פורום ביקורת מסעדות
נושא: salute, שיפודיה חדשה בירושלים.  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 21/10/2017 | 09:37
10
445
אמ:לק: אין איזו בשורה.

אני יודעת שלא צריך להתייחס לכל מה שכתוב בפייסבוק. אבל באחת מקבוצות הירושלמים שאני בהם עלו כמה ביקורות משבחות של מקום חדש בשוק העיראקי (מחנהיהודה) ואמרו שזו סטקייה עם "סטייקים מעולים במחירים נוחים וסלטים מפנקים". וכירושלמית שתמיד מחפשת משהו חדש ומעניין שמתי לעצמי מטרה להגיע לשם.

מדובר במקום קטן בשוק העיראקי. מהרגע הראשון לא הבנתי איפה המקום ואיפה הדיווחים. קודם כל, סטקייה זו לא. שיפודיה כן. יש בתפריט סטייק אחד (אנטריקוט) במחיר של 120 ש"ח. לא כתוב המשקל שלו, אז אסתכן ואנחש שמדובר ב250-300 גרם, מה שגם הופך את המחיר לרגיל לחלוטין, ואולי אפילו יקר מעט יותר ממקומות אחרים בעיר.

מבחינת מנות, המחיר הוא לשיפוד אחד שמגיע עם פיתות וסלטים. מחיר השיפודים בין 28 ש"ח (לשיפוד כבד עוף) ל120 ש"ח (שיפוד כבד אווז) ורובם סביב 40-50 ש"ח, למשל שישליק, שיפוד אנטריקוט ושיפוד חזה אווז (ששם נקרא "פילה אווז").
מחישוב מהיר מגיעים למסקנה שגם פה המחירים לא בדיוק זולים. למשל, שני שיפודי כבד עולים 56 ש"ח, אמנם פחות מבשיפודיות השכנות (פורטונה, סימה וחצות) אבל בכל המסעדות הללו מקבלים גם תוספת אחת לפחות (אורז/צ'יפס וכדומה) מה שפה לא מקבלים.
לעומת זאת, שני שיפודי אנטריקוט עולים מעל 100 ש"ח (52 לאחד) מה שהופך אותם להכי יקרים מבין השיפודיות שציינתי - ועוד ללא תוספת.

אז הזמנו שיפוד שישליק אחד (שזה בעצם אנטריקוט) וקבב אחד.
הגיעו לשולחן פיתות, לא מהזן המוצלח וסלטים בפנכות קטנטנות: זיתים (בסדר), סלט ירקות קצוץ (לא טרחתי לטעום. הנוספת אמרה שרגיל), טחינה (טובה), חצילים בטחינה (טוב), עגבניות חריף (נחמד), פלפלים חריפים (ויתרנו), סלט גזר פיקנטי (סביר) ועמבה (לא אהבנו). מבחר קטן בהרבה מהשיפודיות האחרות, וגם מוצלח הרבה פחות מהשיפודיות האחרות.
השיפודים שהגיעו היו למען האמת טובים. הקבב היה אפילו טוב מאד - עסיסי ומתובל היטב. השישליק היה מעט מלוח מידי אבל סה"כ טוב. אבל באמת לא משהו שלא נתקלתי בו במקומות אחרים. מבחינת גודל השיפוד - סביר, לא קטן אבל גם לא גדול במיוחד.  

שורה תחתונה: 75 שקלים לשני שיפודים עם פיתות לא מוצלחות, סלטים סבירים וללא תוספת.
כשיצאנו משם הנוספת שאלה "אז מה אוכלים?" והלכנו למיצ'י. חלקנו  סנדוויץ' ענק של רוסטביף סינטה עם מלא רטבים וירקות ב35 שקלים, כלומר, אותו מחיר בערך של שיפוד הקבב (33 ש"ח) ופחות ממחירו של השישליק (42 ש"ח) אבל מספק ומשביע יותר.

שורה תחתונה: לא שום דבר רע אבל לא שום דבר טוב, שאין טוב ממנו במחנה יהודה.