פורום ביקורת מסעדות
נושא: קפיצה אחורה בזמן - שבת צהריים בקימל (עם קופון)  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 14/08/2016 | 12:39
395
אחייניתי רכשה קופון לארוחה זוגית בקימל אחרי שחברה שלה מימשה לאחרונה קופון זהה ונהנתה. היא השתמשה בו להזמין את אמא שלה (אחותי הגדולה) לארוחת יומולדת. רכשתי קופון נוסף ובשבת בצהריים (13:00) ישבנו שם. היינו ארבעה. המקום החל מ-13:30 היה מלא לגמרי ולהערכתי רבים הגיעו עם קופונים. הקהל בחלקו הגדול היה מבוגר. כמובן שהמסעדה עצמה היא לא מהמטופחות והמעוצבות: צפופה. עמוסה. מאד לא עדכנית. כפרית - אבל בקטע כבד. 

קימל של שאול בן אדרת, פועלת כבר למעלה מ-20 שנה. מסעדה כפרית צרפתית-אירופאית. המקום כמו גם השף איבדו לא מעט מוניטין עם השנים. אם לפני 10 שנים קימל נחשבה למסעדה טובה מאד, הרי שבשנים האחרונות היא הלכה והדרדרה. במיוחד בשנים האחרונות בהן לבן אדרת יש עוד כמה וכמה מסעדות שהוא מפעיל, רובן ככולן לא בעלות מוניטין חיובי במיוחד (אני עדין): קימל בגלבוע (שהיא עוד סבירה), התרנגול הכחול ומר וגברת לי.

בקימל לא ישבתי 7-8 שנים. הגעתי בחשש מסוים, אבל היות והקופון עלה רק 150 ש"ח לאדם לארוחה מלאה כולל יין, שתייה קלה, שתייה חמה, מנות ראשונות, מנה עיקרית וקינוחים, הסיכון לא היה גדול מדי... (קופון זוגי עלה 300 ש"ח לארוחה במקום 600 ש"ח פי מה שכתוב. אני מעריך שמה שאכלנו שווה או מתומחר בפחות מ-300 ש"ח לסועד, נאמר 230-240 ש"ח). 

כל סועד קיבל כוס שתייה קרה, כוס יין, בהמשך גם תה ורדים. 
כל זוג קיבל פוקצ'ה קטנה וזיתים. פוקצ'ה יבשה ולא ממש טריה. 
קצת אחריה קיבל כל זוג מבחר יפה של מנות ראשונות: פטה כבד עוף בקלוודוס (חביב אם כי מתוק מדי), סלט סלק טרי עם שזיפים וצנוברים ועשבי תיבול (נחמד בהחלט), סלט עשבים לימוני עם שקדים (אנמי ולא טוב), גרבלקס - סלמון כבוש בברנדי עם גוואקמולה וקרם פרש (טוב למדי), רביולי גבינת עיזים בשמנת ופרמזן (טעים אם כי כבד ושמנתי מדי ומעט over done), חצילים מטוגנים בסויה (לא אהבתי. מתוק מדי). סה"כ מבחר יפה ולא רע. 
מנה עיקרית בחר לעצמו כל סועד. המנות היו מכובדות ויפות. 
נאכלו: רוסטביף לשון צלוי בגריל עם עגבניות. הסועד אהב.
חזה ברווז צלוי עם פירה ורוטב פירות יער בלסמי. לא רע. בשר קצת יבש. היה שם סלט קטן של תרד ועשבים שהיה טוב. 
ריזוטו פטריות ושמנת. הסועדת אהבה. אני פחות. ריזוטו קצת גרגרי ושמנתי מדי, עם נוכחות מוגזמת של שמן כמהין. 
המנה שאני אכלתי: נתח קצבים ברוטב שמנת פלפל, עם פירה ומח עצם. ביקשתי מדיום רייר. הגיע מדיום. לא נורא. הבשר היה לא רע. לא מאיכות מדהימה, אבל סביר בהחלט ואפילו טעים. הרוטב - שוב - שמנתי מדי, אבל מתובל היטב, עם הרבה פלפל שחור. 
קינוחים - כל זוג קיבל 2 קינוחים:
מוס שוקולד לבן עם גבינה ופירורי ביסקוויט עם רוטב שמנת אספרסו. קינוח חביב ומפתיע לטובה, במיוחד באיזון המתיקות הטוב שלו. 
אצבעות שוקולד וקראנץ' אגוזים. מתוק לטעמי אבל הבנות נהנו.

שורה תחתונה - ארוחה מפתיעה לטובה. ב-150 ש"ח לסועד אכלנו יפה. גם השירות היה טוב. נכון שהמקום והאוכל הם ארכאיים, כבדים ומאד לא עדכניים. ברור שזו לא מסעדה שהייתי מגיע אליה בלי קופון, כי ימיה הטובים חלפו מזמן, אבל עם הקופון השווה הזה, זו בהחלט הייתה חוויה חיובית למדי.