פורום ביקורת מסעדות
נושא: קישן בגבעת חיים איחוד  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 01/01/2018 | 16:50
2
377
היות שאני מובטלת בימים אלה, וזמני בידי, החלטתי בשבוע שעבר לאכול צהריים בקישן בקיבוץ גבעת חיים איחוד, עליה שמעתי מכמה אנשים באיזור.

לפי האתר של קישן (מקבוצת פיצה שבתאי), זהו פאב משפחתי שההשראה שלו היא מקום דומה במרכז אירופה, בו טיילו הבעלים שהתלהבו מהעובדה שמשפחות יוצאות יחד למקום בו מגישים בירה. לדעתי התפריט הוא דווקא תפריט מסעדתי מאד, ופחות תפריט של פאב.

בנוסף לתפריט אוכל, מקבלים תפריט בירות מכובד ובו מעל 20 בירות. רציתי גינס, אבל זו אינה אחת מהבירות שהם מגישים.

הזמנתי כמה מנות, שיצאו בסדר בו הן מוכנות:
קוביות אונטריב מעושן (35) - הבשר מוגש עם חרדל פשוט וכרוב חמוץ. בסך הכל מנה חביבה, רק חבל שחלק מקוביות הבשר היו יבשות מאד בעוד אחרות היו דווקא בסדר. לא טעמתי תיבול כלשהו ולא היה טעם מובחן של בשר מעושן. לא מנה שאזמין שוב.

צביבלקוכן (35) - עוגת בצל גרמנית. קראתי כמה מתכונים לצביבלקוכן כמה מתכונים, חלקם עושים שימוש בבצק שמרים  וחלקם בבצק פריך. בכולם מילוי הבצל מכיל שמנת, בייקון וזרעי קימל. במנה שקיבלתי בקישן הבצק היה אפוי בצורה לא אחידה. חלקו היה שחום מאד (שלא לומר קצת שרוף), החלק התחתון היה בחלקו רך מדי (כאילו לא אפוי מספיק) ובחלקו קצת פריך יותר, לתחתית היו דבוקות חתיכות שחורות שמקורן כנראה בטאבון או בתנור בו נאפתה העוגה. המילוי היה קצת יבש לטעמי, לא הרגשתי בו טעם של קימל כלל. המנה מוגשת עם שמנת חמוצה, שקצת הצילה את המצב.

רציתי לאכול גם קצת ירקות, לכן הזמנתי סלט  גבינת פטה וקוביות סלק (50). לפי התפריט ברשת הסלט כולל: אייסברג, סלק אפוי, שרי, בצל סגול, אגוזי מלך וגבינת פטה בויניגרט חרדל דבש.
לא קראתי את התפריט בעיון, וציפיתי לסלט של קוביות סלק וקוביות גבינת פטה. בסך הכל הסלט היה בסדר, פשוט לא מה שהתכוונתי להזמין.

כששאלתי את המלצרית אם יש גינס, היא הציעה בירת בלאק וויץ' של מבשלת וויצ'ווד (35). זו בירה כהה מאד, שחורה או חומה כהה. היא  מתקתקה-מרירה, עם טעמי שוקולד וקפה, בדיוק כמו שאני אוהבת. בירה משובחת.

בשעות 12-17 מעניקים בקישן 20% הנחה על התפריט, במסגרת עסקיות הצהריים. שילמתי 124 ש"ח.

בסך הכל אין באיזור עמק חפר הרבה מסעדות, כך שאני מברכת על כל מקום שנפתח. הרעיון של קישן הוא מצויין, ואני מתכוונת לחזור אליה כדי לנסות מנות נוספות, ומקווה שיהיו מוצלחות יותר מאלה שאכלתי.