פורום ביקורת מסעדות
נושא: Kiln Soho  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 19/10/2017 | 17:48
229
אחת המסעדות המדוברות בלונדון בזמן האחרון. מסעדה תאילנדית של שף בריטי צעיר ונחשב (ולא תאילנדי בכלל). הוא גם הבעלים של מסעדת Smoking Goat בסוהו.
האוכל במטבח הפתוח מתבשל על מין תנורי כד כאלו (שזה מקור השם של המסעדה) ולהבות ענקיות מתחתיהן. גירסה תאילנדית כזו של פתיליות.
 
המתנו כרבע שעה וקיבלנו מקום על אחד משני הברים בקומה העליונה. הברמנית/מלצרית אמרה שמדובר במנות קטנות וצריך 3-4 לאדם. החלטנו להתחיל בקטן והזמנו 4 מנות. לצערי, שתי המנות הכי מעניינות בתפריט עבורי, מנת לנגוסטין ומנת קלאמרי, נגמרו לפני שהגענו (לזכותם יאמר שזה נאמר לנו בשניה שנכנסנו לתור, כדי שלא נפתח ציפיות).
 
בכל זאת היה הרבה דברים להזמין והתחלנו עם מנה של דג בשם Brill בקארי חריף, חצילים תאילנדים ואני חושב שגם בזיליקום תאילנדי (8 פאונד). הדג היה מצוין וכל החריפות הזו היא בדיוק בשבילי. היה טיפה יותר מדי טעם של אניס עבורי, אבל השותף התמוגג מהמנה.
 
Northern Style Pork Laap (מנה של סלט חזיר "צפון תאילנדי" (7 פאוונד) כבר הייתה מושלמת עבורי. זה לא היה שונה בהרבה קונספטואלית ממנות תאילנדיות דומות שאכלתי בעבר, בשר חזיר קצוץ, הרבה בצלים ותיבול אגרסיבי.

אחרי הפוגה קצרה מדי, הגיעו עוד שתי מנות. הבעיה היחידה במסעדה עבורי היה השירות. המנות הוגשו בקצב מסחרר, בלי הסברים, בלי צלחות חלוקה (למרות שהם הגדירו את המנות כ'מנות חלוקה') ובלי לפנות את הצלחות הקודמות.
 
מזל שהאוכל כיפר על זה בגדול. המנה הבאה הייתה Wild Ginger & Beef Cheek Curry from Burma (7.5 פאוונד). אם הייתה לי סבתא בורמזית, זה מה שהייתי רוצה שהיא תכין לי בימי שישי. תבשיל מתקתק, שזה לרוב טעם שאני פחות מתחבר אליו, אבל הכי 'אוכל מנחם' שאפשר. טעים להפליא.
 
אחרונה בסבב הזה הייתה מנה בשם Clay Pot Baked Glass Noodles Tamworth Belly & Brown Crab Meat. (5.75 פאוונד). מגיע סיר חרס מלא באטריות שיושבות על תבשיל של בשר חזיר ובשר סרטנים ובצד קערית עם רוטב על בסיס רוטב דגים ולימון. לא קיבלנו הסברים, אחרי ששאלנו המלצרית אמרה "חלק שופכים הכל, חלק לא. מה שתרצו". היו שני גדלים למנה, אבל המנה הקטנה הייתה עצומה בגודלה ביחס למחיר.
אחרי שעירבבתי את הרוטב עם האטריות זכוכית התקבלה מנת פסטה שהייתי שמח לאכול כל יום. מגוחך לחשוב שזה עולה פחות ממנת נודלס בכל קניון ישראלי.
 
יחד עם שתי בירות נחמדות מהחבית היינו דיי מלאים ובכלל לא ברור לי איך אפשר להזמין 4 מנות לכל אדם. סה"כ כולל טיפ, בירות ושתי מנות אורז (2 יורו לקערה קטנה יחסית של אורז חום מצוין) יצאנו ב-45 פאוונד.

לפעמים בחו"ל אתה הולך למקומות קלאסיים שעובדים מצוין כל השנים. לפעמים מגיעים למקומות שהיו טרנדיים לא מזמן ועכשיו מלאים בתיירים שקראו אותו דבר. התחושה בקילן הייתה שמדובר במקום שקורה ממש עכשיו. זו לא בדיוק מסעדה תאילנדית, לא היה אף אסיאתי מבין הטבחים שעבדו במטבח הפתוח. זה פשוט הרגיש כמו מקום של שף צעיר שנמצא בשיא ה'כושר' שלו ממש כרגע.
 
(לא הצלחתי לצלם בגלל החושך, אז הוספתי כמה תמונות של צלמים טובים יותר להמחשבה).