פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחה ל- 30 איש בשישי בערב, ושבת בצהריים ב"גרקו" הרצליה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 07/01/2018 | 09:55
2
649
שישי בערב,  ארוחה משפחתית  בפורום רחב וכייפי (תמיד מצחיק אותי אנשים שנלחצים בפסח מאירוח של 10 אנשים,  פה 30 איש זה הסטנדרט...).  כל משפחה מביאה משהו,  והמארח את ההשלמות.
 
אני הכנתי -  
מרק אפונה בתיבול אסייתי -  כל הסיר חוסל באמצע הארוחה,  לא נשארה טיפה וקיטרו שאין עוד. 
מרק עדשים כתומות ועגבניות -  טעים מאוד,  חוסל חצי סיר
לזניית גבינות- נשארה חתיכה אחת,  שהילדון חיסל לארוחת הבוקר בשבת
תפ"א מעוכים ואפויים בתנור- נשארה מנה אחת,  חוסל בשבת ע"י הילד
מג'דרה עם עדשים שחורות
קינוחים -  קראמבל תפוחים חם ששכחתי לצלם,  נשארו 2 מנות
תחתיות מרנג עם אבקת פטל מיובש שקניתי בלונדון,  ממולאות בגלידת תות ביתית-  חוסל,  בקושי הצלחתי לצלם את האחרונים
פצפוצי אורז בשוקולד וחמאת בוטנים - קינוח טבעוני,  שלהפתעתי  חוסל לחלוטין 
 
האורחים הביאו -  פתיתים,  דפי אורז ממולאים בירקות ורוטב סויה בצד, פשטידת גבינות  ובצק עלים,  סלט כרוב,  סלט ירקות עשיר, פשטידת ירקות,  דלוריות אפויות.
 
בשבת בצהריים הלכנו לגרקו בהרצליה פיתוח.  היינו 5 מבוגרים,  2 ילדים.
המסעדה מאוד מאוד רועשת.  המוסיקה היוונית מתנגנת בעוצמה שלא איפשרה שיחה ליד השולחן,  והילד שלי שרגיש לרעש היה חסר מנוחה במיוחד. 
התפריט עצמו מעניין מאוד ובאמת מרגיש יווני אמיתי  ולא "על יד".  נתקפתי געגועים עזים לסבתא שלי (סלוניקאית),  והתקשתי להחליט מה להזמין.
השירות עצמו היה בסדר גמור.
חלקנו כמה מנות פתיחה קטנות -  צזיקי סמיך וטעים,  סקורדיליה-  ממרח שום,  שאני רגילה שהוא על בסיס תפ"א ופה הוא על בסיס שקדים  והרבה פחות עז טעם ממה שאני מכירה-  עדיין טעים, חציל מעושן עם פטה ופולי סויה ועוד משהו-  טעים מאוד,  ופאבה-  ממרח מאפונה צהובה,  טעים וחם.  הכל לווה בכיכרות לחם ופיתות שהילדים נהנו מהן.
במקום מנה עיקרית לקחתי 2 מנות  בינוניות - "12 האלים"  הינו מאפה גבינות בבצק פילו,  מוגש עם רוטב דבש,  שומשום בשני צבעים והוא מיוחד וטעים להפליא! השילוב בין המליחות  של הגבינות והמתיקות של הרוטב,  פריכות הפילו ורכות הגבינה...  מנה מיוחדת וטעימה.  המנה השניה היתה ספנקופיטה-  מאפה של פילו  עם תרד ושמיר,  המון המון שמיר (מזל שאני מאוד אוהבת).  מנה נדיבה מאוד שלא חוממה כראוי,  אבל לא רציתי להעיר.
טעמתי מהילדים "צ'יפס יווני"-  קוביות תפ"א גדולות מטוגנות לפריכות מקסימלית עם גבינה מגוררת ותיבול.  יש גם צ'יפס רגיל מי שרוצה. 
הבחור אכל מוסקה ואמר שהיא טובה מאוד,  לגבי שאר המנות שבשולחן היה רועש מידי כדי לברר מה טיבן.
 
החשבון היה 750 ש"ח  לפני טיפ.