פורום ביקורת מסעדות
נושא: בחג – הרבה ארוחות משפחתיות; בשישי בערב – ליבירה (חיפה)  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 24/09/2017 | 16:37
6
367
פאב שבמקומו הנוכחי צמוד לנמל 24. מגוון רחב של בירות ואלכוהול ואוכל נחמד ולא יקר (בעיקר סביב בשר) אבל הרעש, הו, הרעש! קשה לי מאוד עם האקוסטיקה במקום, לכן אני לא נוהגת לבקר בו (הפעם הוזמנתי למסיבת יום הולדת של חבר שלא יכולתי לסרב לה).
 
בתור פאב של מבשלה, יש להם כמובן בירות שלהם מהחבית. טעמתי את בירת האייל הבלגי שלהם והיא הייתה נחמדה, מתקתקה; אבל בשלב ששקלתי להזמין כבר פיתחתי כאב ראש שגרם לי לוותר על אלכוהול.
 
מכיוון שלא רציתי בשר לא נשארו אפשריות רבות בתפריט; הזמנתי כריך פטריות ("פטריות מוקפצות, ירקות טריים וקלויים וצ'ימיצ'ורי") בלי עגבניות. בירקות נשארו חסה ומלפפון חמוץ... לא ממש הבנתי באילו "ירקות קלויים" מדובר (הפטריות? ) אבל ניחא. הייתי מורעבת ודי התנפלתי עליו, חרף טעם לוואי מעיק של הרוטב... אחרי כמה ביסים נפל לי האסימון: כוסברה!
 
התברר שרוטב הצ'ימיצ'ורי שלהם הוא בעצם מעין "פסטו כוסברה" ולא דומה במאום לרוטבי צ'ימיצ'ורי אחרים שאכלתי בחיי (למשל ב"רק בשר" וכיו"ב). חברה אמרה לי ש"ידוע שבצ'ימיצ'ורי יש כוסברה". לי זה לא היה ידוע, וגם לא לויקיפדיה או למתכונים אחרים (יש בקישורים בתחתית הערך) שבהם מופיעים פטרוזיליה ואורגנו (הכוסברה היא כנראה אפשרות חלופית). מכיוון שכבר אכלתי כחצי כריך לא ראיתי לנכון להעיר; התאמצתי לנקות את הרוטב מהחצי השני עד כמה שיכולתי, ואכלתי אותו כמו שהוא (מכיוון שהכוסברה כבר לא הייתה טרייה טעמה עומעם משהו, לפחות זה).
 
לקינוח הזמנו עוגת פולנטה ("עם תפוזים, צנוברים ויוגורט עזים"). לא יודעת מה בדיוק היה בעוגה (מלבד קמח תירס, אני מניחה) כי לא פירטו. היא הזכירה לי במראה ובטעם עוגת גזר במרקם גס מהרגיל. התוצאה הייתה טעימה מאוד (אם כי גם מתוקה מאוד... אבל זו בעיה קבועה) ואהבתי את המרקם . הצנוברים השתלבו מצוין וכך גם חתיכות התפוז, אבל היוגורט ששפכו מעל היה תוספת תמוהה – לא השתלב ולא התחבר אליה בכלל; שנינו לא הבנו מה הוא עושה שם. בקיצור, מומלץ להזמין (גם המחיר שפוי ביחס למקובל לקינוחים בישראל – ₪28) אבל לוותר על היוגורט (או אולי לבקש בצד).
 
לסיכום: אלמלא האקוסטיקה הייתי מגיעה יותר כי בסה"כ די נחמד. בעיקר עוזר להכיר את המנות ולדעת מה לבקש להוציא מהן...