פורום ביקורת מסעדות
נושא: ואם כבר הזכרתי את מסה- אז הדיווח  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 14/10/2016 | 09:49
4
958
הדיווח מופיע גם בבלוג

ביקרתי במסה לפני שנתיים. הביקור היה מוצלח מאוד, ומאז, היו לא מעט פעמים שחשבתי מתי אני חוזר לשם.  לקח לי קצת זמן, שנתיים בדיוק, אבל לפני כחודש חזרתי למסה. גם אז זה היה ביומולדת, גם עכשיו  הגיעה יומולדת.

רוב התפריט נשאר דומה לזה שהיה לפני שנתיים, למעט מספר מנות מצומצם שיצאו מהתפריט (כגון פולנטה עם פטריות, סטייק סינטה), ומנות מסוימות נוספו כגון כיסוני בשר עם לחמעג'ון, קרפצ'יו שייטל ועוד כמה. 
 
 
מכיוון שהראשונות נראו יותר מעניינות, החלטנו להתמקד בהן יותר. הזמנו 4 ראשונות ועיקרית אחת בלבד.

 תחילה הגיע לחם על חשבון הבית. הלחם היה לחם לבן ולחם דגנים עם צימוקים ופרג. הלחם היה דחוס. בצד הגיעו 3 מטבלים: קרם סלק מתקתק וטעים, לימון כבוש עם אריסה אליו פחות התחברתי, ושמן זית עם בלסמי.
 
 
  • רביולי שאלוט מקורמל (64 שקל) שהכיל גם פטריות שימג'י, אפונת שלג, צימוקי עגבנייה, "פטיסייר" גבינה ופקאן סיני ושני ארטישוקים. המנה כללה הרבה מרכיבים טובים, אבל דווקא הרביולי לדעתי היה רק בסדר. הוא לא היה רע, אבל המילוי היה קצת משעמם. כל מה שמסביב היה מוצלח וטעים, בעיקר הארטישוקים והגבינה (לא זוכר איזו, אני רק זוכר שהיא היתה טעימה) יחד עם זאת,  אשתי אהבה מאוד גם את הרביולי וגם את כל מה שמסביב.
 
  • המנה הבאה היתה ניוקי סרטנים (76 שקל) שהכיל גם קרם גבינה כחולה, ביסק וחלמון שליו, קרוטונים וציפס מרווה. מנה מעולה. הניוקי היו פנטסטים - שמנמנים, רכים וטעימים . תענוג. הניוקי הטובים ביותר שאכלתי יחד עם אלה בקוצ'ינה תמר ז"ל. כל מה שמסביב היה טעים גם כן- הגבינה (בלו בוואריה) שהיתה יחסית מעודנת ולא תוקפנית, חתיכות של סרטנים, הביצה הוסיפה מאוד. רק לא כל כך ברור לי מה הקרוטונים עשו שם, הרגשתי שהם לא הכי מתחברים למנה, אבל עדיין, המנה היתה עם הרבה טעמים עמוקים ומגוונים. מנה אדירה בעיניי.
 
  • מנה נוספת מהמנות הראשונות כללה שקדי עגל וטורטליני בטטה (72 שקל) שהכיל גם קרם שורשים וציר בצלי פנינה:  השקדים היו רכים וטעימים מאוד, כמה שזה טעים שקדי עגל. חבל רק שמה שמסביב היה פחות מוצלח- טורטליני הבטטה היה סתמי וגם הקרם (ארטישוק ירושלמי) לא היה מעניין. לפחות נהנינו מהשקדים.
 
  • המנה האחרונה מאגף המנות הראשונות היתה כיסוני בשר חצי חצי (64 שקל) שהכיל גם יוגורט עיזים, נענע ותרד, קרם עגבניות מיובשות, צנוברים, שקדים מלוחים ו"לחמעג'ון:  המנה כללה  3 כיסונים מאודים, שמנמנים וגדולים שכללו בשר עגל טעים ועמוק. בתיאור המנה נאמר "חצי חצי" כי המנה אמורה לבוא עם בשר עגל וטלה, בפועל המלצרית אמרה שהכיסונים מגיעים רק עם בשר עגל. לא שזה שינה הרבה. הכיסונים היו מעולים, בצק דק ומוצלח ומילוי עשיר וטעים, והרוטב נפלא. קצת מתקתק , קצת חמצמץ, הרבה טעמים מגוונים ועמוקים. ואם זה לא מספיק, בצד הגיע לחמעג'ון-  2 לחמים קטנים, עם בצק נפלא טופינג מצוין. הוא היה כל כך טעים שביקשתי מהמלצרית תוספת ממנו.
 
  • מהמנות העיקריות, הזמנו מהספיישלים שיפוד פרגית ברוטב בצלי שאלוט עם ירקות צלויים (98 שקל):  הפרגית היתה טובה, הרוטב היה טעים גם כן, על הירקות (קישואים, בצל, עגבניה) אין לי משהו מיוחד להגיד. אבל 98 שקל לשיפוד פרגית עם כמה ירקות? לא היה שום דבר יוצא דופן במנה שיצדיק זאת.  לדעתי גם יש בעיה עם להציג אותה כעיקרית, זו מנה קטנה ולא משביעה. מנת הכיסוני בשר והניוקי סרטנים גדולות ממנה בהרבה והן מוצגות כראשונות ואילו שיפוד פרגית מוצג כעיקרית? משהו קצת מוזר.
 
  • לקינוח -  קנולי לוטוס ושמנת, קרם לוטוס וסורבה קוקוס (58 שקל): קינוח שכלל קנולי אחד ממולא בלוטוס ואחד ממולא בשמנת. קינוח טעים, גדול ולא מתוק מדי. 
 
כמה הערות לסיום:

* השירות היה טוב מאוד, אבל היו רגעים מסוימים שלא הצלחנו להשיג  את המלצרית, בעיקר בשביל מים שביקשנו תכופות כי המים הגיעו בכוסות. קנקן מים היה פותר את העניין.
 * השולחן (ישבנו בשולחן רגיל, לא בשולחן אבירים) היה צמוד יחסית לשולחן לידינו. יכולנו לשמוע ממש על מה הם דיברו. למרות זאת נהנינו וזה לא הפריע יותר מדי.
 
  שורה תחתונה: אוכל טעים מאוד, מעניין, יצירתי. בדגש על הרטבים שהיו פשוט מעולים. יודעים לעשות כאן רטבים.  2 מנות בעיניי היו כאן מעל כולם- ניוקי סרטנים וכיסוני בשר. לא לפספס אותן.  גם השאר היו ברובן טעימות למעט הפרגית שקצת איכזבה. לגבי המחיר- יצא לנו 458 שקל לפני טיפ, כולל פעמיים קפה. המחירים כשמסתכלים בתפריט נראים גבוהים מאוד ובעיקריות חלקן נעות סביב ה160-180 שקל אבל מהארוחה שבנינו אף מנה לא חצתה את ה 100 שקל. התמקדנו יותר בראשונות והתמורה בעיניי היתה מצוינת. אפשר לבנות פה יופי של ארוחה מהמנות הראשונות. אחזור בוודאות, והפעם לא אחכה שנתיים..