פורום ביקורת מסעדות
נושא: הי. חזרתי מברצלונה - חלק א  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 03/07/2016 | 15:56
6
422
ןמצ"ב סיכום גסטרונומי. ניסיתי לתמצת ככל האפשר. 
המסעדה הטובה ביותר, שבמקרה היתה מטר מהמלון שלנו, וחבל שהגענו אליה בערב האחרון, כי לא יכולנו לחזור שוב :  CASA ALFONSO – מסעדת דליקטסן. גם טאפאס, גם מנות רגילות. בדוכן הכל נראה טוב ומגרה.
קרוקט אחד לפתיחה- מיותר! (1.5)
לראשונות- שרימפס בשום ואורז (דביק) עם ארטישוק ושרימפס. (11 האורז). מצוין.
צלעות טלה מעולות (19)+תפוא בגריל כנ"ל.
ארנבת בגריל+פלפלי פדרון –(13) מנה מופתית, לא פחות. טעות אחת, הזמנתי מנה של פלפלי פדרון, בלי לדעת שיש לי אותה עם הארנבת, ומין הדין שהמלצרית היתה מסברת את אזני על כך. אך הפלפלים המופלאים נגמרו בכל מקרה.
גלידת וניל מעולה והקינוח שלי שהיה פונדנט עם גלידה היה מתוק מדי ומיותר אף יותר מזה. נלגמו יין ובירה שלא זכורים לי כרגע בפרטים. 2 אספרסו וקולה. 98 יורו הכי מוצדקים בנסיעה!  לידי אני רואה פלטת גבינה מטורפת שאם היה לי עוד ערב אחד... בקיצור-אם נחזור לברצלונה- נחזור!
LA PARADETA – מסעדה-דלפק ים, כמו שאני אוהבת וחולמת. סחורה טרייה, מגוון שבא לבכות, אתה מצביע,אומר את הכמות (משקל) , הולך לשבת וקוראים לך כשמוכן. בלי גינונים, בלי מלצרים. נשאבו- 1/2 ק"ג קלמרי- נחתכו לטבעות במקום וטוגנו בשמן עמוק (8)+2 איולי (0.8 כ"א) , 555 ג' לנגוסטין שהוגש מאודה וקר, רק לקלף (כן, הרבה עבודה) ולהתענג. (13.5) , 2 אויסטרים (1.75*2),מרק דגים (4.5 –חביב ) , סלט(4.5) טרי ופשוט. 1/2 סן מיגל (2.9)ו- 1/2 יין לבן (7.2) סה"כ כ-50 יורו נפלאים. אני כבר תכננתי על הלובסטר וצדפות מיוחדות ששכחתי את שמן של מחר, רק שאז גיליתי את קאזה אלפונסו...
למסעדה יש נדמה לי 5 שלוחות בברצלונה. זו מסעדה כייפית, לא לשבת ערב שלם, הכל מוגש מהר . גם המקום ללא הוד והדר. לנו התאים גם כי במקרה באותו ערב היינו קצרים בזמן. גם לפה אחזור בטוח!!!  חובה!
CERVECERIA CATALANA – טאפאסיה פופולרית ולא בכדי. התלבטנו בגלל התורים הידועים, ואני לא! עומדת בתור לאוכל. אבל מכיוון שבברצלונה אוכלים מאוחר (נו בטח, מתחילים לעבוד ב9:30, סייסטה ובקיץ אור עד כמעט 22:00) ואנחנו לא נוהגים לאכול צהרים וגם לא ממש בוקר, אז הגענו ב19:30 ונכנסנו מייד. כשיצאנו לאחר כשעתיים וראיתי את התור, ברכתי על חוכמתנו. וזו בגדול השיטה , לטעמי, בברצלונה. הקפדנו עליה ולא התאכזבנו.
כל מה שאכלנו היה מצוין. השרות היה בלתי רגיל! ובסוף הערב כשהודינו ושיבחנו את המלצר אז הוא חייך ואמר – "תודה"..הזמנו אותו לבקר בישראל (תילאנדי, מחר הוא בא..). דוקא הפעם אין לי פרוט למה שלקחנו. דגמנו הרבה מנות. שרימפס, שיפודונים, גבינה , הכל מהכל, כולל אלכוהול 80 יורו
VFM אדיר. מומלץ בחום.