פורום ביקורת מסעדות
נושא: לחטוף שוק בלוינסקי: דיווחי צהריים - דלידה, דייגו סאן ופיפי'ז  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 27/06/2016 | 13:33
7
504
גיחות צהריים זריזות למתחם לוינסקי.
 
דלידה -
נפתחה יומיים בשבוע לעסקיות צהריים החל מהחודש (ימים ג' ו-ד'). עד סוף יוני יש אחלה דיל (על הנייר) של עסקית הכוללת 2 מאזטים, מנה עיקרית וכוס קוקטייל, במחיר העיקרית. הגעתי. המקום בצהריים מאבד לדעתי מהקסם שלו. האפלוליות בערב נותנת לו סקס-אפיל מגניב, ואור הצהריים מדגיש את הבעיות: תקרה די מכוערת, רצפה לא משהו, קילופים פה ושם וכו'. 
2 המאזטים שבחרתי היו ברולה פלפלים חריפים ופטה - מוצלח כרגיל, וקרם פול די בינוני שהרגיש יותר כמו חומוס והגיע עם לחם נחמד. הקוקטייל - אניסטה מארסיי על בסיס עראק. נחמד מאד. התחלה טובה בסה"כ.
את הנ"ל קיבלתי די מהר ואז הכל נעצר. הזמנתי סינייה קבב טלה למנה עיקרית (60 ומשהו ש"ח). וחיכיתי וחיכיתי וחיכיתי. אחרי כ-28 דקות ניגש אליי האחראי בהתנצלות ואמר שהוא יודע שאני מחכה הרבה זמן אבל הייתה תקלה והקבבים נשרפו... בסדר. קורה.
הוא ציין שהמנה תצא עוד 3-4 דקות. חיכיתי עוד כ-15 דקות והגיעה המנה. אך אבוי - מנה של הקבב הלא נכון: קבב מוסר ים ברוטב חריימה. הבחור היה נבוך והתנצל ואמר שזו טעות שלו והציע שאוכל את הדגים ואקבל גם את הסינייה. סירבתי ואמרתי שלא "אתקע" מנה שאני לא רוצה וביקשתי שיבטל לי את המנה העיקרית כי enough is enough. ממש לא התחשק לי להמתין עוד 15-20 דקות למנה שהזמנתי.
מיותר לציין שלא חוייבתי על דבר ואף הוזמנתי להשאיר פרטים כדי שאפוצה בהזמנה על חשבונם. דחיתי את זה כי מבחינתי מיציתי את המקום ואני לא אוהב ארוחות חינם. 
 
מורעב יצאתי ל דייגו סאן .
גם מקום של אוכל מהיר יחסית וגם כזה שלא הייתי בו.
יש מסלול עסקיות של 48 ושל 58 ש"ח. הלכתי על ה- 48 ש"ח עם 2 מנות פתיחה, מנה עיקרית וכוס תה ג'ינג'ר קר. 
2 מנות הפתיחה שבחרתי היו סלטונים (שהגיעו לצד צלוחית חמוצים קוריאניים לרבות קימצ'י לא טעים): סלט פפאיה עם תיבול של רוטב דגים וצ'ילי. לא רע בכלל.
סלט שעועית שחורה ועוד מרכיבים עם ויניגרט יוזו-טבסקו. סלט בינוני ודי תפל שהויניגרט שאמור להקפיץ אותו לא הורגש.
מנה עיקרית - באן של בטן חזיר במיונז מיסו. מנה שאמורה להיות חדה ומלאת טעם אבל הייתה די מאכזבת. בשר יבש מדי. תיבול מאכזב ומעט תפל. המכלול היה לא רע אבל יכול וצריך להיות הרבה יותר טעים וטוב. 
בקיצור - זה לא היה היום שלי בלוינסקי.
 
