פורום ביקורת מסעדות
נושא: ביסטרו פול ברט, פריז  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 16/12/2017 | 11:52
10
586
פריז קיבלה את פנינו עם מזג אוויר קר ומעונן. אחרי נסיעת אובר נוחה מאד, הגענו לדירה ששכרנו בפלאס דה ווז' ויצאנו לסופרמרקט הקרוב לקניות בסיסיות. אני יכולה להסתובב בסופרמרקטים ושווקים במשך שעות, אבל הפעם התאפקתי. קנינו חלב, קצת עוגיות וחטיפים, ושני קינוחים - פודינג אורז וקינוח ערמונים. שניהם התגלו כמצויינים, והלואי והיו לנו כאלה בארץ.
 
הזמנתי מראש מקום בביסטרו פול ברט, ואחרי מנוחה קצרה ומקלחות, נסענו למסעדה.
כשהגענו בשמונה בערב, המסעדה היתה כמעט ריקה, וחשבתי לעצמי שאולי היה מיותר להזמין מקום. תוך זמן קצר המסעדה התמלאה לגמרי.
 
המלצר והמלצרית ששירתו אותנו היו אדיבים, חייכניים ומלאי חוש הומור. הם דיברו אנגלית בסיסית, ובשילוב עם הצרפתית הבינונית שלי, הצלחנו להסתדר.
התפריט (שהיה לי לא נעים לצלם) כתוב בגיר על לוח ומובא לשולחן במעמד ההזמנה. על הקיר תלוי לוח קטן נוסף ועליו פירוט של הספיישלים - ביצים עם כמהין, סטייק פילה ברוטב פלפל, קוט דה בף זוגי ועוד. לוח אחר מפרט מאין מגיעים הבשרים המוגשים במסעדה.
 
המסעדה מציעה ארוחה של מנה ראשונה, מנה עיקרית וקינוח ב- 41 אירו, או הזמנה א-לה-קארט. החלטנו לקחת ארוחה אחת, ושתי מנות. חלקנו את כל המנות, והמלצרית הציעה להגיש לנו את שתי הראשונות יחד, ולאחר מכן כל עיקרית בנפרד. הצעה חכמה.
 
פתיח:
צלוחית עם 4 גוז'רים קטנטנים וחמדמדים הוגשה לשולחן, עוד לפני שהוצג לנו התפריט. פתיחה נחמדה וטעימה שמאפשרת לאנשים רעבים להזמין כשהבטן לא מקרקרת.
 
המוטיב החוזר של הארוחה, היה חומרי גלם משובחים שטופלו נכון ותובלו בצורה שמוסיפה לחומר הגלם, אבל לא מטילה עליו צל.
 
ראשונות:
ביצים עם פטריות כמהין (30 אירו) - שתי ביצי עין עשויות בצורה מושלמת, עם חלמון כתמתם ונוזלי במידה הנכונה ועליהן פרוסות כמהין טריות. זו מנה שאינה חלק מהתפריט הרגיל, וידעתי שאין סיכוי שאוותר עליה. לכאורה מנה פשוטה מאד, למעשה מנה מושלמת עשויה מחומרי גלם משובחים, עם טעמי אוממי מודגשים שכבשו אותי. לא ממש הסכמתי לחלוק אותה עם הבחור. ניגבתי את הצלחת עד תום עם הלחם שהוגש לנו.
תבשיל דיונון עם צ'וריסו - הבחור אכל את רובה ואהב מאד. אני רק טעמתי. הדיונון היה עשוי מצויין, התיבול היה מדוייק ולא משתלט מדי ובסך הכל, מנה טובה מאד.
 
עיקריות:
סטייק טרטר - בדרך כלל מוגש עם צ'יפס וסלט ירוק, אבל המלצרית הציעה לוותר על הצ'יפס ושמחנו לקבל את הצעתה. ההגשה, צרפתית קלאסית, צלחת עם סטייק הטרטר ולידה צלוחות עם שאלוט קצוץ, רוטב ווסטיר, טבסקו וחרדל. הסלט הירוק הוגש בקערית גדולה, תובל בפשטות הנדרשת והשלים את הבשר הנא.
מנה קלאסית משובחת ששוב נתנה לחומר הגלם הטוב לדבר, עם תיבול שמחמיא לו.
לאחר שסיימנו הוגשה לנו המנה העיקרית השנייה - סטייק פילה ברוטב פלפל ולידו צ'יפס (34 אירו). מנה שהזמנו מתפריט הספיישלים. למרות שאנחנו בדרך כלל נמנעים מסטייקים עם רטבים, החלטנו לזרום עם התפריט הקלאסי. לא נשאלנו לגבי מידת עשייה, אבל הסטייק הוגש מדיום רייר בצלחת מלאה רוטב פלפל קלאסי. הסטייק וגם הרוטב היו מצויינים, והצ'יפס עבודת יד היה מטוגן פעמיים (ואולי שלוש), פריך בחוץ ורך בפנים - בדיוק כמו שצ'יפס צריך להיות. טבלנו את הצ'יפס ברוטב הפלפל, ונהננו מכל נגיסה. לא סיימנו את הצ'יפס, אבל לא נותרה פיסה מהסטייק.
 
את הקינוח הזמנתי עוד לפני כל המנות האחרות. היה לי ברור לגמרי מה נאכל בסוף הארוחה - סופלה גרנד מארינייר.  עוד מנה קלאסית שהיתה עשויה בצורה מושלמת. זה היה כמו לאכול ענן.
בשלב זה כבר היינו די מותשים, אחרי טיסת בוקר וארוחה ענקית (גרגרנים שכמותנו) ושתי כוסות יין, לכן גם את הסופלה לא סיימנו.
 
שילמנו 119 אירו לארוחה ראשונה מתוך סדרת ארוחות משובחות (ואחת לא מוצלחת שלא נזכיר יותר) בפריז קרה של דצמבר. 
 
בשולחנות לידינו אכלו מנות פירות ים ודגים שנראו מצויין. 

Bistrot Paul Bert - 18 Rue Paul Bert 75011 Paris. Tel: 01-43722401
לא להתבלבל עם המסעדה ברח' פול ברט 6.