פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחת צהריים בסבסטיאן: אווירת קפיטריה וחיפוף בפרטים הקטנים  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 26/10/2016 | 07:20
1
605

אחרי פגישת לימודים ארוכה בתל אביב,  עצרתי בהרצליה לפגוש את הבריטית לארוחת צהריים זריזה. בחרנו במסעדת סבסטיאן שהבריטית עובדת בסמוך אליה.
בעבר הייתי כמה פעמים בשעות הערב במסעדה ונהניתי. הפעם גיליתי שאין דין ארוחת ערב נינוחה בסבסטיאן כדין ארוחת צהריים ביום חול.

בצהרי היום המסעדה הגדולה היתה הומת אדם, בעיקר עובדי חברות ההייטק ששוכנות באזור. יותר מהכל,  האווירה הזכירה לפרקים  קפיטריה גדולה.

ההתחלה היתה צולעת: עם הגעתי למסעדה נרשמתי אצל אחת המארחות,  אולם אחרי רבע שעה  שחיכינו גילינו שהיא דילגה עלינו והכניסה זוג אחר לפנינו. זה לא נורא ובהתנצלות וחיוך היה אפשר להחליק זאת. בפועל מה שקרה הוא שהמארחת ששגתה ענתה לנו בטון מאד תוקפני ולא נעים ברגע שהסבנו את תשומת ליבה,  ושניה אחר כך שתי המארחות החלו להתקוטט סביב הנושא לנגד עינינו המשתאות, כולל הערות נבזיות אחת לשניה.  טעויות מהסוג הזה קורות כל הזמן,  אולם זו בוודאי אינה הדרך להתנהל מול לקוחות, וכדאי שמישהו יסביר זאת למארחות הצעירות.

לבסוף הושבנו על הבר ומיד קיבלנו סלסלה עם פרוסות  לחם לבן טרי וטוב ופנכת שמן זית ורסק עגבניות. לבקשתי קיבלנו גם חמאה שהיתה בטמפרטורת החדר.
 
 
חלקנו שלוש מנות שביקשנו שיוציאו ברגע שהן מוכנות –
 
ניוקי אספרגוס ותרד ברוטב פסטו ואגוזים.
הניוקי היו מהסוג הגס יותר וגדולים יחסית, רובם היו במרקם הנכון אבל היו גם כאלה שהיו רכים מדי. האספרגוס היה ברמת הייצוגיות: אספרגוס וחצי ותו לא. מעל למנה פוזרו אגוזי לוז ושקדים קלויים שדווקא השתלבו במנה היטב. הבעיה היתה הרוטב שהיה עשיר וכבד אבל גם מלוח מאד לשתינו,  ואני דווקא מחובבי המלח(לצערי).  לכאורה, מנה מלוחה מדי דינה לחזור למטבח, אבל בארוחת צהריים זריזה כזו, ויתרנו על האופציה הזו מפאת קוצר הזמן. בסופו של דבר זו היתה מנה בינונית. 52ש"ח.

טרין כבדי עוף עם קונפיטורה מפרי העונה.
ההגשה היתה יפיפיה: פרוסת טרין ולצידו אגס שלם מבושל ביין אדום ומעט מרקחת נוזלית שהיתה בעצם סוג של רוטב. הטרין עצמו היה טעים מאד והאגס המבושל היה לא פחות ממושלם. מעבר לכך, לא היה ניתן להנות מהמרקחת בהיותה נוזלית מדי ומועטה מדי, ושתי פרוסות הטוסט שקיבלנו היו מבאסות במיוחד: עבות מאד ולא מוצלחות. טעימה קטנה מהן הבהירה שלא ברור מה עבר על מי שהחליט להגיש אותן. אכלנו שליש מהטרין ואת השאר הקפצתי להוריי ואבא שלי אכל אותו עם ריבת תאנים שהכנתי וצנימים אמיתיים ונהנה מאד. זו מנה מושקעת שמפוספסת לדעת שתינו בגלל התוספות. 34ש"ח.

סלט קיסר עם עוף.
הסלט הורכב מעלי חסה, חתיכות עוף עסיסיות וטובות שהיו מעטות מדי, קרוטונים ורוטב מוצלח. בסך הכל המנה היתה טובה ו"סגרה את הפינה" של ירקות בצהריים. הבעיה היתה שחלק מעלי החסה  ראו ימים יפים יותר ואותם השארנו כל אחת על צלחתה. לדידנו גם בארוחת הצהריים צריך להקפיד להוציא מהמטבח מנה עם עלים טריים ולא לחפף. 49ש"ח.
 
מפאת קוצר הזמן ויתרנו על קינוח (לבריטית היתה פגישה מיד לאחר הארוחה שלנו ואני נסעתי הביתה להתפנק בשנ"צ...).

שתינו מים קרים עם קרח שהגישו לנו הברמנים ששירתו אותנו ביעילות ובאדיבות.

הכל עלה 135ש"ח לפני תשר. עלות הוגנת לארוחה כזו.

הבעיה העיקרית שלי היתה הדיסוננס העצום בין האוירה וההקפדה על הפרטים בין הצהריים לערב.
בכל מנה היו מגרעות שעם מעט תשומת לב היה ניתן להתגבר עליהן, אבל נדמה שאיש לא טורח לעשות זאת. ממילא המסעדה מלאה מפה לפה בסועדים  שבויים גם בשעות הצהריים.
מזכיר לי מנטליות של קפיטריה טיפוסית בקמפוס...
 
אם אחזור זה יהיה כנראה רק בשעות הערב.