פורום ביקורת מסעדות
נושא: כמובטח - יום טיול אחרון עם ארוחת ערב ממושלנת ב-45 יורו בלבד  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 18/06/2016 | 13:36
12
729
היום האחרון שלנו הוקדש לחלק המזרחי של ברלין עם ה-East Side Gallery והפארקים הרבים שיש בשכונות שמדרום לה. הפספוס שלנו היה דווקא שוק האוכל Markthalle Neun. שוק מקורה לא גדול אבל איכותי, שלצערי הגענו אליו מוקדם מהמתוכנן, יותר משעה לפני פתיחת הדוכנים (שהיא ב-12:00) והוא היה ריק ברובו. לא חיכינו שעת הפתיחה.
 
בצהריים אכלנו בבית קפה בשם Ora בכיכר Oranienplatz. מקום חדש למדי שיושב במבנה ששימש בעבר בית מרקחת ישן, וכל התפאורה והעיצוב שלו הם של בית המרקחת, על שלל רהיטיו וכליו. נחמד. 
אכלנו מעין ארוחת בוקר מאוחרת, של סלט-לחמים-ביצים, שהייתה מצוינת ואיכותית מאד. (לחמים תוצרת בית). היה שם לחם עם פסטרמה כלשהי, לחם עם מחית אפונה וביצה עלומה, לחם עם תרד מוקפץ וביצה עלומה, וסלט ירוקים ורוברב. השירות לעומת זאת היה הכי גרוע שחווינו בברלין, רדום ומלא טעויות.
 
בערב חיכתה לנו ארוחת ערב מושקעת אחרונה שהוזמנה מראש לשעה 20:00. במסעדה בשם - Bieberbau, שזכתה לכוכב מישלן ראשון, חדש ומפתיע בנובמבר 2015. 
התכנון הראשוני שלי היה דווקא מסעדת כוכב אחרת בשם SkyKitchen שנמצאת בקומה 12 של מלון ונשקף ממנה נוף יפהפה. לא היה שם מקום, וכשחיפשתי מקום חלופי בחרתי ב- Bieberbau כי מחירי ארוחת הערב היו ממש סבירים עד נמוכים למסעדת מישלן: 45 עד 65 יורו לארוחת ערב של 3 עד 5 מנות.
 
מסעדת Bieberbau.
זו מסעדה ששוכנת בשכונה דרומית/מערבית ל-Mitte בשם Wilmersdorf. לקחנו 2 רכבות כדי להגיע אליה. היא ממוקמת ממש בלב אזור מגורים. לא אזור שתצפו למצוא בו מסעדה יוקרתית ממושלנת. היא יושבת בבניין היסטורי שנבנה בשנים 1893/4 והיה בו סטודיו של פסל בשם Richard Bieber. הייתה שם מסעדה פעילה מאחרי מלחמת העולם השנייה עד 1967 ושוב מ-1986. השף הנוכחי והבעלים משנת 2003 הוא Stephan Garkisch. 
המבנה שמשוחזר בחלקו מעוצב בסגנון קצת כבד ומיושן (טוב אנחנו מדברים על עיצוב של פסל מ-1894), מלא עיטורי וקישוטי גבס די מצועצעים. 
 
העיצוב אמנם מיושן וכבד, אבל הכוכב האמיתי כאן הוא האוכל. אוכל גרמני מודרני, יצירתי, טעים ומעניין, שמתבסס בכל המנות על תבלינים ועשבי תיבול מגינת הירק העצומה שלהם, שהיא מקור גאוותם (למעלה מ-500 זנים של עלים ועשבים). 
 
קיבלנו לחמים טובים עם חמאת קארי (חריפה וטעימה) וחמאת יין אדום.
הלכנו על ארוחת 3 מנות כל אחד. אחת בחרה ארוחה של 2 מנות ראשונות ומנה עיקרית ושניים בחרו ארוחת מנה ראשונה-עיקרית-קינוח. 45.50 יורו לארוחה, בלי שתייה. 
 
