פורום ביקורת מסעדות
נושא: "הנמל 24" בשישי בצהריים, ניסינו את ארוחת הטעימות שפורסמה כאן  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 20/11/2016 | 19:58
500
הטעימות של שישי בצהריים הן למעשה גרסאות מוקטנות (טאפסים) של המנות הראשונות (+ עיקרית אחת – קובה סרטנים ובס) מהתפריט העסקי. אפשר לאכול כך ארוחת טעימות מגוונת ולא יקרה (כפי שעשו זוג חברים לידינו) או לנסות מנה או שתיים במחיר מוזל, כפי שבחרתי בעצמי.
 
בתור אדם עם תיאבון בריא קשה לי לשבוע מטעימות בלבד, בפרט שחלקן לא נראו לי לטעמי (ואת חלקן כבר טעמתי בארוחת הטעימות החגיגית ליום הולדת 9 לנמל). החלטתי לטעום רק את המנה "גרבלקס סלמון" והיא גם היחידה שצילמתי, כי ההגשה הפתיעה ושעשעה אותי במיוחד. בסה"כ מנה קטנה וחמודה, אבל לא נראה לי שאזמין אותה שוב.
 
למנה ראשונה הזמנתי "פטה כבדים על פלאן בצלים לצד כדור שוקולד לבן במילוי כבד טלה וקוביות דלעת" והיא הייתה מגניבה למדי. התלבטתי אם להזמין אותה כטעימות (24 ש"ח) או כראשונה (38 ש"ח) ובסוף הזמנתי כראשונה. בדיעבד ההבדל לא גדול; כמנה ראשונה מקבלים מעטפת כדור שוקולד שלם (כלומר עם קליפת "מכסה") לעומת חצי כדור בטעימות + שלוש פרוסות לחם קטנות (לא יודעת איזה לחם אבל הוא היה דחוס, מתקתק ובעל מרקם עוגתי במקצת, לא צנימים יבשים) שלא מוגשים עם המנה כטעימות. את פלאן הבצלים לא כ"כ אהבתי (מעין מוס ג'לטיני כזה בטעם עדין של בצל), אבל כדור השוקולד היה מוצלח (יש לציין שהוא מכיל פלפל שחור ולכן פיקנטי במקצת, וזה לא מצוין בתפריט) והפטה היה במרקם קרמי, חלק ונימוח.
 
הוספתי לעצמי כמנת פתיחה ספל מרק בצל ("קרם בצלים מוקצף, שמן ריחן וקצפת כמהין") בתוספת של 10 ש"ח לעסקית. בטעימות מקבלים שני ספלים (מתאים לזוג) וכמנה ראשונה מקבלים מנת מרק מכובדת בקערה (ללא תוספת לחם או משהו אחר). המרק עדין ובמרקם חלק ולכן בעיניי מושלם לשתייה מספל; אם אני "אוכלת" מרק בכף צריכות להיות בו חתיכות... אני אוהבת מרקים עשירים ועמוסים ולא מרקים חלקים (כמנה בפני עצמם), אבל כשתיית פתיחה קטנה ומחממת הוא היה פשוט מושלם.
 
למנה עיקרית הזמנתי "נתחי פילה לבן" (קוביות בייקון מעושן, ערמונים ופטריות חורש ברוטב פורט ודיז'ון). מנה דומה מאוד למנת פילה הבקר (בעיקר באופן שבו הוגשה בעבר). המנה הייתה טובה, בעיקר בנתחונים השמנמנים יותר שעוד היו קצת ורדרדים בפנים. הנתחונים הדקים יותר קיבלו מידת עשייה גבוהה מדי והיו יבשים במקצת. מכיוון שבלאו הכי מצאתי את עצמי שבעה משציפיתי, התמקדתי בנתחונים המוצלחים (ואת כל הפטריות וקרם הערמונים חיסלתי עד תום ).
 
לקינוח כבר לא היה לי מקום (אף שעקרונית מגיע עם העסקית, ויתרתי) אבל טעמתי  מעט מהקינוחים האחרים שהזמינו אחרים: "מילפיי קרם ערמונים" (שכבות בצק דק פריך שביניהן קרם ערמונים / מוס אגסים / קרמל מלוח); דום טירמיסו (השוקולד המריר היה בטעם קפה לצערי); "קרם קטלן ותבלינים חומים" ("סוכר שרוף וקרמבל תפוחים" – גרסה ל"קרם ברולה" למעשה). כמו תמיד הקינוחים היו חביבים אבל קצת כבדים ומתוקים מדי לטעמי.
 
עד היום לא מצאתי את עצמי מתחברת לקינוחים של הנמל וזה לא השתנה... אבל אני נהנית מאות מהאווירה ומהאוכל, ובאתי לאכול ולא לקנח, ויצאתי שבעה לחלוטין גם בלי קינוח (ואפילו בלי לגמור הכול מהצלחת!) כך שמבחינתי מדובר בהצלחה. בפרט נהניתי מהחברה ומהעובדה שהחברים הזמינו את כל הטעימות וכך השבעתי גם את סקרנותי. זכיתי לראות (ופה ושם גם לטעום) במה מדובר, ושמחתי שנמנעתי מלהזמין מנות שאכן לא היו מתאימות לי...