פורום ביקורת מסעדות
נושא: שישי צהריים ביריחו ביפו  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 01/01/2018 | 13:30
285
שנה קולינרית לא טובה בישראל הסתיימה בארוחה בינונית ביריחו, המסעדה של עידן פרץ (אקס סו-שף בפופינה) ותומר אגאי מסנטה קתרינה (שלהערכתי פחות נוכח בפועל ויותר שותף לתפריט), שנפתחה במתחם השוק היווני ביפו ביולי האחרון.
 
יש כאן פוטנציאל גדול שבינתיים לדעתי לא ממומש. אכלתי שם בפעם הראשונה בסוף יולי כשהם רק נפתחו והיה אז לא טוב (כדור ים קרוע - מוסר ים נא בפלפל שושקה שהיה בינוני, ופיצה יפואית עם קרם כרובית וסרדינים שהייתה ממש רעה, כמו גם השירות).
 
חזרתי כעת בשישי בצהריים. חל שיפור מה, אבל זה עדיין לא זה. הלוקיישן בשוק היווני היפה הוא כרגע הדבר הכי טוב במסעדה. שתיתי קוקטייל ונשנשתי 2 מנות ראשונות לארוחה קלה. הקוקטייל (על בסיס טקילה, קירסאו וקמפרי) היה טוב אבל בכמות קמצנית לדעתי. עלה 40 ומשהו ש"ח.
 
המנה הראשונה: סלט בקר: בקר נא, לחם שום, איולי זעתר, עלים וצלפים ירוקים מטוגנים. 41 ש"ח. מנה בינונית ומטה למרבה הצער. כמות די קטנה של בקר די אנמי בטעמו. קוביות לחם שום יבשות לגמרי שהושארו על-ידי בצלחת. עלי ארוגולה סתמיים. אפשר וצריך להוסיף כאן עלים נוספים ומעניינים יותר. איולי הזעתר היה חביב וטעים אבל היה צריך יותר ממנו. האלמנט הטוב ביותר היה דווקא הצלפים המטוגנים (היו 6-7 כאלה) שנתנו טוויסט חביב וטעים. ואני בכלל לא מת על צלפים.
 
המנה השנייה שהזמנתי הייתה צלחת ירוקה: קישואים, שעועית ועוד ירוקים (ברוקולי ושומר), צלויים בשמן שום, עם טחינת חציל שרוף. היו כאן גם צנוברים. מנה קטנה למדי שעלתה 37 ש"ח. מבחינת טעמים, באופן מפתיע, זו הייתה המנה הכי טובה שטעמתי ביריחו, בין 4 המנות שאכלתי בשני ביקוריי. הירקות היו עשויים היטב. הטחינה הייתה טעימה, אם כי הייתי שמח למעט יותר טעמים שרופים. הצנוברים הוסיפו עניין מרקמי. מנת ירק מוצלחת בסך הכל.
 
גם הארוחה השנייה שלי ביריחו לא הלהיבה. אם המנה הטובה ביותר שאכלתי כאן הייתה מנת ירקות ירוקים, כנראה שמשהו עדיין לא מתקתק מספיק טוב (לפחות לטעמי). גם בביקור הראשון וגם בשני הרגשתי שאין כאן יד נדיבה במיוחד, בניגוד לסנטה קתרינה שיודעת לתת תמורה טובה לכסף. גם השירות די חובבני.
 
למקום הזה יש פוטנציאל. זה בטוח. אבל בינתיים לדעתי הוא טעון שיפור, גם בעבודת המטבח, גם בכוונון המנות והתפריט וגם בשירות. אולי טוב יעשה תומר אגאי, שכבר הוכיח את עצמו מצוין בסנטה קתרינה, אם ייכנס לנהל את המטבח ואת המסעדה לכמה שבועות, ולא יסתפק ברישום שמו על התפריט.
 
בתקווה לארוחות טובות יותר ולמסעדות טובות יותר בשנת 2018.
 
דיווח מלא: 
http://processing-food.blogspot.co.il/2017/12/blog...