פורום ביקורת מסעדות
נושא: Farmer's Market, ברוקלין  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 08/05/2016 | 17:33
344

מזג האויר בניו יורק  לא האיר לנו פנים, תרתי משמע. המושג אביב בניו יורק התגלה כמשהו שנע בין טיפטופים מעצבנים לבין גשם של ממש. להוכחה שבכל זאת יש כאן שמש זכינו בשני חצאי אחה"צים שכל פעם עשו תקווה לשיפור, עד שלמחרת בבוקר הדגל המתנפנף בעוז מול החלון בישר על עוד יום סגרירי
 
מזג האויר הכי גרוע היה בראשון, ודוקא אז תכננו לנסוע לשני שווקים בברוקלין, שוק פשפשים ושוק איכרים. נראה לי שהאישה היא היחידה שמסוגלת לגרום לאף שלי להוציא את עצמו החוצה (למקום פתוח!!) בגשם כזה. אפילו לו היינו בטוחים שיתקיים משהו במזג אויר כזה, בסופו שלדבר שני השווקים פעלו אבל במתכונת מצומצמת.

שוק האיכרים פעל בעבר ליד גשר ברוקלין, אבל עבר לפרוספקט פארק. ניתן למציא אותו במפה של גוגל בשם smogerburg, ועם רכבת תחתית אפשר להגיע ממש קרוב, חמש דקות הליכה. בגשם יש להכפיל בשלוש.

הדוכנים מוצבים מסביב לככר גדולה באמצע הפארק. על הדשא באמצע כמה שולחנות פיקניק, שביום רגיל אפשר לאכול עליהם. איכרים שהגיעו עם סחורה מהשדה לא ממש ראיתי. היו שם בעיקר דוכני האוכל של השוק. בלט במיוחד דוכן של ice cream sablndwich. עם שמונה מעלות + רוח + גשם מפתיע שבכלל החליטו להגיע.

שלושה דוכנים דגמנו לפני שנסנו משם.
 
הראשון הציע גירסה של Jianbing, קרפ מגולגל ממולא בייקון מייפל ומלא בצל ירוק וביצה מעט מקושקשת שהשטיחו אותה על הפנקייק. בשלט של הדוכן כתבו שזה בהשראת מאכל רחוב שנחשב מאד פופולארי כארוחת בוקר בסין.  לא בטוח ששם זה נאכל עם בייקון, בכל מקרה זה היה טעים מאד, רק חבל שהמילוי לא היה אחיד כך שבחלקים מסויימים זה היה קרפ נטו. אולי צריך להביא אותם לקורס גילגול לאפות בארץ, שילמדו אותם איך מגלגלים נכון
 
בדוכן השני הציעו מאכל שנקרא מופונגו, שמקורו בפורטו ריקו. בבסיסו פלנטיין מטוגן עם שום ועליו נתחי חזיר מטוגן ורוטב על בסיס מיונז. זו היתה אכזבת הארוחה. הפלנטיין היה סתמי וחסר טעם. נתחי החזיר צמיגיים ולא כיפיים לאכילה. הרוטב היה נחמד והצליח להציל קצת מהבאסה של הבשר, אבל בסך הכל מנה מיותרת.

למזלנו, הטעימה השלישית היתה המוצלחת ביותר. היא כונתה Paratha Taco. למה פראתה? כי הבצק של זה מושאל מהפראטה ההודית. לנו הוא מאד הזכיר בצק של מאלאווח. למה טאקו? כנראה בגלל הצורה שבה זה הוגש, כשהוא מגולגל וממולא בבטן חזיר שאיתו הוגש כרוב סגול חמוץ/מתוק ומיונז ציפוטלה. הכל ביחד היה ממש ממש מוצלח. 

לא יודע מה קורה שם ביום רגיל. זו אמורה להיות חווייה מאד נחמדה, וכששמש שם בפארק זה בטח מוסיף הרבה. במצב שאנחנו קיבלנו את המקום זו היתה חווייה מעניינת, אבל לא הייתי ממליץ לאף אחד להגיע לשם ביום כל כך סגרירי. ברגיל, אם ממש אין תכניות אחרות, אפשר לשקול בדיקה של זה ואולי לשלב עם הטיילת של גשר ברוקלין שהמראה משם מקסים.