פורום ביקורת מסעדות
נושא: הייתי לפני שבוע  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 15/12/2016 | 14:50
4
240
חלק גדול מהזמן אכלנו בשווקי הכריסמס שהוזכרו. רובם מוכרים את אותם הדברים, אבל אלה דברים טובים: נקניקיות שכולן מצוינות והמעושנות במיוחד, Halusky שהוא תבשיל בצקניות-כרוב-חזיר-גבינה-טעים, Trdlnik שהוא הקיורטוש הצ'כי שבד"כ מוגש פושר למרות שהוא יורד מגחלים ובאופן כללי די מאכזב (אבל כשהוא חם עם נוטלה בפנים הוא חביב מאד), Langose שהוא מאפה מטוגן עם גבינה והמון שום, תפוחי אדמה תפוצ'יפסיים על מקל לחובבי הז'אנר, והפרסונל פייבוריט שלי: Old Prague Ham, גושים עצומים של חזיר שנצלים להם על האש ונפרסים עם ההזמנה (כמו פה:  https://c1.staticflickr.com/9/8141/7613967490_d23b... ). מושלם.
את כל זה מלווים בבירה במחיר מגוחך וב-Medovina, יין דבש מהביל שבא ממש בטוב במזג האוויר הזה.
אם אתם חובבי מרציפן, יש דוכן מעולה ב-Old Town Square עם מרציפנים מצוינים בכל מיני טעמים (שרי, Eggnog וכו'). אנחנו העדפנו לקנח בו (וגם לפתוח איתו את הבוקר) על פני ה-Trdlnik.
 
לשוק פחות כריסמסי ויותר צ'כי שגרתי, אני ממליץ על Naplavka Farmers' Market, שוק איכרים שפועל בשבתות מדרום ל-palackeho most. גם שם כמובן אפשר למצוא נקניקיות ויין חם, ולצדם מאפים (הטוב ביותר לטעמי הוא זה עם פרג ופירות יער) ומאכלים אחרים. וזה בדרך ל-Vysehrad, אז בכלל טוב :)
 
בגזרת המסעדות, היחידה שאכלתי בה שבאמת היתה מיוחדת היא Field הממושלנת, שבטח כבר נתקלת בה. כנראה האוכל הכי יפה שאכלתי, והוא גם טעים ובסופו של דבר אפילו זול יותר מרוב מסעדות היוקרה בישראל.
 
אפילו יותר מיוחדת ממנה היתה Le Valmont, שאני לא בטוח שלגמרי הבנתי את הקטע שלה, עד כמה היא בר, עד כמה היא מועדון, למי בדיוק היא מיועדת ולמה היא מסתתרת עד כדי כך שבקושי אפשר לדעת שהיא קיימת, אבל היא יפה ויש בה את הקוקטיילים הכי מיוחדים שנתקלתי בהם מימיי (למשל, עם שומן ברווז ופואה גרה, או עם קארי וחלב קוקוס). לצערי גיליתי אותה רק ביום האחרון למרות שהיא היתה ממש מתחת לאף שלי, אחרת הייתי חוזר שוב ושוב ושותה כל מה שיש להם להציע. (http://www.levalmont.cz/en/).
 
איזה כיף לכם! תהנו מלא.