פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחה לא טובה במסגרת הראונד טייבלס בפופינה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 30/11/2016 | 21:42
12
600
במסגרת האירוע הוזמנו לפופינההשף קרלוס פונטה, יליד וניצואלה ושני קולגות שלו שיחד עבדו במסעדת NOMA בקופנהגן.
 
מאוד חיכינו לארוחה הזו, ציפינו למצוא ארוחה שתתחבר לרוח ולקונספט של פופינה, אבל תקבל גם טעמים חדשים מהשפים האורחים. בפועל, חלק מהמנות לא קלעו לטעמינו וחלקן היו לא טעימות כלל או נכשלו בביצוע, ובכלל לארוחה עצמה לא היה שום קשר למסעדה המארחת ובטח שלא לרמה הגבוהה של האוכל והמרכיבים שאליה אנחנו רגילים בפופינה.
 
למה הראשונה קיבלנו פיתה תירס עם תבשיל עדשים, נדמה לי קוראים לזה ארפה ויש דוכן של זה בשוק הכרמל. אז, אכן, המנה הייתה טעימה, אך כזאת שקונים בשוק הכרמל בעשרים שקלים ולא מקבלים מבוגרי נומה בפופינה. 
 
מנה שניה הייתה סופריטו של בצלים מאודים עם רסק עגבניות ועגבניות בגריל. קיבלנו כל אחד כרבע בצל מאודה עם רסק עגבניות וחצי שרי צלויה. אז נכון, קיבלנו בדיוק מה שהיה כתוב בתפריט, אבל רבאק, בצל מאודה עם רסק עגבניות? רע מאוד, רוב המנה נשארה בצלחת.
 
עוד מנה הייתה איטריות עדשים עם רוטב חלמון ושמן צ'ילי. קיבלנו איטריות שאולי אמורות להיות כאלו כי הן עשויות מעדשים, אבל בפה זה הרגיש כמו איטריות שבושלו שלוש פעמים יתר על המידה והיות מושיות ולא נעימות. הרוטבף היה כנראה בסדר, אבל לא קלע לטמעמינו (ואנחנו מתים על חלמונים חיים). גם את המנה הזאת לא סיממנו.
 
למה העיקרית הייתה בחירה בין בשר, דג או צמחוני. בחרנו בכתף טלה בבישול ארוך ופילה מוסר ים. הטלה היה רך ומתפרק, אבל הוא היה פשוט מדי, בטעם של עצמו, בלי שום מימד שפי, בטח שפי ונצואלי, בטח כזה של שלושה יוצאי נומה. כזו מנה אני מצפה לקבל בבטי ונחי מבשלים ולא בפופינה.
 
דג המוסר היה מלווה בפטריות ורוטב ירקרק. הרוטב היה טעים, הדג היה מיובש.
 
שלושה קינוחים הגיעו לשוחלן. אחד מצוין - שוקולד בטקסטורות שונות, חלק מתוק וחלק מלוח. שילוב נהדר. השני היה סורבה (נדמה לי גויבה) עטוף בסוג של מרנג רך, לא משהו. והשלישי פחזניות של פופינה עם ג'לי פרי - מנה טעימה מאוד, האיזכור היחיד של פופינה בכל הארוחה.
 
שירת אותנו מלצר נחמד אם מבטא צרפתי כבד (הסועדים פשוט לא יכלו לסרב כשהציע להם קברנה סבניו(ן)), אבל לא מקצועי מדי. האוכל הגיע לפני היין שזה אולי רק אנחנו, אבל נורא מעצבן.
 
סיכום: ארוחה ביינונית ומטה עם חוייה כוללת די רעה. הארוחה, בקבוק פינו נואר של ירדן והשירות הסתכמו בכ-800 ש"ח. בכסף הזה אפשר לאכול נהדר בטוטו, הוטל מונטיפיורי וזה יהיה עם אוייסטרים ושמפניה או לטוס לארוחת ערב בבודפשט (יש אחלה דילים מעובדה.