פורום ביקורת מסעדות
נושא: סטקיית הבוקרים ובנדיקט  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 25/07/2016 | 17:22
299
בשישי התכנסנו לארוחה משפחתית יום הולדתית. הפלג הצפוני של המשפחה בחר בסטקיית הבוקרים, ואני זכרתי את הארוחה הקודמת שלנו במקום שלא היתה מוצלחת במיוחד.
 
המסעדה היתה מלאה, הומה והיתה תחושת בלאגאן. שולחנות הוזזו, משפחות רעשו, עגלות תינוקות הוכנסו והוצאו. לא מקום לדייט רומנטי.
 
לא הזמנו מנות ראשונות, וביקשנו להגיש את העיקריות בבת אחת. מנת ילדים אחת (49) הוזמנה לשני הילדים במשפחה, והגיעה כמבוקש לפני האוכל שלנו.
 
ככלל, כל הסועדים והסועדות (כולל פ' ואני) היו מרוצים. הוזמנו:
סטייק פרגית עם ירקות בתנור (69) - חמותי אמרה שהמנה טעימה לה, למרות שלא סיימה אותה.
 
הזוג ממול הזמין אנטריקוט רמת הגולן (להבדיל מבשר ארגנטינאי מיושן שאני משערת שמגיע קפוא) במידות עשייה שונות שכללו מדיום-וול (129). הם ביקשו וקיבלו תוספות של רוטב פלפל ורוטב פטריות, ואמרו שהסטייקים שלהם מצויינים, ושהפירה שליווה אותם היה טוב גם הוא. הרטבים היו פשוט שמנת מתוקה עם פלפל שחור, ושמנת מתוקה עם אבקת מרק או אבקת רוטב פטריות.
 
פ' ואני חלקנו מנת נתח קצבים מיושן מדיום (כנראה מופשר מקפוא) (129) ו- 400 גר' סינטה רמת הגולן מדיום-רייר, עם תפוח אדמה בתנור וסלט קולסלאו. הבשר היה מצויין, עשוי במידה המבוקשת, מלא טעם, ונהננו ממנו מאד. התוספות שלנו היו בינוניות וחלקן נשאר בצלחת.
 
ליווינו את הארוחה בבקבוק ווייט טוליפ (128) ובמים קרים.
 
הילדים קיבלו גלידה כחלק מארוחת הילדים, חוגגת יום ההולדת קיבלה מנת גלידה ענקית עם זיקוק, ואנחנו הזמנו לשולחן טארט טאטן (36) וקרם ברולה (34). קרם הברולה הוזמן על-ידי הזוג ממול, ונראה לי קטן מאד. הם נהנו וזה מה שחשוב.
טארט הטאטן שלנו היה סביר, הוגש עם גלידת אוריאוס (מה הקשר?), ורוטב טופי על הטארט (למה?).
 
בסך הכל שילמנו 862 ש"ח לפני טיפ. לא המון כסף לארוחה של 6 איש, אבל לא זול מאד.
 
בשבת, אחרי ביקור משפחתי ברמת אביב, חשבנו לשבת באיזשהו מקום לשתות כוס יין ולנשנש משהו קטן. איך זה הפך לארוחה בבנדיקט רוטשילד? רק לפ' פתרונים.
 
הוא הזמין בראנצ’ בורגר - בשר בקר ובייקון טחונים במקום על לחמניית תפו”א, עם רוטב אלף הקורנישונים, גבינת צ’דר מומסת, עגבנייה צלויה, גוואקמולי,ביצה עלומה ומעט הולנדייז (74) ושליש טובורג (5 ש"ח תוספת לארוחה שכוללת שתיה קלה או חמה). המנה שלו הגיעה חמה, והביס שלקחתי היה חביב. טעם הבייקון לא הורגש, ובסך הכל היה למנה טעם של המבורגר בלחמניה מעניינת עם תוספות טובות. הצי'פס היו דקים ועשויים היטב. מנה מוצלחת למדי, שאיכשהו לא התפרקה לגורמים, ואין זה דבר של מה בכך.
 
אני הזמנתי אגז בנדיקט מיקס של הם ובייקון (69) וקוקטייל אפרול סאמר מיול (12 ש"ח תוספת למחיר הארוחה). האלכוהול בקוקטייל לא הורגש והיה לו בעיקר טעם של מיץ אננס. המנה שלי הגיעה פושרת עד קרה, כי כנראה חיכתה למנה של פ', אבל היה מאוחר ולא היה לי חשק לבקש מנה חדשה. בסך הכל היא היתה בסדר, ואכלתי את רובה.
 
מים שביקשנו בתחילת הארוחה הוגשו רק אחרי שביקשנו שוב, בקנקן גדול עם קרח.
 
בסך הכל, ארוחה חביבה בלי הפתעות רבות.
 
חזל"ש שומרי משקל.