פורום ביקורת מסעדות
נושא: ראשון תורכי באונזה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 18/07/2017 | 22:45
9
653

אחרי ביקור מוצלח די מזמן ודיווחים מאד חיוביים לאחרונה על אונזה, ניצלתי ביקור של חברה טובה מארה"ב לקפוץ לשם שוב לאחד מערבי ראשון תורכי. רציתי לקחת אותה למקום כיפי, לאו דווקא מעונב, עם אוכל טוב ואונזה התאימה לדרישות הללו.
הזמנתי מקום בפנים כמה ימים מראש ונאמר לי שהשולחן שלנו לשעתיים בלבד. המקום היה מלא לחלוטין בישראלים ובתיירים – גם החלק הפנימי וגם החלק החיצוני, היתה מוסיקה שמחה והאוירה היתה תוססת מאד.
 
החלטנו לחלוק בינינו כמה מנות קטנות ואז לחלוק מנה מהעיקריות.
 
חלקנו –
לחם סימיט תורכי שהיה מעין לחמניית בייגל מאורכת עם שומשום, טריה וטעימה שהוגשה עם פנכה ובה טחינה ורסק עגבניות וכן בצל כבוש וחתיכות פלפל חריף.
 
עלי גפן של סבתא של מולי,  כנראה יודעת היטב מה היא עושה, שכן הגיעו ארבעה עלי גפן קטנטנים מאד אך בו זמנית טעימים להפליא והתענגנו על כל ביס וביס מהם.

חצילים שרופים עם יוגורט חם, חמאה מזוקקת ופיסטוקים קלויים היה ממרח מענג וחמצמץ, שונה לגמרי מכל תוצר של חציל קלוי מוכר אחר, אך טעים מאד שהוגש חם.

קרם של שעועית לימה ועליו חריף, היה ממרח נוסף משחתי ומעולה. החריף שהונח מעל קרם השעועית היה חריף אמיתי שאפילו חברתי שהיא חובבת החריף לא יכלה לו.

שלוש יחידות שמנמנות של קובה צמחוני במילוי תרד, עשבי תיבול וקשקבל היתה הגרסא הייחודית של אונזה למנה המוכרת. המילוי היה טעים מאד וטענתי היחידה היא שהייתי שמחה ליותר ממנו.

ארטישוקים עם עגבניות ,לבנה ושמן זית היתה מנה סתמית ומיותרת: חתיכות ארטישוק הונח על לבנה ומעליהן נמזג רסק עגבניות. בלי טעם בלי ריח.
 
מנת הלחם וחמשת הפתיחים הללו עלו לנו בזכות אפליקציית בייגלה 110ש"ח.

הוספנו מראש גם סלט פרחי כרובית מטוגנת עם טחינה, פרוסות שקדים, וויניגרט שום לימוני ועלים.  איני יודעת האם ההגדרה סלט היא המתאימה ביותר למנה הזו אבל ללא ספק זו מנה מוצלחת בה פרחי הכרובית המטוגנים מככבים לצד הטחינה והוויניגרט. יופי של מנה פשוטה וטעימה מאד. 44ש"ח.
 
כאן היינו אמורות לחלוק מנה עיקרית אבל היינו מלאות לגמרי ואפילו ויתרנו על קינוח....

שתינו שני קוקטיילים (מוחיטו) וגם מים קרים שהגיעו בכוסות עם קרח, ויותר מאוחר קיבלנו גם קנקן מים עם קרח.

השירות היה טוב בסך הכל, אם כי משלב מסויים התעלמו מאיתנו לחלוטין ואף לא הציעו לנו להזמין שתיה נוספת או קינוח. הרושם היה שזה קרה משום שהמקום היה עמוס מאד והמלצרים נראו עסוקים מאד כל הזמן. זה לא הפריע לנו כי היינו שקועות עמוקות בשיחה, אבל  כמה ימים אחרי הביקור צלצלו מהמסעדה לשאול אם נהננו וציינתי זאת.

הכל ביחד עלה 248ש"ח.

נהננו מאד מהאוכל ומהאוירה. אני אשוב לנסות מנות נוספות מהתפריט התורכי ולהנות מהאוירה. מומלץ.