מנות ראשונות שנאכלו:
פילה דג Plaice (סוג של flattfish או סול) עם אפונה ירוקה בסגנון צרפתי עם לארדו (חזיר משומר מתובל ברוזמרין ותבלינים נוספים) קרם לימון, צנונית. מנה נהדרת. שילוב טעמים נהדר. דג עשוי מושלם.
נקניקיה לבנה (Weisswurst) עם אספרגוס לבן, פרעצל, קרם של שמפניה פומרי (Pommery) וחלמונים ועשבי גינה. מעולה.
סלק, ריקוטה באפלו ומוצרלה, נבטים וזרעי חמנייה. היה שם קראמבל וקרמים שאת זהותם אני לא זוכר. מעודן וטעים.
 
מנות עיקריות:
פעמיים מנת בשר צבי עם פטריות שנטרל, גזרים, קרם סלרי, נבטי חומעת הגינה (Sorrel) ועלי אשוחית (Spruce). מנת בשר נהדרת. עזת טעם ועשויה מעולה. נהניתי ממנה יותר ממנת הבקר שאכלתי ב-Tim Raue.
פעם אחת מנת חזיר דורוק (Duroc Pork) ממדינת תורינגיה בגרמניה עם לפת, שסק, בירה כהה וכשות. היו שם 2 נתחים שונים, אחד בשר לחי והשני צלעות. הבשרים היו מעולים וכך גם שאר המרכיבים והרוטב.
 
לפני המתוק - מנקה חך:
סורבה שמיר (זו לא טעות) עם קרם פסיפלורה ופירורי שוקולד לבן. הסורבה לכשעצמו היה שמירי מדי ואני לא חובב גדול של העשב הזה, אבל כשערבבתי עם הפסיפלורה נוצר ביס ממש טעים ומרענן. 
 
מנות אחרונות:
אחת הייתה כאמור מנה ראשונה נוספת שהגיעה לצד 2 הקינוחים: גבינת עיזים עם קומפוט שומר, אגוזים ועלי שומר. מנה שהייתה טעימה ומעודנת.
קינוח ראשון: עוגת באבא או רום עם רוברב, גלידת רוברב, רוטב ג'ינג'ר, ערער ודבקה (woodruff). קינוח טעים מאד ולא מאד מתוק, שמשלב בצורה יפה, יצירתית ומאוזנת תבלינים שונים.
קינוח תותים עם שוקולד חלב, גלידת רוקט (כן כן) ושמן לפתית. עוד קינוח מקורי ויצירתי שנותן כבוד לעשב מגינת המסעדה. מי היה מאמין שגלידת רוקט תעבוד בקינוח ואפילו תהיה טעימה. מצד שני - רוקט ותותים משתלבים מצוין בסלט - אז למה לא בקינוח. אני מאד אהבתי.
 
כשנכנסנו וראינו את העיצוב המיושן והכבד חששנו שתהיה ארוחה כבדה ומיושנת, ושהשירות והאווירה יהיו כאלה גם כן. לשמחתנו הרבה התבדינו. הייתה ארוחה פנטסטית עם אוכל יצירתי, מודרני, טעים ומהנה מאד. אפילו יצאנו שבעים לגמרי. זכינו לשירות מעולה ונעים במיוחד, אולי השירות הכי נחמד (יחד עם Ross מהערב הראשון) שהיה לנו, והאווירה בכללותה הייתה ממש טובה. 
 
בקיצור נהנינו עד מאד. ה-Value for money היה כנראה הטוב ביותר שהיה לנו בטיול לארוחה. סיום נהדר ל-4 ימים מהנים ומעניינים בברלין.
 
Auf Wiedersehen Berlin! נהנינו!
 
הפוסט המלא:
http://processing-food.blogspot.co.il/2016/06/blog...