פורום ביקורת מסעדות
נושא: ננוצ'קה הטבעונית  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 06/09/2016 | 02:12
9
583
שישי בערב, יומולדת לחבר טוב בננוצ'קה:
לננוצ'קה זכרתי חסד נעורים, לפני כמעט עשור זה היה מקום בילוי די קבוע של החבורה שלנו, עם אלכוהול טוב, אוכל גרוזיני מנחם ובעיקר אווירה מעולה.
מאז עבר כמה גלגולים (ובדרך גם עבר למבנה אחר ליד הישן), כשהאחרון בהם הוא הפיכתו למסעדה טבעונית.
אישית זה גרם לי לרצות להחרים את המקום כי רוב האוכל הגרוזיני מבוסס על בצק, גבינות וחלקו על בשר - וכשהופכים את זה לטבעוני, מה נשאר בדיוק?
ובכל זאת, חבר בחר לחגוג שם אז באנו.
 
החיובי:
האווירה חזרה לעצמה (באחד הגלגולים חזרתי למסעדה והיה ממש לא כיף, הפעם הייתה הרגשה של ננוצ'קה הישנה). המקום מחולק למסעדה ולבר, כשבבר מן הסתם יותר שותים ורוקדים והמוזיקה הרבה יותר חזקה, ובמסעדה אפשר לשבת ולדבר עם חברים לשולחן ועדיין להנות מהאווירה והמוזיקה שמגיעה מהבר, רק בווליום סביר יותר. חלוקה חכמה ביותר, יש גם איזור גדול של דק בחוץ עם שולחנות גבוהים, אבל היה חם ואנחנו לא מעשנים אז למה סתם לסבול? בכל חלקי המסעדה, כולל בשירותים ובחוץ, מפוזרים עשרות חפצים, ציטוטים, ציורים ותמונות, עמוס אבל בטעם ואיכשהו גם מוקפד.
האלכוהול עדיין טוב, לא חזק מספיק לטעמי אבל עדיין שילובים טובים. אני לקחתי קוקטייל שלא הופיע בתפריט והכיל ג'ין, מלפפון ואננס - היה מצוין. עוד נדגמו בשולחן קוסמופוליטן, מרטיני יבש ופיצ'חדזה - סטולי, לימון, אפרסק ופירות יער - או כמו שאני קראתי לו - פטל.  אבל באמת שלי יש דרישות גבוהות מכמות האלכוהול בקוקטיילים. מי שהזמין אותו מאוד אהב.
גם השירות כיפי וזורם, המלצר הכיר את כל התפריט, המליץ למי שביקש ולא העיק. אפילו התבאסנו כשהוא סיים משמרת וקיבלנו מלצרית אחרת.
 
