פורום ביקורת מסעדות
נושא:   לצפיה בהודעה המקוריתשני מקומות חדשים בירושלים
תאריך: 10/12/2017 | 20:01
3
461
סתם, זה כנראה לא OMG, אבל בשבילי זה כן. כירושלמית אני תמיד מחפשת את המקומות החדשים והמרגשים. ובימים האחרונים יצא לי להגיע לשניים כאלה.
 
R&R Diner
בגלגול הקודם קראו להם עזה 40. אבל אז הם עברו למיקום חדש ומרכזי יותר ושינו שם וגם קצת חידדו שהז'אנר הוא דיינר אמריקאי. מאז שפתחו הם הצליחו לעורר הרבה מאד רעש בירושלים והרבה מאד התנגדות מצד אחד, מה שהביא גם לתמיכה גדולה מצד הציבור החילוני בעיר.
הייתי שם פעמיים בשבוע האחרון. בביקור הראשון הייתי עם אחותי. לראשונה חלקנו כדורי מאק אנד צ'יז. הכי אמריקאי שיש אבל לא יכול להיות לא טעים. לעיקריות חלקנו כנפיים ברוטב שמנת-צ'ילי וסנדוויץ' פילדלפיה.
הכנפיים לטעמי יכולות להיות עשויות מעט יותר אבל הרוטב מצוין והסנדוויץ' היה סבבה. הוא בא עם תוספת צ'יפס שבעייני לא מוצלח, בלשון המעטה. למה צריך לגלגל צ'יפס בתוך סולת/קמח תירס/ קמח ואז לטגן אותו שוב? זה רק מוסיף לו אבקתיות לא מוצלחת. 
סה"כ כ140 ש"ח.
בביקור השני היינו בהרכב של ארבעה. הוזמנו לראשונות קלמרי מטוגן, מנה ענקית והסועד התענג עליה. מקלות שרימפס מטוגנים - מנה בינונית ומצוינת. סלט קינואה שהסועדת אהבה מאד וכנפיים בושמנת וצ'ילי. הזמנו גם טבעות בצל שהיו מעולות. ציינו לעצמינו שזו מסעדה שמאד בקלות אפשר להזמין בה רק מנות מטוגנות ולפעמים זה קצת אובר. גם ציינו שהרטבים שהתלוו למנות היו יופי.
לעיקריות: שרימפס אנד צ'יפס- השרימפס היה טוב והצ'יפס אותה הערה. סלט קיסר שבעייני היה מצוין אבל הסועדת לא כ"כ אהבה וטענה שהקרוטונים בתוכו גדולים מידי. ושתי מנות של סטייק עם ביצת עין. אחת בתוספת סלט ירוק והשניה עם פירה. הסטייק הגיע במידת עשייה מושלמת והביצה בדיוק כמו שאני אוהבת. היה חסר לסטייק תיבול והפירה היה לא חם מספיק (ואני קיבוצניקית שמורגלת באכילת אוכל קר) אבל פרט לכך הפירה היה מצוין. הסטייק היה לא מהמשובחים שאכלתי אבל השילוב הכללי היה מוצלח. 
סה"כ אחלה אופציה לארוחה אמריקאית של שבת בצהריים או חמישי בערב או תמיד. המחירים נוחים ותכלס נהנינו.
 
JLM סושי
היום הלכתי עם אמא לעיר העתיקה לחפש סממני חג מולד שלא ממש מצאנו. בחזור הייתי רעבה והצעתי שנעבור במקום חדש שנפתח לאחרונה בשם JLM סושי. היינו מאד ממוקדות ורק רצינו רול לכל אחת. 
התיישבנו והזמנו מיד. לקח בערך חצי שעה עד ששני הרולים הגיעו. בינתיים גם ביקשנו מים וקוקטייל וכל פעם הביאו כוס מים ולא קנקן, שזה יכול להטריף אותי. 
הזמנו מאקי סלמון ואינסייד אאוט טונה. הרולים היו פשוטים וטובים. כמו שסושי צריך להיות. המחירים נעים בין 26-42 שקלים לרול שזה מחיר די סביר. 
תכלס מאז שסאקורה נסגרה, אי שם לפני כמה שנים, לא יצא לי לאכול בעיר סושי טוב, אז טוב לדעת שיש מקום חדש. 
יש עוד מנות בתפריט וחלקן אפילו נראות מעניינות כמו לחמניות מאודות ממולאות בשפונדרה. אבל הפעם היינו ממוקדות מטרה במיוחד. 
סה"כ 112 ש"ח (שני רולים+קוקטייל) לפני טיפ. 
 
אז רק שתדעו שיש דברים חדשים ואפילו טובים בירושלים :)