פורום ביקורת מסעדות
נושא: The Alcron  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 09/05/2016 | 20:23
9
520

מסעדת המישלן השנייה שלנו בטיול. מדובר במסעדה קטנה שנמצאת בתוך מלון וכוללת סך הכל כעשרה שולחנות קטנים ועוד שני שולחנות גדולים, כלומר, יש מקום לכ 25 סועדים. המסעדה היא מסעדה קלאסית מבחינת השירות וההגשה – הכל נעשה לפי הספר ובצורה מאוד מוגזמת, דבר שלא תמיד מתיישב עם היצירתיות של התפריט.

אני חושבת שהמקום שבו העניין בה לידי ביטוי בצורה המוגזמת ביותר היא שהניסיון שלי לגרום למלצרית להוציא כל פעם מנה אחת כדי שנוכל לחלוק נתקלה בהלם, חרדה וחלחלה מפני הבקשה הכל כך לא אורתודוכסית, לכן סיכמנו שנזמין את המנות בזוגות.

התפריט בנוי כך שניתן להזמין 4,5,6 או 7 מנות לאדם ולבחור האם לחבר להן יינות או לא. אנחנו בסופו של דבר בחרנו 6 מנות לאדם והזמנו בקבוק יין אדום שילווה את הארוחה + כוסות יין קינוח בהמשך. תקלה בעניין זה נרשמה כשבסוף גיליתי שלמרות שאמרתי והצבעתי על יין אחד, קיבלנו יין שהיה ממוקם שורה מתחתיו (שהיה מאותו הזן ומאוד דומה, לכן גילינו רק במעמד החשבון) זה הרגיז בעיקר כי יש הבדל של כמאתיים שקלים בין שני הבקבוקים.
 
לפתיחה הוגש לנו משעשע חך שכלל פרוסת טוסט דקה שעליה קרם גזר וכן צ'יפ שעליו בקר (מעט דומה למה שקיבלנו ב field).
 
כאמור, המקום מאוד קלאסי בהגשה שלו ולכן ניגש אלינו והציע לנו ממבחר הלחמים של המקום – הבחור לקח לחמניית פרמזן וכן לחם זיתים, אני בחרתי לחם ארטישוק ועגבניות וכן לחם במילוי יוזו. לצד הלחמים הוגשו ארבעה סוגי חמאה – חמאת פלפלים, חמאת יוזו, חמאת אצות ים וחמאת מלח גס. 
 
לאחר מכן יצא אחד הטבחים להציג את משעשע החך השני – בס צלוי על קרם אפונה עם שבבים של קוקי סאן ז'ק (שהועברו אלי אחר כבוד מהבחור) – הדג היה עשוי מצוין ומשחק המרקמים היה נהדר.
 
Marinated Scottish salmon
in avocado cream, grapefruit and wasabi marshmallow
סלמון שטופל במינימליות מופלאה על קרם אבוקדו, מרשמלו גאוניים של ווסאבי ופניני טפיוקה מטוגנות שיתנו ניגוד מרקמים מתאים.
 
Milk fed veal tartar
with marinated fennel and coriander emulsion
טרטר עגל שכלל גם חלמון, נקודות טעם שונות של שומר וכוסברה וכמובן קציפה (כנראה חלב מעושן) מנה מופלאה שהבחור כמעט ולא וויתר עליה לטובת החלוקה.
 
Quail breast and rillettes
with rosehip and blackberries
ריאט וחזה שליו, עם פטל וכמהין ומוס כבד בתחתית. מנה מצוינת, עם זאת, אהבתי מעט יותר את מנת השליו ביום שלפני.
 
Pan-fried foie gras escalope
with rhubarb, hibiscus and ginger foam
כאשר המנה הגיעה לשולחן כמובן שהמלצר גרד עוד מעט כמהין מעליה. המנה כלכלה רוברב, תותים, היביסקוס שנתן ניחוח נפלא וקצף ג'ינגר. הכבד הגיע מושלם ופשוט נמס בפה. מנה שלא רציתי שתגמר.
בשלב הזה אני והבחור התפצלנו בבחירת המנות – אני החלטתי ללכת על מנה שהוא לא יכול לאכול והוא בתמורה לקח דג במקביל אלי.
 
