פורום ביקורת מסעדות
נושא: הלנה בנמל קיסריה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 13/08/2017 | 07:57
10
480
שבת בצהריים,  המקומות הוזמנו מראש (לא אני בחרתי).
הושיבו אותנו בחלק האחורי,  שבו נוף מדהים לים מצד אחד,  אבל מעט מאוד מיזוג מצד שני.  ביום כזה לוהט זה היה מורגש ומאכזב.  מאוורר שנתלה מהתקרה בצד לא ממש עזר.
 
היינו 5 מבוגרים + 2 ילדים.
ילד בררן א' הסתפק בשניצל,  ילד ב' שדווקא פתוח לטעמים טעם מהכל אבל ביקש פסטה בשמנת ואכל בשמחה.
 
המבוגרים הזמינו מנות ראשונות לחלוקה-  המנה המצטיינת ללא ספק היתה "גבינת בורטה על קרפצ'יו דלעת, עלי מרווה פריכים, בלסמי מיושן, שמן זית וגרעיני דלעת" -  מנה גאונית ממש,  מעניינת מבחינת מרקמים  וטעמים שהשתלבו והחמיאו אחד לשני.  נרשמה התלהבות גורפת מצד כולם.
הוזמנו גם "קלמרי סגולים צרובים בפלנצ'ה עם לימון, שום ועלי זעתר, על לבנה וסחוג ראשד", וגם "מוסר כבוש בסלק וערק על סלט עשבים, שקדים קלויים וקרם חציל מעושן" -  מנות קטנות יחסית,  שלא עוררו התלהבות כמו מנת הבוראטה.  הוזמנו גם פוקאצ'ות שלא הגיעו ומתישהו ביקשנו לבטל את החיוב.
 
אני לא זוכרת את כל המנות העיקריות שהוזמנו, אבל ממה שראיתי -
"נקניקיות טלה של אלן עם תפוח אדמה בשום ופטרוזיליה, פפריקה מעושנת וחרדל גרגירים" -  הנקניקיות היו מעולות כרגיל,  אבל תפוחי האדמה היו תפלים ונזקקו להמלחה רצינית.
"לינגוויני פירות ים ברוטב פלפלים קלויים, מרטיני ועלי רוקט" - הסועד אמר שהוא סביר ולא מעבר (אולי מושפע ממנות פסטה שאכל באיטליה ממש לא מזמן).
"פילה סלמון נורווגי מובחר על ריזוטו חיטה ירוקה, ברוטב חמאת זעתר" -  הסועד התמוגג ואמר שהמנה מעולה,  ואכן היא חוסלה עד תומה.
 
אני נאלצתי לשאול את המלצר אילו מנות עיקריות יש לצמחונים-  היה ניוקי,  או פיצה.  לטבעונים ניתן להכין פיצה עם תחליף גבינה,  או תבשיל ירקות בקארי (כששאלתי אילו ירקות המלצר התלחש עם מלצרית אחרת ובסוף הודיע שמדובר בירקות שורש ולא הצליח לפרט מעבר מה שגרם לי לחשוש מעט ולוותר על המנה).
נאלצתי להזמין את המנה הבנאלית של ניוקי בקרם פורציני.  הניוקי היו טובים,  אבל פחות טובים מאלו של פאסטל.  הרוטב היה חביב גם הוא.  סכה"כ מנה שהיתה בסדר גמור אבל משעממת  ובנאלית מאוד,  והיה חסר בה מלח (מוטיב חוזר באוכל).
 
השירות היה נחמד מאוד,  אבל איטי להחריד.  חיכינו למנות העיקריות למעלה מעשרים דקות,  לאחר שכבר פינו לנו את הצלחות מהראשונות וכבר ערכו מחדש והמטבח היה מאוד איטי.
 
לא נשארנו לקינוח,  ולא נראה לי שנחזור,  בטח לא בקרוב.