פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחת ערב בפלורנטין האוס - חמישי שעבר  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 26/11/2016 | 11:48
3
467
כתבתי כאן קודם בקצרה. הנה הדיווח המורחב יותר.
2 אנשים. יום חמישי שעבר. שעה 19:30. ישבנו על הבר שעל המטבח בחלק הפנימי יותר של המסעדה. היה 1/2 ריק כשנכנסנו. תוך כשעה התמלא לחלוטין.
 
המנה הראשונה שהזמנתי: טלה מפורק בבלינצ'ס סיני. 48 ש"ח. המילוי כלל בשר טלה בבישול ארוך, כוסברה, כרישה, נענע, צ'ילי ובצל סגול. לצד הבלינצ'ס הוגש רוטב בוטנים צ'ילי. מנה פיקנטית מצוינת. בצק נעים וטעים. מילוי מעולה מלא טעם של בשר קצוץ רך והמון עשבי תיבול טריים שמוסיפים טעם וקראנץ'. הרגשתי גם מעט טעם אניסי טוב שלהערכתי מקורו בבזיליקום תאילנדי. גם הרוטב הפיקנטי היה טוב מאד. בקיצור - נהניתי עד מאד.
 
המנה הראשונה של השותפה הצמחונית: סלט אטריות מש טבעוני ב-38 ש"ח (יש גם אופציה בשרית עם חזיר מטוגן ב-44 ש"ח). הוא כלל אטריות מש שקופות, בצל ירוק, כוסברה, כרישה, בזיל תאילנדי, נבטים, בצל סגול, צ'ילי ירוק מוחמץ ובוטנים קלויים, רוטב סויה ושום. הסועדת אהבה מאד וחשבה שזו מנה טעימה ורעננה. אני טעמתי והרגשתי שחסר בה עוקץ. ברור שבמנה הלא טבעונית עם בשר החזיר המטוגן ואולי גם רוטב דגים, הטעמים מודגשים יותר.
 
מנה שנייה שלי: מרק פיסטוק יבשה (יש אופציה של ים). 48 ש"ח. המרק כולל ציר עוף וייטנאמי, מחית פיסטוק ושומשום, אטריות מש, נבטים, שמיר, כוסברה, צ'ילי, כרישה ושמן זית. בגירסת הים יש תוספת של שרימפס וראשי קלמרי. בגרסה היבשתית יש תוספת של דמפלינג עוף ולמון גראס. בעצם יש כאן מרק עוף אסייתי משודרג. אני נהניתי מכל ביס. מרק מעולה. יש כאן שפע של טעמים, פיקנטיות טובה וטעם מודגש וטוב של פיסטוק שמוסיף טאץ' מעניין. הכיסונים היו טובים מאד מסוגם. 
 
מנה שנייה של השותפה: טופו וירוקים. 58 ש"ח. המנה כללה טופו מוקפץ עם שום, צ'ילי, ג'ינג'ר, ברוקולי, שעועית ירוקה, קייל, שעועית רחבה, אפונת שלג ואספרגוס, ברוטב צ'ילי מג'יק. הסועדת נהנתה מהמנה. היא הייתה טעימה ומאוזנת, עם פיקנטיות טובה. כל הירקות היו טובים וטריים ובושלו היטב (זה אומר שהם שמרו על מרקם וקראנץ'). המנה הוגשה עם אורז לבן מאודה מבושם בכפיר ליים. זו מנה נדיבה ואת השאריות שנארזו אכלתי אני למחרת ואני חייב להודות שהיא אכן טעימה.
 
אני הזמנתי נשנוש נוסף ליתר בטחון: באו (לחמנייה מאודה) במילוי בשר סרטנים. במקור רציתי דווקא את הבאו עם בשר החזיר אבל המלצרית אמרה עם ההזמנה שאין אותה ובמקום הזמנתי את זה עם הסרטנים. מסתבר שתוך כדי סרוויס היו התפתחויות ואזל בשר הסרטנים (דינמיקה של מטבחי מסעדות), ובשר החזיר לבאו החזיר שב וצץ לו לפתע. המלצרית הדי מבולבלת שכחה לעדכן. אני במקרה עליתי על זה כשאחד הטבחים ציין את זה לטבח השני. הזמנתי כמובן את באו החזיר. נדמה לי שעלה משהו כמו 42 ש"ח או 38 ש"ח. מנה מוצלחת נוספת. נשנוש כיפי וטעים. 
 
קינוחים:
הקינוח הראשון שהזמנו: מעין שוקו פאי מטוגן שמוגש לצד גלידת חלב. נדמה לי שעלותו לצרכן היא 38 ש"ח. קינוח מהנה מאד. השוקולד הרגיש לי מריר ואיכותי. היה כאן קראנץ' נהדר שלצערי הספקתי לשכוח את זהותו. הגלידה העדינה נתנה איזון מעולה למכלול. אחלה קינוח.
 
קינוח נוסף קיבלנו על חשבון הבית: ברולה קוקוס עם סיגר ממולא בקרם סולת ופירות טריים. עלותו 38 ש"ח. הברולה קוקוס היה ברולה קוקוס. טעים. הקרם היה במרקם חלק וטוב. לטעמי המכלול היה מעט מתוק מדי. הפירות, ובמיוחד הקיווי הוסיפו מעט חמיצות מה שאיזן את מתיקות הקרם. אני מאד אהבתי את הסיגר עם קרם הסולת. הוא בהחלט הוסיף כאן עניין.
 
החוויה בסה"כ הייתה חיובית. השירות אמנם היה מעט מבולבל לפרקים, בהתאם למלצרית (לפחות 3 מלצריות שונות שירתו אותנו), אבל הוא היה חביב ברובו ומלא כוונות טובות. הייתה נטייה (די מעצבנת) לכמה נותני שירות לתבל את אוצר הדימויים שלהם בשמות תואר כמו מהמם או מדהים: כל מנה היא מהממת או מדהימה. ניחא. אנחנו בפלורנטין. 
אם הארוחה שאכלנו היא דוגמה מייצגת אז פלורנטין האוס היא אופציה אסייתית ראויה בהחלט: מקום אסייתי מוצלח, שמח וטעים, בתמחור בהחלט שפוי. אין פה דברים יוצאי דופן, אבל יש ביצועים טובים של חבר'ה שיודעים את העבודה. 
 
הפוסט המלא: http://processing-food.blogspot.co.il/2016/11/blog...