פורום ביקורת מסעדות
נושא: פירנצה ופדובה, אפריל 2017  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 07/04/2017 | 20:51
3
382
חזרתי מטיול של שבוע באיטליה שכלל יותר משתי הערים בכותרת, אבל היות שלא נרשמו חוויות קולוינריות מסעירות בורונה, ונציה ובאזורי הכפר בהם בילינו, אני אספר רק על שתי מסעדות.
Vecchio Falconiere
לכאורה מסעדה לא מרשימה במיוחד בפדובה, עם התמחות בבשרים, אבל עם "טריק" אחד מעניין שלא ראיתי בשום מקום אחר: סטייקים שנצלים ישירות על הצלחת. הזמנו שתי מנות סטייק, אחת בקר ואחת סוס. הבעלים הגיע עם עגלה ועליה נתח פילה שלם ונהדר למראה ממנו חתך מול פנינו את הנתחים שלנו, שם אותם על צלחת חרסינה (שחוממה מראש לזיליון מעלות, ככל הנראה) וככה הם נצלו. תוך כדי הוסיף שמן, תבלינים ותימין, והופה אלינו לשולחן. התוצאה היתה בשר מושלם. את המנות הראשונות אני אפילו לא זוכר! (כן זכור לי שקיבלנו איזה מנת פתיחה על חשבון הבית שכללה נקניקים טובים מאוד). בקיצור, מצאתם את עצמכם בפדובה? עשו דרככם מהר למסעדה הזו. נכנסנו בצהרים והיה כמעט ריק, אבל הבנתי שבערב מלא וכנראה צריך לשמור מקום.
La Bottega del Buon Caffe
מסעדה עם כוכב מישלן בפירנצה. היא לא היתה זולה, ממש לא, אבל קיבלנו תמורה מלאה לכסף, לדעתי.
למסעדה יש שני תפריטי טעימות, אבל למרות זאת החלטנו ללכת על בחירה מתפריט ה-א לה קארט. אז בחרנו מנות ראשונות ועיקריות... ומה שקיבלנו היה הרבה, הרבה יותר. בתור מנות פתיחה קיבלנו לשולחן אפטייזר של דג מעושן, שלושה סוגי לחם וקרוסטיני גבינה דק, מנה מקורית ביותר של "עגבניות" מזויפות שבעצם עשויות ממילוי (היו שלוש, כל אחת עם מילוי אחר, שנדמה לי שהיו פטה כבד, בשר כלשהו, וגבינה) ומצופות ככה שיראו כמו עגבניות, ובתור מנקה חך, "עציץ"  מלא בשומשום שחור לבן בו שתול אנדיב.
המנה הראשונה היתה קפלטי במילוי יונה, חמאה וטימין. היא היתה כל כך טובה שישר הזמנו עוד אחת.
המנות העיקריות היו שתי מנות בשר, אחת כתף טלה ואחת ירך חזיר. כל אחת הגיע בליווי תוספות שונות ומשונות. כמות הבשר עצו לא היתה גדולה, אבל כמובן הטעם היה נפלא.
לאחר מכן קיבלנו מנת טרום קינוח, קציפת תפוח חביבה ומולקולרית למראה.
הקינוח עצמו נקרא "קסאטה" אך היה קרם עם פתיתי שוקולד, פרורי עוגת גבינה ו...דברים שאני לא ממש זוכר. נו, היה חשוך והמלצר דיבר עם מבטא. לבסוף קיבלנו קינוח נוסף על חשבון הבית, שישיית טראפלס שוקולדיים נימוחים.
השורה התחתונה יצאתי מרוצה, אבל זו לא חוכמה, במסעדות מישלן זה המינימום וקשה לי לשפוט איך זה יחסית למסעדות אחרות באותה רמת מחיר.