פורום ביקורת מסעדות
נושא: שישי במושבוצ ברמות  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 29/05/2017 | 19:08
1
330

שישי: טוליפ ומושבוצ
 
בשישי נסענו כדרכנו לפני שבועות, לשתות יינות לבנים ביקב טוליפ, וכמו תמיד היה נעים וטעים מאד. יקב טוליפ הציג שני יינות מוכרים: ווייט טוליפ ווייט פרנק, ואת יינות מאיה. בנוסף לכך, הוצגו יינות שהיקב מייבא מיוון, פורטוגל, ספרד וצ'ילה.
אחרי היין, נסענו לרמות אשר ברמת הגולן, לאכול במסעדת מושבוצ. אני מתכננת לאכול שם כבר זמן רב, במיוחד מאז חזר לארץ אחד השפים שהכרתי בקרקס על גחלים. יום שישי נטול מחוייבויות, היווה הזדמנות מצויינת, לכן לקחנו איתנו חברה חובבת אוכל ויין, ואחרי שעה ועשר דקות, היינו ברמות.
גילוי נאות: את ארז, בעל המסעדה, אני מכירה ממבצע הכנת כריכים לחיילים בזמן מלחמת עזה האחרונה.
גם במושבוצ חלקנו את כל המנות, למרות שהשותפים שלי אכלו את רוב הבשר במנות הראשונות. תיאורי המנות לקוחים מאתר המסעדה.
התחלנו עם קרפצ'ו שייטל ופרי, שמן זית ארבקינה ארומטי ופרמז'ן ממחלבת גדות (48) – צבע הבשר גרם לנו לחשוב שהוא עבר סוג של בישול, אבל כנראה שטעינו. היות שהפרי שליווה את המנה היה אשכולית, ואני לא אוכלת אשכוליות מסיבות רפואיות, לא טעמתי מהמנה, אבל אני יכולה להעיד שהיא חוסלה כליל.
קבב רומני (39) – קבב עגלה במתכון משפחתי על קרם שום, שמן פטרוזליה וצ'ילי. שני קבבים הוגשו מונחים על קרם שום עדין מאד ולגמרי לא חריף. הקבב היה עשוי כהלכה, עסיסי, ולא הותיר אחריו טעם לואי חזק של שום כמו קבבים רומניים רבים. קרם השום העדין היווה ליווי מצויין.
סלט תפוחים ורימונים (44) - גרני סמיט מצפון הגולן עם גרגרי רימון, עגבניות שרי ופקאן על מבחר עלים ירוקים בוינגרט תמרים. סלט מצויין שהזמנו כדי להרגיש שאנחנו אוכלים משהו בריא.
גולת הכותרת של הארוחה, היו נתחי הבשר בשבילם הגענו. כל הבשר מגיע מעדר שניידר, אשר גדל ברמת הגולן ללא אנטיביוטיקה וזרזי גדילה.
הזמנו נתח שפיץ שייטל של 900 גרם (199) שנצלה לדרגת מדיום והוגש על ירקות קלויים בתנור. הזמנו גם נתח ניו-יורק של כ- 400 גרם (129) שנצלה לדרגת מדיום-רייר והוגש עם צ'יפס עבים מצויינים.
בבשר אין משחקים, אם חומר הגלם הוא טוב והטיפול נכון, המנה שתתקבל תהיה מצויינת, וכך היה במושבוצ. לא צריך היה רוטב ולא תוספת של תבלינים. הבשר היה עסיסי, אדמדם, וטעים מאד. הבחור כירסם את הבשר מהעצם, עד שנותרה כמעט נקייה לגמרי.

קינחנו בתותים בקצפת (29) מי יכול לעמוד בפני כוס מלאה תותים מתוקים של תחילת הקיץ?
הזמנו גם מנת מלבי שקדים וקוקוס עם שערות חלווה וליקר וישניאק (36), שהיתה טעימה להפליא, אבל מיותרת, היות שלא נותר מקום, אפילו בקיבה הנפרדת של הקינוחים. 
תה עם נענע (10) אספרסו כפול (13) והפוך גדול וחזק לנהג (15), וחזרנו הביתה. לא אכלנו ארוחת ערב ביום שישי