקבלת קנקן מים צוננים וההרגשה הכללית הייתה שכולם מנומנמים בבוקר הירושלמי. אינני בטוחה עד כמה זה דבר רע, אבל עבור מי שממהר להמשך עיסוקיו חשוב לקחת זאת בחשבון.

לסיכום, טרטוריה חבה היא בית קפה קטן, חמים וחמוד, עם המון מאפים נהדרים ומלאי קלוריות ואפשרויות כיפיות לארוחת בוקר מושלמת בירושלים.
 
אפשר לקרוא את הביקורת המלאה בבלוג שלנו