פורום ביקורת מסעדות
נושא: ראונד טייבלס: פאסטל  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 14/11/2016 | 02:21
4
496
סליחה מראש על התמונות באיכות הגרועה(:
 
 
אז גם לפאסטל הגענו בספונטניות. אתמול, במוצ"ש, החלטנו פשוט להתקשר ולבדוק אם יש סיכוי שנוכל להגיע. המארחת הייתה מקסימה ואמרה שפשוט נגיע על בסיס מקום פנוי, והגענו למקום בסביבות 22:00. כשהגענו היא מיד זיהתה אותנו ואמרה שאין כרגע מקום בפנים אבל יש שולחן חלוקה גדול שנוכל לשבת בו, ושהיא תעביר אותנו פנימה ברגע שיהיה מקום.
 
 
ניגש אלינו מלצר נחמד (שגם נשאר כזה לאורך כל הערב:) ושאל אותנו מה נרצה לשתות. הזמנו 2 כוסות שאבלי ו-2 כוסות מים עם קרח. בהמשך הוא הגיע לקחת את ההזמנה. סיפרנו שאנחנו צמחוניות אז הוא אמר שיהיה שינוי במנת הפתיח.
 
ראשית הגיעה לשולחן מנת לחם טעימה עם חמאה. בתפריט נכתב גם שיהיו קורנישונים אבל הם לא הגיעו. מיד לאחר מכן הוגשו שני פלפלי פדרון מטוגנים עם שתי כפות שהיה מרוח עליהן רוטב אדמדם עם טעם חרדלי. נשנשנו את המנות והמלצר היה מסביב לא מעט, מחליף מפיות או בודק מה מצבנו. אין ספק שזה היה שיפור מהקופי בר. דקות ספורות אחרי שסיימנו כבר הגיעו המנות הראשונות: מרק פרמזן עם עירית קצוצה וקרוטונים ופסטה אורזו (פסטה שדומה בצורתה לפתיתים) ריזוטו סטייל עם פטריות, שמנת מוקצפת, צנון שחור וקייל. התחלנו עם המרק שהיה טעים מאוד אבל הפתיע בטעמים המעודנים יחסית שלו ובמימיות שלו. משם המשכנו לאורזו פסטה שהייתה טעימה אבל סופר שמנונית והזכירה בעיקר פתיתים תימניים, למי שמכיר.
 
 
כמנת ביניים הוגשה לכל אחת מאיתנו מנת ביניים של ארטישוק ירושלמי צלוי על קרם של חבושים, כוסמת ושבבי קקאו. המנה הייתה נחמדה אבל לא הפתיעה יותר מדי בשילוב הטעמים או המרקמים.
 
 
מהר מאוד הגיעה גם המנה העיקרית. הייתה לנו בחירה בין כתף בקר צלויה עם פירה כמהין, פטריות יער, גזר לקריץ ושבבי בוניטו, לבין בר ים לוי בלשמותו ומפורק מהעצם ובין ירקות גינה עם קרם סלרי וקראמבל אדמה. בלית ברירה בחרנו במנת הירקות וכשזו הגיעה הופתענו: הגיעה מנה לא גדולה במיוחד וכמעט זהה בטעמים למנת הביניים שהוגשה לנו בקופי בר. אלו היו ירקות שורש שהיו כולם צלויים עם קרם סלרי בתחתית ו... זהו. שום טכניקת בישול מעניינת או שונה בין ירק לירק וגם לא ירקות מעניינים במיוחד: אני זוכרת גזר וסלק בעיקר. זו מנה שאמורה להחליף כתף בקר (ששמענו שולחנות לידנו שמתענגים עליה) או בר ים? גם מבחינת התמחור וגם מבחינת השובע ממנה זה פשוט לא אותו הדבר. נשנשנו קצת מהמנות כמה ביסים אבל הרב (הלא גדול במילא) נשאר בצלחת. כשהמלצר פינה את הצלחת הוא לא שאל כלום, למרות ששתיהן היו כמעט מלאות.
 
 
כשהוא הגיע לערוך לנו שוב את השולחן שאלתי אותו אם יש מנה נוספת (שכחתי לצלם את התפריט ולא זכרתי) והאם יכול להיות שזו באמת הייתה המנה העיקרית. הוא ענה שזו הייתה העיקרית אבל שהוא יבדוק מה אפשר לעשות. הוא חזר וערך אותנו לקינוחים ואמר שהם יוסיפו לנו עוד קינוח אחד על חשבון הבית, את היחיד שלא בחרנו: גבינה מהפירנאים ומרמלדת חבושים. סרבנו ואמרנו שהקינוח הזה פחות בשבילנו, והוא הציע צ'ייסרים במקום. אלכוהול תמיד יתקבל בשמחה(:
 
מהר מאוד הגיעו גם הקינוחים: פודינג אורז שהוגש בצד עם קרם קרמל מלוח ופקאנים מסוכרים, וכן מוס שוקולד מריר עם אבוקדו ושבבי קוקוס. המוס לא היה מעניין במיוחד אבל הפודינג אורז (שעד לנקודה הזאת של חיי סרבתי לטעום) היה נהדר והשתלב מעולה עם הקרמל המלוח.
 
 
ביקשנו את החשבון שנשק כמעט ל-800 ש"ח והוספנו 15% שירות. הצרה היחידה הייתה שגם פה יצאנו די רעבות, ובהתחשב בכך שיש לנו לפחות עוד 4 ארוחות כאלה, אני מתחילה לתהות אם זה בכלל מתאים לצמחונים.