Olive oil poached halibut
with artichokes, tomatoes and olives
הייתה המנה של הבחור – ארטישוקים צלויים וקרם ארטישוק, קרם עגבניות וזיתים. הדג היה עשוי במדויק ונכנע רק למגע המזלג. הבחור נהנה מהמנה מאוד.
 
Lobster bisque
with sweet corn and poached egg yolk
אני רק מצטערת שלא הספקתי לצלם את המנה לפני שהמלצר שפך עליה את הביסק. קרם תירס ועליו תירס מתוק, בייבי תירס, פופקורס, שרימפ וחלמון ביצה. ערבבתי את הכל וכל ביס היה תענוג, השילוב בין המתיקות של התירס והעושר של הביסק היו מצוינים.
 
US-prime beef fillet and shoulder
with miso glaze and jasmine tea smoked potato purée
פילה בקר וכתף בקר שהוגשו עם פירה שעושן עם תה יסמין, ירקות שורש במצבים שונים ולצד המנה הוגש גם תה יסמין כדי להעצים את טעמי הרוטב. הבשר היה עשוי לעילא והתה בהחלט תרם לטעמים עצמם.
 
Pigeon breast and leg with sour cherries
with sour cherries and cocoa beans
המנה הטובה ביותר מבחינתי של הערב, חזה ורגל של יונה שהוגשו ורדרדים ונהדרים, עם דובדבנים חמוצים, היה טרפאל גאוני שהשתלב במנה והרוטב היה פורט ושוקולד. חששי שהמנה תהיה מתוקה אך היא הייתה מאוזנת להפליא
בשלב הזה עברנו לקינוחים.
 
לפני הקינוח הוגש לנו קדם קינוח – משחק מרקמים של תפוחים – המנה כללה קוביות תפוח וגרניטה תפוח עם קינמון וסוכר.
 
Cold and hot texturas of Valrhona chocolate
זו הייתה המנה שהבחור התעקש להזמין – עוגת שוקולד לבן, גלידת קרמל מלוח, קרם נוגט וקוביית שוקולד מריר שהפתיעה אותי לחלוטין – ציפיתי שתהיה פרלין אך בפועל הייתה עוגת שוקולד חמה ולגמרי הרימה את המנה למקום אחר לגמרי.
 
Cheesecake of Muscat pumpkin
candied kumquat and pumpkin seed-oil ice cream
לא חושבת שאי פעם נתקלתי בעוגה כל כך אוורירית, המנה כללה גם גלידת דלעת שפוזר עליה שמן זרעי דלעת, זרעי דלעת בקרמל ותפוז סיני. מנה נהדרת.
 
Wide selection of French cheeses
with condiments and pecan bread
כיוון שמדובר במקום קלאסי, המלצר ניגש אלינו עם עגלת הגבינות והבחור בחר עבורנו מספר גבינות צרפתיות. את רובן הוא חיבב, אחת מהן הייתה קצת מוגזמת בשבילו, אני דווקא חיבבתי. לצד הגבינות הוגש לחם פקאן טוב, קונפיטורה וענבי יין.

Coffee créme brulée
onion-vanilla púree and chocolate ice cream
את המנה הזו הזמנתי רק בגלל הסקרנות ולא הצטערתי. קרם ברולה בטעם קפה, המלצרית פזרה מעל פירורי קרמל מלוח שבדומה לגלידה מקינוח השוקולד באמת הייתה קרמל מלוח ולא מתוק על מתוק עם מלח בפנים. מסביב למנה היה פירה של בצל ווניל וכן מעט טבעות בצל מטוגן. באופן מפתיע, הכל עבד מצוין והמתיקות של הבצל החמיאה להכל.

לאחר הקינוחים קיבלנו שני שוקולדים – האחד שוקולד מריר והשני במילוי ריבת פרי.
 
כמו כן, קיבלנו כוסית של בחרובקה עם מעט ביטר שמוכן על ידם כדי לעכל כראוי את הארוחה.

גם כאן לא זוכרת את המחירים המדויקים של הכל, רק אציין שארוחת 6 מנות לאדם עולה 2200 קרונות שהן כ 350 שקלים לאדם. כולל היינות (בקבוק אדום, כוסות של לבן), פרייה והטיפ, המחיר היה כ 1200 שקלים.