פורום ביקורת מסעדות
נושא: סופ"ש ירושלמי - ותודה לעמית אהרנסון שייעץ ועזר המון   לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 07/08/2016 | 12:31
2
365
הגענו לירושלים בשישי בבוקר,  לאחר שהטף הופקד אצל סבא וסבתא. 
את הרכב הפקדנו בחניון השוק של מחנה יהודה,  ומשם צעדנו ל"חבה".  לקחנו ארוחת בוקר אחת ליחיד, שהיתה נדיבה ומעניינת,  ובנוסף  ארוחה של פלטת גבינות ישראליות (מצויינת, נדמה לי 5 גבינות בשלות  ונהדרות) שהגיעה עם בגט שלם. 
הדבר היחיד שהייתי משנה בארוחת הבוקר -  שיפור  סלסילת המאפים שכללה 4 פרוסות לחם דקות,  משני סוגים.  מעבר לזה הכל היה נעים,  כולל שירות אדיב. 
 
משם המשכנו לשוק אבל היה כ"כ חם ועמוס שפשוט ברחנו משם,  העברנו את הרכב לחניון  של המלון (הרמוני,  בנחלת שבעה-  מצויין אגב !),  והמשכנו ברגל לממילא. 
בצהריים חשבנו על חומוס,  אבל בפועל היינו עדיין מלאים  מארוחת הבוקר והיה כ"כ חם,  אז הסתפקנו  בשייקים  ב"תמול שלשום".  אני לקחתי שייק תותים ואננס (מפירות טריים קפואים,  אפילו האננס היה טרי פעם ולא מקופסא),  והוא שייק צ'אבי האבי.  היה קריר וקליל  ובדיוק מה שחיפשנו.

בערב היינו בסאטיה.  ישבנו בקצה הבר. 
המנות הראשונות היו מדהימות -  מחבת עם פטריות ופרמז'ן עבורו,  וביצה עלומה על אספרגוס עבורי.  הכל היה מדוייק וטעים להפליא ! קיבלנו ע"ח הבית  לחם  שנוצל  לניגוב הרטבים,  וטחינה+פסטו כוסברה+ טפנאד וזיתים. 
בבזמן שחיכינו לעיקריות (שהגיעו אחרי המתנה לא קטנה)  קרה דבר משונה-  הברמנית הניחה צלחת  לפנינו  ואמרה בחיוך רחב "זה מאיתנו".  אמרנו לה תודה ושאלנו מה המנה, והיא אמרה "רגע שכחתי לשאול" וחזרה למטבח.  חזרה אחרי 10 שניות,  לקחה את הצלחת ואמרה "אוי,  טעות"  והחזירה אותה למטבח ... נשארנו מבולבלים אבל זה לא קילקל את מצב הרוח. 
בעיקריות  הוא הזמין  בשר כלשהו (סורי,  לא זוכרת...) על פירה-  מנה טובה מאוד לדבריו,  ואני הזמנתי ריזוטו זוקיני ופטה.  הגיעה צלחת  עם... אורז.  טעמתי,  אבל זה פשוט  לא היה ריזוטו.  הגרגירים היו מופרדים,  לא היתה קרמיות או דייסתיות  בשום צורה (לעניות דעתי -  היה חסר ציר). זה היה אורז טעים,  אבל לחלוטין לא ריזוטו.  התבאסתי מאוד,  אני לא כ"כ אוהבת אורז ומאוד אוהבת ריזוטו  ואכלתי ריזוטו  בכמה וכמה מסעדות מעולות  כולל מסה,  והתלבטתי מאוד האם להחזיר את המנה או להמשיך לאכול ולהתבאס....  החלטתי שאין סיבה לאכול משהו שלא מסב לי הנאה,  ובצעד מאוד יוצא דופן ביקשתי שהמטבח יבדוק את המנה.  קיבלתי תשובה שככה המנה צריכה להיות,  אבל אני יכולה להחליף.  החלפתי לניוקי בחמאת מרווה ואספרגוס,  מנה טובה מאוד (אבל פחות מסחררת  מהמנה הראשונה).  אני חושבת שמישהו שם צריך לבדוק את נושא הריזוטו,  ראיתי שגם "ביצה עלומה"  במאקו התלונן על הריזוטו שלהם אם כי מהסיבה ההפוכה,   ולדעתי יש מה לשפר כי הטעמים הבסיסיים טובים-  אבל הביצוע חורק. כשאתה מזמין מנה שנשענת על צורת הכנה מאוד מדוייקת,  אי אפשר להגיש אותה בצורה אחרת.  זה כמו  להזמין קרם ברולה ולקבל קרם  עם ציפוי טופי. זה פשוט לא מה שרצית.
על הקינוחים ויתרנו.

למחרת  אכלנו ארוחת בוקר חביבה במלון,  ובצהריים אכלנו במונא.
המקום רומנטי ונעים,  אווירה מעונבת יותר. השירות היה מעולה !! קיבלנו לחם, זיתים ושום קונפי  ע"ח הבית.  לראשונות  הוא בחר בפסטה עם בשר סרטנים,  מנה מהספיישלים,  וממה התענג עליה.  אני בחרתי בפולנטה עם פטריות ואספרגוס שהיתה נפלאה. 
בעיקריות הוא בחר בשורט ריבס עם דלעת מקורמלת  וחיסל את המנה בהנאה,  ואני הלכתי על רביולי תירס עם קרם סלק שהיה אנמי  לטעמי,  ואספרגוס (בכלל,  העיר רוויה באספרגוס כרגע,  כמעט בכל מנה! מזל שאני מאוד אוהבת את הירק הזה). 
גם הפעם ויתרנו על הקינוח. 

סכה"כ היה סופ"ש נהדר,  טעים ורגוע-  בדיוק מה שקיוונו שיהיה,  ותודה לעמית !