פורום ביקורת מסעדות
נושא: קופי בר  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 26/02/2017 | 22:12
22
913
קצת קשה להאמין, אבל זה הביקור הראשון שלנו במקום הותיק הזה. אולי טוב שכך, כי הביקורות האחרונות שנכתבו על המקום לאחר המיני-שיפוץ ושינוי הכיוון הקולינארי (מצרפתי לים-תיכוני/איטלקי) היו קצת פושרות, ויכול להיות שדוקא בגלל שהגענו "טבולה ראסה" בלי להשוות לשום דבר שהיה ואיננו - יצאנו מרוצים.
 
מנגד, ייתכן ובאמת היה שיפור או שנפלנו על יום ממש מוצלח. אולי גם וגם.
 
ביקרנו במקום בשבת בצהרים, עם הקטנה שחלקה איתנו את כל(!) המנות ועשתה לנו הרבה נחת.
 
לפתיחה הוגשו שני שני סוגי לחמים , כהה ובהיר, עם איולי מעט חריף שלא זיהינו את מקור החריפות שלו, וחמאה בשביל הקטנה. הלחמים היו טובים ופציחים.
 
פתחנו עם ברבוניות בציפוי פריך  (46) שהוגשו עם שני מטבלים. אני בעיקר אהבתי את האדום שבתחתית התמונה, רסק עגבניות מעט חריף עם שום. סחטיין על הקטנה שאכלה משהו שעל פניו לא הייתי מאמין שתאכל. במבט לאחור זו היתה המנה הטיפה פחות "מהודקת" של הארוחה, בעיקר בגלל הקושי הטכני לאכול את הברבוניות עם העגבניות שדווקא בטעם השתלבו ממש טוב. אבל סך הכל זו היתה פתיחה נחמדה.
 
המשכנו עם קלמרי צרוב  קלות (56), שהוגש עם רוטב שבדיעבד מהתפריט הסתבר כאיולי טוביקו. נוסף לקלמארי היו שם תפוח אדמה, ארטישוק ותרד. הקלמארי עצמו היה מוצלח מאד. הרוטב החמיא מאד. התפוח אדמה היה לי קצת לא קשור אבל לא הפריע. הירק התסדר דווקא מצויין כתוספת. מנה מוצלחת מאד.
 
עיקרית שהזמנו בעיקר לקטנה: פפרדלה ראגו טלה (48). המחיר הוא לגירסה המוקטנה של המנה, והגודל הזה הספיק לה. מהמעט שטעמתי - הבשר (שהיה "מפורק", לא טחון) היה רך וטעים והפסטה מוצלחת. אי אפשר לבקש יותר ממנה כזאת.
 
עיקרית שבעיקר אנחנו חלקנו:  פילה חזיר (89). דווקא מנה בכיוון אסייתי, עם רוטב קארי מצויין וסטיקי רייס שלצערי לא רואים בצילום. לטעמי זו היתה המנה הטובה בארוחה. קודם כל הנתח היה מצויין והוכן בול במידה. דבר שני כל מהמרכיבים הוסיף משהו: המלפפון. הבצל הסגול. הנענע. השתדלתי בכל ביס לכלול את כל המרכיבים יחד כדי לקבל את הטעם המלא, ואני חושב שזו ההצלחה הכי גדולה שיכולה להיות למנה שכל החלקים שלה מוצדקים ומשתלבים יחד. מנה שנותנת פייט טוב למנת החזיר של ההוטל.
 
על הקינוח ( מוס שוקולד ) כנראה שרק לקטנה יהיה מה להגיד כי היא לא ממש נתנה לנו להתרשם ממנו... אבל בסופו של דבר היא הרוויחה אותו ביושר.
 
פטיט סירה עמק האלה (2013 אם אני לא טועה) עשה עבודה מצויינת, אבל בתימחור די מבהיל של 54 שקלים לכוס. 
 
בוטום ליין . ממה שהתרשמנו - המכונה המשומנת שנקראת קופי בר עובדת היטב. הארוחה תקתקה הן מבחינת שירות והן מבחינת המנות. התפריט הרגיש לי יותר מתאים לשבת בצהרים מאשר זה של הברסארי, ויותר מנות כאן עשו לי חשק לנסות אותן מאשר בברסארי. יצאנו בתחושה טובה ובהחלט נשוב גם בשבתות נוספות.