פורום ביקורת מסעדות
נושא: הייתי אתמול, חוויה מהנה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 23/09/2016 | 06:05
1
458
לאחר כמה המלצות ממקורות שונים.
 
הדרך היחידה שלי להגדיר את המקום הזה היא 'אפי של הקבבים'. למי שמכיר את סביח טשרניחובסקי (שעדיין קיים ללא אפי, למיטב ידיעתי). כל מנה לוקחת פי 5 זמן מבמקום אחר ולא כי הם עצלנים, אלא כי כל פיתה מורכבת בשכבות (סלט-טחינה-בצל-קבב-סלט-טחינה וכו'), שיטות העבודה לא יעילות אבל מאוד מושקעות. הסלט נניח נחתך במיוחד בערך לכל שתי פיתות.
 
כשהגעתי היה זוג אחד שישב ואכל. הזמנתי. הגריל מן בעצלתיים התחיל להחליף גחלים, להזיז אותם מצד לצד. מעריך שלקח לפחות 10-12 דקות עד שהבשר בכלל עלה על האש.
 
כמה דקות אח"כ הגיעה אישה לא צעירה. ביקשה מהגריל מן "פיתה עם חומוס". הנחתי שהוא יגיד לה שאין פה מנה כזו ומוכרים כאן בשר. הוא אמר שיש לו טחינה. אמרה בסדר, אז טחינה וסלט.
הוא לוקח עגבניה. חותך. לוקח מלפפון. חותך. רבע כרוב. מתחיל להרכיב את הפיתה שלה. מוסיף בצל מהגריל. מעריך ש2-3 דקות של עבודה יסודית ומושקעת. היא שואלת כמה לתת לו. הוא עונה שאין לו מנה כזו ואין לו איך לתמחר, אז שיהיה לה לבריאות. מחווה יפה (אם כי לא מובן לי מדוע האישה לא השאירה בכל זאת כסף, אבל זה כבר עניין אחר).
 
מעריך שלקח כמעט חצי שעה מהרגע שהגעתי עד שהיו לי את הפיתות ביד. אז קחו בחשבון שהכל מתנהל מאוד לאט, אבל בקטע שאותי לא עיצבן בכלל אלא דווקא הערכתי. מצד שני לא מיהרתי לשום מקום.
 
לאוכל עצמו -
טעמתי מנת קבב אחת ומנה של חצי נקניקיה/חצי עגל.
הפיתה עצמה נהדרת. הקבב מצוין. הנקניקיה לצערי הייתה מאוד מאוד מלוחה. אפשר היה להרגיש שמדובר בבשר מאוד טעים (ובהחלט חריף, למי שרגיש. אמנם אני הוספתי גם קילו פלפל חריף למנה, אבל ניתן להרגיש שהנקניקיה עצמה דיי חריפה). אני מעריך שמדובר בתקלה נטו של הbatch הזה והייתי נותן לזה עוד צ'אנס.
לב עגל היה קצת הארדקור. בהחלט טעם של חלקי פנים. מאוד טעים, אבל אם הייתי מזמין מנה שלמה זה היה יותר מדי. קשה להגיד גם שהשילוב עם הנקניקיה יוצר מנה מוצלחת. הייתי מוותר על השילוב.
בהחלט מסכים שחסר קצת עניין בסלטים.
 
מסקנות -
בגדול היה טיפונת פחות מוצלח ממה שרציתי שזה יהיה כי מאוד אהבתי את המקום, אבל אם אתם באיזור - תלכו. זה סלואו-פוד בקטע מאוד סלואו ואני בספק אם הוא ישרוד באלנבי שבו אנשים רוצים פיתה בזמן שהם מחכים לאוטובוס. אבל אין ספק שהם אוהבים את מה שהם עושים וזה נחמד לראות.
אני אנסה שוב את הנקניקיה כי יש שם פוטנציאל, אבל כרגע לא יכול להמליץ עליה, אז לכו על הקבב המוצלח.