פורום ביקורת מסעדות
נושא: טיביס בוורד הגליל - תיקון מס' 2  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 06/09/2016 | 11:09
1
402
בחמישי אחר הצהריים ניסינו להזמין מקום לארוחת הערב בשישי – בפינה בראש לא היה מקום, עמבורגר לא מומלץ ביום שישי, בבית של רפא לא ענו לטלפון (אחר כך פגשתי בעיר העתיקה מישהי שאמרה לי שרפא נפטר והמסעדה נסגרה), ולמוסקט לא התחשק לנו ללכת.
 
אחרי משאל קצר בפייסבוק, קיבלנו את ההמלצות על טיביס בוורד הגליל, והזמנו שולחן.
לקחנו בחשבון שחיים טיבי נמצא יותר בקלאש בתל-אביב, אבל כנראה שהוא מחזיק צוות חזק בוורד הגליל, משום שהארוחה היתה טובה מאד.
 
מילה על השירות - מצד אחד שירות גלילי, כלומר איטי וקצת שאנטי כזה. מצד שני, בקיאות של הצוות בתפריט והרבה תשומת לב לפרטים קטנים.
 
חלקנו לראשונות:
* שקדי עגל על תבשיל מנגולד (55 ₪) – 4 נתחים של שקדי עגל צלויים כהלכה על תבשיל מנגולד פשוט וטעים.
 
* קרעי מוצרלה טרייה עם עגבניות בשלות עלי בזיליקום זיתי טאסוס ושמן זית (48 ₪) – הנה הוגשה עם פנכה של חומץ בלסמי שיצקנו ממנו מעט על המוצרלה. העגבניות לא היו בשלות מספיק, אבל המוצרלה היתה פשוט מצויינת.
 
אחרי שסיימנו את הראשונות, הגיע מנהל המשמרת עם קערה של ריזוטו ארטישוק ואמר שזו מנה על-חשבון הבית. הבנתי שמישהו מחברי הפייסבוק שלי הלשין עלי, וסיפר למישהו במסעדה על הארוחה העצובה שלנו בערב הקודם.
מה אגיד לכם? זה היה ריזוטו ! בדיוק כמו שריזוטו צריך להיות – אורז אלדנטה, קרמי, מלא טעמים ומאד מנחם. תיקון אמיתי למה שהוגש לנו כריזוטו בצפתא. (מחיר המנה בדרך כלל הוא 59 ₪).
 
לעיקריות הזמנו שנינו המבורגרים 300 גרם. שלי הוזמן עם בצל מטוגן ופטריות ולידו צ'יפס (יחד 89 ₪), שלו הוזמן עם גבינה צהובה (כך בתפריט, ולשאלתי אמרו שמשתמשים בעמק של תנובה) וגם לידו צ'יפס (80 ₪).
 
גם ההמבורגרים היו טובים מאד, ועשויים מדיום, כמו שביקשנו. המנה שלי היתה טיפה מלוחה מדי לטעמי. התוספות שלי הוגשו בפנכות ליד ההמבורגר, וכך יכולתי לבנות לעצמי את המנה כמו שאני אוהבת. משהו שמאד מצא חן בעיני.
 
היינו די מלאים אחרי הריזוטו שלא תכננו לאכול, כך שלא סיימנו את כל ההמבורגר.
 
לקינוח הזמנו בהמלצת מנהל המשמרת, אלפחורס מסקרפונה ודולסה דה לצ'ה
עם קולי פירות יער חמצמץ וקרם מסקרפונה (49 ₪) ולא הצטערנו – בין שתי עוגיות פריכות היה קרם מסקרפונה מצויין ומתוק בדיוק במידה. פירות היער הוסיפו חמיצות מרעננת.
 
עם חצי לף בראון מהחבית בשבילי (30 ₪), שליש ארדינגר מהחבית (26 ₪) ואספרסו (11 ₪) לנהג, שילמנו 388 ₪ לפני טיפ, וחזרנו למלון עם חיוך על השפתיים.
 
המסעדה היתה מלאה, זוגות, משפחות וקבוצות חברים. ניכר היה שחלק מהאנשים הם מהאזור, ואחרים תיירים כמוני.
התפריט מגוון, וכמעט כל אחד ימצא מה לאכול בטיביס.
 
בהחלט מסעדה שנחזור אליה אם נהיה שוב באזור.