פורום ביקורת מסעדות
נושא: בית, סוכה, עלה גפן  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 25/10/2016 | 15:45
231
בגיזרה הביתית היה "מוסר ים" גדול מאוד שהלך לתנור ואחרי זה עמלתי קצת על פירוק כל הבשר מכל מקום אפשרי כולל הראש, מומלץ כפפות חד פעמיות אחרת הריח די נתפס, בכל דג.. ליד זה רוטב טבילתי על בסיס למון גראס, שום, עירית, פטרוזיליה, לימון, שמ"ז, קצת מים וכנראה עוד כמה דברים, לא זוכר אחל'ה ארוחה, פשוט מאוד לביצוע. ליד זה סלט עגבניות עם חלומי מטוגן, של מחלבת ציפורי נדמה לי, 5 ש"ח ל 100 גרם זה לדעתי מחיר סבבה לכל גבינה, החלומי שלהם לא מדהים אבל חביב למחיר (רשת רוסמן למי שמכיר).
אנחנו מנסים לעשות קצת שינוי ביתי תזונתי כבר תקופה, כי ככה בא לנו, ובין היתר משתמשים הרבה בהודו טחון (הפעם דחפו לנו שווארמה הודו די יקרה, אבל יש נתחים זולים יותר שהולכים טוב בטחון), אז הכנתי רוטב בולונז טעים מאוד, כמובן שהבשר לא יהיה הגורם היחיד בתמונה הכללית, אבל הסועדים אמרו שיצא לא פחות טוב מכל בולונז עם בקר, כמובן שעוזר שיש פרמז'ן נחמד באיזור.  
לסוכה חילקנו משימות לבני המשפחה וסה"כ הייתה ארוחה לא רעה - לחם סודה טבעוני שיצא לנו נחמד עם משקה סויה במקום חמאה וריוויון, סלט חצילים שנשרפו בתנור הרבה מעבר למה שיכלו לסבול ולטעמי כמה שיותר זמן, ככה ההבדל יותר גדול, תבשיל הודי מכמה סוגי עדשים עם חתיכות קשיו קלוי במחבת עם תבלין קארי ועוד כמה דברים, לפיזור מלמעלה למי שרצה, קשיו אחד הדברים הכי אהובים ולאחרונה הקונדימנט הזה בשימוש קבוע לפיזור בצלחת מעל המון דברים וטעים ביותר בפני עצמו. היה גם אורז צהוב עם עשבים בכיוון "מאוד פרסי" למרות שאני לא בטוח שכוונת המשוררת הייתה המטבח הפרסי, יצא לה מצויין.. חומוס ממסעדת מצה, לא רע.. 
השתדלנו מאוד שזו תהיה ארוחה טבעונית לטובת בני משפחה שהתקרבו לאחרונה לנושא ולמעט שניצלים לילדים, שאכלו גם לא מעט מהמבוגרים, האוכל בהחלט היה טבעוני טעים, משביע, זול, יש יאמרו גם בריא, שיהיה.
בעוגות כבר היה שימוש מאסיבי יחסית במוצרים חלביים, אנחנו הבאנו עוגת שוקולד מריר וחצאי אגסים מוטבעים בפנים, שלטעמי יצאה פשוט נפלא ועוגה נוספת שכבר הפכה לקבועה בבית, פאי על בסיס טברוג, אוכמניות קפואות (שדיללנו עם דומדמניות שחורות חמצמצות לעידון העלות לכמה עוגות וגם גיוון מרענן בטעם) ושטרויזל שזורים מלמעלה, עוגה נפלאה (לטעמי ). 
 
הגנבנו ביקור לאחר תקופה יחסית ארוכה שלא ביקרנו בעלה גפן - עומאר כהרגלו היה בסביבה, חבל לי בשבילו לראות אותו יוצא ומעשן לא מעט פעמים בחוץ בין הכנת מנה כזו ואחרת, אבל זו זכותו.
הארוחה הפעם הייתה יותר מאכזבת באופן יחסי ממה שהיינו עד היום, אני מרבה יחסית להזכיר את המקום באופן גורף כהמלצה, אך תמיד חשוב גם לעדכן כשיש שינויים מסויימים.
סה"כ האוכל נשאר מושקע ודי טעים ברובו ללא יוצא מין הכלל, לא קרה שינוי מהותי, אך מתסכל היה לראות אלמנטים שאהבנו מאוד ונראו לי מיוחדים וגם הגיוניים ומושכים, מתנדפים להם עם עידכון התפריט האחרון, או לפני..
בראשם פלטת הקינוחים לזוג שלפי המלצרית נגוזה, זו הייתה הסיבה המרכזית שפינטזנו לחזור לשם תמיד, שלושה קינוחים בחגיגה גדולה של קישוטים וקונדימנטים קטנים מסביב כמו מרנגים, הרבה רטבים מעניינים, גלידות וכולי, בעלות שהסתכמה בשלושים וקצת לקינוח, זה היה משהו מאוד מיוחד שם לטעמי.. הקינוחים שהזמנו הפעם היו בבודדת, סה"כ שניהם עלו מאה ביחד, צורת ההגשה שונתה מעט וכוללת הרבה פחות דברים מעניינים על הצלחת ויותר חתיכה אחת גדולה וכמה דברים מסביב, מטעמי קינוח השוקולד התאכזבנו במיוחד, כאוהבי כיוונים מרירים איכותיים פלוס הקדאיף לא בא לנו כהברקה שם, והחליוואת אל ג'יבן גם הוא היה מעט פחות מהנה מבעבר, בגלל צורת ההגשה.. חבל מאוד, נשקול בעתיד בזהירות צעדינו עם הקינוחים כרגע שם, כי המחיר לא הלם לטעמי את הרמה הפעם..