פורום ביקורת מסעדות
נושא: דיווח אוכל מיפן וקוריאה (חלק 4): הירושימה ומצויאמה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 23/04/2017 | 20:12
16
257
קישור לחלק הראשון על סיאול.
קישור לחלק השני על טוקיו. 
קישור לחלק השלישי על אוסקה. 
 
אוקיי, אז השבוע אנחנו בהירושימה, עיר מעוררת השראה שאי אפשר להחמיץ, מסיבות היסטוריות ברורות. ממנה אנחנו יוצאים גם לטיול יום באי מיאג׳ימה הסמוך. 
לאחר מכן, אנחנו יוצאים לחופשת הירגעות בת כמה ימים בדוגו אונסן, שנמצא במצויאמה, שם גם נשהה בריוקאן, מלון יפני מסורתי, ונתחפש ליפנים אמיתיים. נשהה בחדר טאטאמי, נישן על מיטות פוטון, נלבש יוקאטות, שכמיות וכפכפי אצבע מצחיקים, נשתה תה ירוק ונאכל שלל מאכלים יפניים מסורתיים בארוחת הבוקר, והחשוב מכולם — נרחץ באונסן אמיתי. ומי שלא מכיר את הפלא הזה, צריך לנסוע ליפן במיוחד בשביל זה. 
דוגו אונסן הוא אחד האונסנים הותיקים ביפן, ומי שמכיר את הסרט Spirited Away של מיאזאקי (**), זהו האונסן ממנו מושפע הסרט. כמובן שאת האונסן עצמו, המרחצאות היפניות המפורסמות, לא צילמתי, אבל חווית האונסן היא מעבר למרחצאה עצמה, כל עוד לא בוחרים את המסלול הצר ביותר, אלא כזה שנותן את החוויה הכוללת (והמומלצת). 
מומלץ לחוות את האונסן לאט וברוגע, ולא מהר מהר. לא להשאר בבריכה החמה יותר מ10-15 דקות ברצף, לנוח ולשתות הרבה מים תוך כדי. בסיום מומלץ גם לשתות חלב. בדר״כ באונסנים ניתן לרכוש בקבוקי חלב או בקבוקי קפה על חלב ממכונות אוטומטיות המוצבות בחדרי ההלבשה או בסמוך ליציאה מהמרחצאה. בחלק מהם ניתן לקנות גם גלידות חלב. 
עם סיום שלב הרחצה, לובשים את היוקאטה (בדוגו אונסן, גם אם לא באים עם אחת, מקבלים אחת במקום), ועולים לאולם הרגעות נעים בקומה השניה, עם חלונות פתוחים מכל עבר, ובריזה נעימה מהמרפסת. יושבים על גבי כריות על מחצלות הטאטאמי, ומקבלים תה ירוק וחטיף. ולוקחים את הזמן. על פניו אפשר להשאר עד שעה שלמה באולם ההרגעות, אבל.. מי סופר? 
 
אהה, כן, והיה גם אוכל בין לבין.. אז ככה… 
 
(**) דרך אגב, בלי יותר מדי ספוילרים, עלילת הסרט נפתחת באנשים שאוכלים כמו חזירים, ואז הופכים לחזירים. המממ…. מעניין אם היינו צריכים לדאוג?