הפחות חיובי:
וכאן הבעיה העיקרית - האוכל. כאמור, לא היו לי ציפיות גבוהות מאוכל גרוזיני טבעוני, וכללית קשה לספק אותי בארוחה שלא כוללת בשר ו/או גבינות. אבל פה בעצם ניסו להמציא משהו חדש, ולא כל כך הצליחו. ועזבו שזה לא חדשני, זה גם לא היה מוצלח. או טעים. לפעמים לא אכיל.
הערת ביניים - האתר לא מסונכרן עם התפריט במסעדה. חלק מהמנות נכתבו שונה וחלק לא הופיעו בכלל, וחבל, כי די נדלקנו על כמה מנות באתר ובסוף הן לא הופיעו בתפריט במסעדה או היו חסרות.
דולמה - עלי גפן במילוי אורז ותבלינים (42) - לכאורה מנה שמלכתחילה היא טבעונית. ועדיין לא הייתה מאוד מוצלחת. עלי גפן טובים אבל פשוטים, מעל טחינה גולמית שזו בעיה כי זה טעם די משתלט שלא כולם מתחברים אליו. באתר רשום שהמנה מגיעה ברוטב יוגורט שום שמיר, אז זהו שלא.
חינקאלי תרד ואגוזים (57) - כיסונים מבושלים ברוטב יוגורט שום שמיר - אכזבה אחת גדולה. הגיעו 6-7 כיסונים קטנים, המילוי לא רע אבל הרוטב אנמי לחלוטין. נכון שזה יוגורט טבעוני, אבל אפשר לעבות אותו במשהו או להסב לו עניין. זה הרגיש כמו הנוזל שיוצא מהגבינה הלבנה... מיימי וכמעט חסר טעם. מנה פרווה לגמרי.
פרשקי פטריות (55) - בצק אוורירי מטוגן במילוי 5 סוגי פטריות, מגיע עם סלט ירוק וסלסת עגבניות - זה היה החלק הכמעט בלתי אכיל של הערב. בצק דק וקשה, שניכר שהיה יוצא יותר מוצלח אם היו מעורבות בהכנתו ביצים, ופשוט לא חשבו על פתרון טבעוני מוצלח לזה. המילוי נראה רע, פטריות קצוצות עד כדי עיסה יבשה ושחורה. סלט ירוק פשוט בטעם לימוני (לא היה מזיק לו איזה ויניגרט טוב) וסלסת עגבניות שלא הייתה קשורה לכלום. מנה יבשה שהרכיבים בה מנותקים לחלוטין אחד מהשני. אפשר לעשות מילוי פטריות הרבה יותר מוצלח עם קצת רוטב.
קאטלטי (68) - קציצות טופו ועשבי תיבול ברוטב חריימה, מוגש עם חלה קטנה - הדבר היחידי שהיה טעים! קציצות טובות ושמנמנות, מוגשות במחבת קטנה עם רוטב חריימה לא מאוד חריף אבל מצוין, וחלה חמה וטובה לניגוב. ככה עושים אוכל טבעוני טוב.
דגמנו גם מנה שלא כתובה באתר ולכן אני לא יודעת את שמה ואת מחירה - פרחי כרובית ברוטב אגוזים טחונים - זו מנה שבגלגול הראשון של המסעדה הייתה מין סלט עוף קר ברוטב אגוזים סמיך ומדהים, מהמנות שנראות רע (כמו הרבה רטבים במטבח הגרוזיני) אבל בא לך ללקק את הקערה אחר כך. פה זה לא צלח - הכרובית הייתה סתם כרובית, קרה וסתמית, והרוטב היה נוזלי ולא היה מספיק ממנו כדי להשתלט על כל הכרובית.
 
אחרי עוד כמה קוקטיילים כשהמסעדה קצת התרוקנה אבל הבר נשאר פעיל ורועש, ביקשנו להזמין קינוח. נענינו שהמטבח נסגר. לא רק שלא אמרו לנו את זה (הרי תמיד עוברים ואומרים שהמטבח עומד להיסגר והאם רוצים להזמין עוד משהו), גם קינוחים למיטב ידיעתי בדרך כלל לא קשורים למטבח.
כשציינו את זה בפני המלצרית היא ניאותה להזמין לנו קינוח. אולי החלק הכי מוצלח של הערב - דוראדו (38) - ארבע שכבות: קראנץ' אגוזי לוז, מוס שוקולד מריר, גנאש שוקולד וקרם שקדים. אני לא חובבת גדולה של קינוחי שוקולד אבל זה היה אלוהי. וכאן ההוכחה שאפשר לעשות קינוח לא חלבי מצוין.
 
אני מודה שלא זוכרת כמה יצא החשבון כי היינו 7 אנשים ובשלב הזה של הערב האלכוהול שלט במוח שלי... אבל כן אציין שמי שמגיע לארוחה ולא סתם לקוקטייל ונשנוש לא יצא בזול. צריך שתי מנות קטנות ואחת גדולה לפחות כדי ממש לשבוע (המנות הגדולות לא באמת גדולות) והמחירים קצת מוגזמים.
 
סה"כ החוויה של ננוצ'קה נשארה, או יותר נכון חזרה לעצמה. אווירה טובה וכיפית, אלכוהול טוב, עיצוב מיוחד ומלצרים נעימים. האוכל לוקה בחסר בלשון המעטה. אפשר לעשות אוכל טבעוני טוב, טעמתי כזה ועוד בבישול ביתי בלי עין מיוחדת של שף. פה היה ניסיון לעשות אוכל טבעוני גרוזיני טוב. הטעמים הגרוזינים לא ממש היו שם, רק בתיאור המנות ובשמות. אם היו מניחים מולי כל אחת מהמנות בטעימה עיוורת לא הייתי מנחשת שהן גרוזיניות. ומילא זה - גם בשביל "סתם" אוכל טבעוני זה לא היה טוב. אפילו גרוע.
אחזור לשם בכיף לדרינק וערב כיפי על הבר עם חברים, אבל אחרי ארוחה במקום אחר.