פורום ביקורת מסעדות
נושא: BrushStroke - יפנית/צרפתית מבית Bouley  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 08/05/2016 | 17:28
2
385

במקור הכוונה היתה ללכת לבולי, שעוד נגיע אליה בהמשך, אבל בגלל בלאגן כלשהו עם ההזמנה נאלצנו לחפש תחליף, והלכנו על המלצה שלהם על מסעדה יפנית-צרפתית (יפנית עם השפעה צרפתית, להבנתי) שבבעלותם. המארח של בולי בעצמו עשה איתנו את הדרך (שתי דקות מבולי) ודאג שיקבלו אותנו. 
 
המסעדה קז'ואל יותר מבולי. בר שצופה על המטבח פלוס שולחנות מסביב. אנחנו ישבנו בבר. הצות כולו אסייתי חוץ מאחד. היה מעניין לתצפת עליהם. כאן ההוא מכין אורז. שם יש סיר חשוב שטורחים סביבו כל הזמן. והרכבת המנות, עם צ'ופסטיקס, בקפדנות של מעבדה לייצור שבבים.

לשמחתנו, נראו הרבה אסייתים בקהל. סימן טוב, מן הסתם.

ארוחת טעימות מוגשת במחיר 45 דולר.  היא כוללת פתיח, ואחריו בחירה של מנה משלוש קטגוריות: Zensai, Shiizakana ומנת אורז. 
 
עד כאן החלק הקל בתייאור. מכאן זה נהיה יותר קשה, כי בכל הקשור לאוכל יפני אנחנו אפילו עוד לא ברמה של מתחילים. מבחינה זו שמחנו על ההזדמנות להתנסות, אבל צריך לקחת בחשבון שהדיווח הוא רושם סובייקטיבי שנכתב מבלי שיש לי כל קריטריון להשוואה להתנסות אחרת מהמטבח הזה.

הפתיח כלל שלושה טווילים, על כל אחד ביס קצת אחר. האמצעי זה סלמון על מלפפון סיני. בימני אפשר לזהות אבוקדו. השמאלי אני לא זוכר, והוא גם היה לי הפחות מוצלח, עם טעם מאופק מדי בשבילי. האחרים היו חביבים מאד.
 
מקטגורית ה-Zensai, בחרנו במנות הבאות
  • Ramps & Spring Mushroom Chawanmushi. סוג של רביחה שעליה בראף של פטריות עם טעם אוממי שהיה עדין מדי בשבילי. האישה חיבבה יותר.
  • Kampachi Sashimi Salad, Sesame Soy Sauce: סשימי של שני סוגי דגים עם צנונית מוחמצת מלמעלה.
שתי המנות היו חביבות אך לא למעלה מזה.
 
מקטגוריית Shiizakana, בחרנו:
  • Organic Chicken Sweet Vinegar–Yaki with Apple Reduction Sauce: רוטב התפוחים היה ליווי טוב למנת העוף. מנה טעימה. 
  • Skate Wing Cutlet and Blue Shrimp Sweet Vinegar Dashi-an: הדג היה בציפוי פריך, מאד טעים. 
ממנות האורז שנינו בחרנו באותה מנה, שבדיעבד היתה ה-מנה של הארוחה: רצועות דקות של בטן חזיר על אורז שהיה עשוי מושלם. רוטב סויה-שומשום הוגש בכלי נפרד. הוא הזכיר מאד טחינה והשתלב מעולה עם המנה. בצד הוגש מרק מיסו, שהיה נחמד אבל אם המנה היתה מגיעה בלעדיו לא הייתי מגיש קבילה.

לקינוח הזמנו ברולה סאקי (בכל זאת צרפתי יפני). הופתענו לגלות שהברולה מוגש חם, אבל אחרי ההלם הראשוני – זה היה טעים, אם כי לא חושב שבעיניים עצומות הייתי מבחין בין הברולה הזה לבין ברולה רגיל. ה"סאקיות" לא בלטה במיוחד.
 
לסיכום, אני לא יודע איך המסעדה עומדת בקריטריונים של יפנולוגים רציניים, ועד כמה הם הולכים שם רחוק עם ההתאמה של המנות לחיך האמריקאי. בשבילי כהכרות ראשונה עם מטבח כזה החווייה היתה מעניינת. החשש העיקרי שלי היה ונותר – עדינות הטעמים שבחלק מהמנות היתה בשבילי קצת יותר מדי מאופקת. אבל כאופציה למי שהגיע לבולי רעב וגילה שאין שם מקום פנוי – זו כנראה אופציה לא רעה בכלל.

פרטים מלאים ניתן למצוא באתר של בולי