יומיים אחרי - בצהרי שישי - חזרתי לזירת הפשע.
הפעם ל- Fifi's .
המסעדונת האסייתית/תאילנדית החדשה שנפתחה במבנה הזעיר שהכיל לפני כן את ביסטרון יהלומה. בימי אמצע שבוע היא פתוחה רק בערב, ונכון לאותו שבוע היא הייתה פתוחה גם בשישי בצהריים. אין הזמנת מקומות. המקום לא ערוך לזה בכלל בגלל מזעריותו. צריך לבוא, להירשם ולהמתין. ההמתנה שלנו הייתה מייגעת ומיוזעת וארכה בסה"כ מעל 40 דקות מהרגע שנרשמנו. היינו קרובים להרים ידיים אבל שרדנו וזכינו להיכנס. (הושקנו בזמן הזה במים צוננים ובדגימות מהמרקים).
יש רק 4 שולחנות שיכולים להכיל 12 סועדים, די בצפיפות. בעייתי משהו, ודאי לנוכח הביקוש הגדול שיש למקום. באותם צהריים היו ממלאים כאן בקלות חלל של 40-45 מקומות. 
תמחור המנות סביר עד נמוך. 43 ש"ח ולפני כן 37 ש"ח הן המנות היקרות ביותר. 
המנות שנדגמו: 
הלבן של הבצל ירוק עם סינטה לבנה מיובשת. 14 ש"ח. נשנוש חביב שמוציא טוב את הירק הלא סקסי הזה. שבבי הסינטה מוסיפים קראנץ' ומליחות. הליים שנסחט מעדן ומאזן. מנה חמודה.
שיטאקי ג'מבו: דף אורז בעבודת יד ממולא בשיטאקי, בוטנים ובצל ירוק, עם שמן קשיו וחומץ שחור. 22 ש"ח. למעשה זה לא דף אורז רך שמולא וגולגל, אלא דף אורז מטוגן שהונח על הפטריות ונתן קראנץ' חביב. מנה טובה ומקורית. מעט שמנונית. טעמים די עדינים. פטריות איכותיות. נחמד בהחלט.
צ'וי סאם - כל מיני ירוקים חתוכים ברוטב סויה חם וקשיו. 32 ש"ח. מעין מיקס ירקות שבחלקם חלוטים או מאודים ובחלקם טריים. בין השאר היה כאן קצת ברוקולי, נבטים, בצל ירוק, שבבי בצל, באקצ'וי, נדמה לי שגם קייל, גפרורי שורש סלרי. הירקות היו טובים וטריים. הרוטב טעים ומאוזן. לא השתגעתי על המרקם ועל המראה של הרוטב.
נאכלו גם 2 מנות "עיקריות" ב- 37 ש"ח כל אחת - לחמניית קניונים תאילנדית: אחת בשרית במילוי פטה אסאדו, בצל מוחמץ, בצל ירוק ואסאדו מיובש עם רוטב של מיונז ג'ינג'ר. מאד נהניתי ממנה. מנה נהדרת. בשר עסיסי ותיבול מעולה. ממנות הלחמנייה היותר טובות שטעמתי לאחרונה.
הייתה גם מנה מקבילה צמחונית עם פטה טופו שהסועדת התמוגגה ממנה.
אז אחרי ההמתנה המייגעת האוכל היה מוצלח וטעים. מנות אסייתיות מעניינות ומקוריות. זה מקום חביב מאד אבל בעייתי מאד מבחינת גודלו ומבנהו. שאפו לצוות המטבח והשירות שהצליח לספק מנות בזמן מהיר בתנאים לא אידאליים. לדעתי בגלל העובדה שכל מנות המסעדה מבושלות במקום, הם חייבים מטבח וחלל גדולים יותר, לפחות כפולים בגודלם. זה גם ייאפשר להם לעמוד בביקוש שכרגע הם רחוקים מלעמוד בו. בקיצור - אני מאחל להם שימצאו במהרה לוקיישן טוב יותר ומרווח יותר (כמו יהלומה).
אחרי פיפי'ז לגמנו גזוזים מעניינים בקפה לוינסקי 41. מקום מקורי ומעניין עם קפה וגזוזים ייחודיים על בסיס פירות טריים ועשבי תיבול וריח. היה מרענן אבל מעט מתוק מדי. חזרנו הבייתה בשלום ויש להניח שאמשיך לדגום את המתחם בחודשים הקרובים. תמיד מעניין שם.
 
לסיפור המסע המלא שלי בלוינסקי: 
http://processing-food.blogspot.co.il/2016/06/fifi...