פורום ביקורת מסעדות
נושא: עסקית בשילה - בן יהודה תל אביב  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 19/05/2016 | 10:42
24
560
שילה, שילה, שילה.. מקום שאהבתי בעבר בעיסקית, בערב לא תמיד הרגישה חזקה מספיק, ובעיקר גם יקרה. אני לא משתגע מהאווירה שם, לא כל כך מתאים לי ולא מרגיש "אופנתי ותל אביבי" מספיק לעניין, ויסלחו לי שילה והתל אביביים, זה המצב
יש משהו שגם נותן שם תמיד תחושת "עפים על עצמינו" כזו מהצוות, ממש בעדינות אבל מספיק כדי להרגיש ולפעמים גם "לעקם גבה", אם זה באמירות מסויימות שקשורות לפירוט המנות, התחכמויות קטנות פה ושם בניחוח ציני, שוב ממש בעדינות וזה גם תמיד קשור לאישיות ממול, אבל תמיד משהו קצת הרגיש לי שם לא הכי נוח שבעולם, גם בצהריים.. בהאמר כל זאת, הישיבה נוחה ו"שיקית", המזגן היה מצויין והשירות בהחלט סביר ונחמד למחוזותינו, עד כאן הפילפול בנושא.
 
אכלנו - 
פוקאצ'ה טובה עם מטבל עגבניות ושמן זית, לא רע.. מים נעימים על סלסול מלפפון.. לדעתי הלחם לא מחוייב..
ראשונות טובות יותר - 
קרפצ'יו אינטיאס, כשלוש פרוסות בשרניות ברוטב עם גוון אסיאתי הדרי שניתן למצוא היום רבות במחוזותינו, עם תלוליות קטנות של סורבה אשכוליות אדומות, למון גראס וקמפארי (?) - סה"כ נעים מאוד, קצת העיבו טעמים משתלטים מלמעלה של פרוסת פלפל צ'ילי תאילנדי אדום.
 
טרטר דג ים (כן, אינטיאס לפי השמועות), על חציל, עגבניות ו"טחינת" שקדים - ממרח השקדים היה מצויין והוסיף עניין ומקוריות במנה, היו ניואנסים קטנים, טעימים ומושקעים שהפכו לטעמי את המנה למוצלחת מבין השתיים, ולמנה ראשונה (בעסקית) בהחלט מוצלחת ומעניינת, בסוג הזה של מסעדות מתיימרות. 
 
טרונייה אחת לגבי הראשונות - הקרפצ'יו מופיע בתפריט עם טונה אדומה טרייה, מאכזב לגלות בעת ההזמנה בלבד, שהאלמנט הראשי לא בנמצא.. אני לא מתלונן על אינטיאס ואוהב מאוד, גם הפרוסות היו טריות וטובות, אבל עדיין, חומר גלם זול יותר " שתי המנות בקטגוריית התוספת של +12. 
 
עיקריות פחות טובות - 
כאן הייתה בהחלט אכזבה משמעותית וחבל, זכורות חוויות טעימות יותר בשילה. 
ספיישל של פרוסות אנטריקוט דקות 150 גרם על עלים ירוקים וצ'ימיצ'ורי עם פירה מחוזק בגרגירי חרדל - מנה שמאוד הצטערנו שהזמנו אותה (87 ש"ח), בדיעבד הייתי אמור אולי לצפות לזה עם אנטריקוט, אבל בעבר אכלתי מנות בשר טובות מאוד בצהריים בשילה, אז היו ציפיות. מצאתי את עצמי לצערי מחפש מפיות לאורך האכילה, כי היו חלקי שומן וסחוס רבים בלתי ניתנים לאכילה (סליחה על ריבוי הדימויים). גם בפירה היה משהו אגרסיבי חמצמץ לא מאוזן ולא טעים במיוחד, למרות שהמרקם והתפו"א בשימוש בטח היו בסדר..
 
פסטה שחורה "בטעמי ים" עם טייגר שרימפס וקלאמרי - "הזהירו" אותנו שמאוד ימית ודווקא הטעמים והתיבול היו לדעתי שטוחים מידי ולא מעניינים מספיק, לבטח למקום כזה. דברים ירוקים בפנים כולל באק צ'וי ושבבי אספרגוס לדעתי, לא עזרו למנה להמריא והעיבו על האכילה (בעיקר הטריזים הירוקים הדי מעצבנים).. חלק מהשרימפס היו עם הראשים וחלק כאילו ממקור קצת שונה אפילו, ללא, זה ממש גרם למה להיראות מוזר, אולי הכוונה הייתה לשמור ראשים שהתפרקו בתוך המנה למרות השאלת הטעם לרוטב ואולי גם למי שאוהב למצוץ את הראשים, אבל בסה"כ היה בזה משהו חשיבתי מוזר לדעתי וגם בצורה בצלחת, לא נראה משהו.. עשה רושם בהחלט שאלו טייגר טריים, או לפחות עד כמה שאני אצליח לזהות חומר גלם זה אבל סה"כ לא הייתה "חגיגת" פירות ים במנה והכל שידר קצת עייפות ואנמיות מסויימת, מאכזב מאוד במקום כזה.. כ 116 ש"ח נדמה לי ? 
 
סה"כ איזור 270 לפני, לשתי עיסקיות, שני שלישי בקס ובזלת מהחבית (הלו תל אביב וישראל באופן כללי, 30 וקצת ש"ח לשליש בירה? מדכא..). סה"כ החווייה נוטה כמובן למאכזבת, איזור ה 300 לעיסקית יכול לתת היום כנראה תמורות חזקות יותר, קצת חבל..