פורום ביקורת מסעדות
נושא: עסקית ב-TYO  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 21/11/2017 | 20:05
2
402
במסגרת חיפושי אחר ביקורות לפני הגעתנו ראיתי שהאחרונה היא מלפני מעל לשנה, אז החלטתי לפרט את התרשמותי. אנחנו מחבבים אוכל יפני מאז ביקורנו שם לפני שנתיים, וגל המסעדות היפניות שמנסות להגיש מעבר לסושי די מוצא חן בעינינו.
הגענו לעסקית במסגרת יום חופש לפני בחינה גדולה ומכריעה. הגענו מוקדם ודי פתחנו את סרוויס הצהריים - בהמשך הצטרפו סועדים נוספים אם כי לפחות עד שעזבנו המסעדה הייתה די ריקה. 
עסקית הצהריים כוללת מנת פתיחה, ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית.
פתיחים
אגדשי טופו - הטופו היה רך מאד ושמר על טעמי הטמפורה, המרק היה מאוזן ולא מלוח מדי כפי שלעיתים נוטה לקרות. יותר מוצלח משל אונאמי בעיני.
ממול הוזמנו חמוצים יפניים שהיו חביבים לסוגם 

ראשונות
סביצ'ה סלמון (+10) - לא ממש סביצ'ה. הגיעו ארבעה חתיכות של סלמון שהיו יותר בגודל של סשימי, צרובות בחלקן החיצוני, ששחו בתוך הרבה שמן זית, קצת לימון ורוטב כהה שהרגיש לפחות כמו רוטב טריאקי מתוק למדי. על כל נתח שכזה קוביית אבוקדו קטנה וקוביית אשכולית. הדג היה מעולה אבל הטעמים היו לא מאוזנים. 
נאסו מיסו - המנה של בן הזוג, חצי חציל קלוי על הגריל עם מיסו אדום, צ'יפס בטטה, עשבי תיבול בטמפורה ואגוזי מלך. נאכל בהנאה. 

עיקריות
לאנץ' בוקס (120 ש"ח) - הכוכבת של הארוחה בעיני. בתוך קופסאות עץ מחולקות הגיעו חמש מנות - סלט מתקתק של טונה אדומה נאה, תפוחים ואבוקדו שהיה נפלא; שיפודי יקיטורי קטנים של סלמון (מוצלח) ובקר כלשהו (לא זכור לי איזה נתח, אבל יבשושי); מנת טמפורה שכללה חתיכת לוקוס, פלפל אדום ופרוסת בטטה (נפלא, טמפורה כהלכתה ממש); תבשיל פושר (כך גם הוצג) של אורז ונתחי סלמון קטנים שהיה מוצלח מאד; ומנת סושי שכללה ניגירי סלמון, ניגירי טונה, ושתי חתיכות משני רולים נוספים (אחד מבוסס סלמון ואחד מבוסס טונה) - דגים טריים ואורז כמו שצריך. המגוון גדול והכמות מכובדת ביותר, נהניתי ממש.
טורי קאצו קארי (75 ש"ח) - המנה של בן הזוג. נתח חזה עוף בפנקו (או במילים אחרות, שניצל) עם אורז וקארי יפני זהוב. מאד כיף לראות את המנה הזו (שלפחות בעת ביקורנו שם התרשמנו שהיא בעיקר אוכל של ילדי בית ספר כזה) מפציעה במסעדות ארצנו פה ושם. לא טעמתי אבל נמסר כי מוצלחת בסה"כ (אם כי לא נרשמה התלהבות מיוחדת). 
על קינוח ויתרנו כי לא מצאנו שום דבר שהתחשק לנו באופן מיוחד. גלידה באניטה בנווה צדק בהמשך הייתה בינונית למדי.

לסיכום - היה טעים וכיף (על אף הסביצ'ה), ויתכן מאד שנשוב בערב לבחון יותר לעומק את הסושי.