פורום ביקורת מסעדות
נושא: מסעדת onyx  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 13/01/2018 | 10:19
8
309
רציתי מאוד לאכול סוף סוף במסעדת מישלן. שיטוט נרחב באינטרנט (אחד הדברים האהובים עלי לפני טיול לחו"ל הוא לחפור על מסעדות במקום) הוליד מצאי של 2 מסעדות כאלו בבודפשט, onyx ועוד אחת, הלכתי על onyx. הזמנתי מקום לצהריים.

המסעדה מפוארת ויוקרתית אבל יחד עם זאת לא מנקרת עיניים, חמים, נעים, לא צפוף, פשוט כיף.
המקום היה מלא ברובו אווירה לא מעונבת מדי. השירות כיאה למסעדת מישלן היה לעילא ולעילא, כל מנה הגיעה עם הסבר מפורט של מרכיביה, סכו"ם הוחלף בין כל מנה וכו'.
בצהרים מוגש כאן תפריט מיוחד של 3, 4 או 6 מנות. החלטתי על 4 מנות, כולל ראשונה, מרק, עיקרית וקינוח. ישנה בחירה בין 2 מנות מכל קטגוריה.

ראשית הגיע לחם מכמה סוגים, כלל בוגצ'ה חביבה עם רוזמרין ופרמזן, ועוד כמה לחמים, לא משהו מיוחד

מהראשונות הזמנו פטה כבד אווז וקרפצ'יו דג קוד.  
כבד האווז היה שומני וטעים. הקרפצ'יו היה פנטסטי עם דג טרי שבטריים ורוטב ירקרק נפלא. בתור אכלן לא גדול של דגים (רק בשנים האחרונות התחלתי לאכול) התמוגגתי מהטעם המופלא.
 
המרקים
בשביל האישה קונסומה זנב שור  ובשבילי מרק פטריות. הקונסומה היה חביב, טעמים טובים, היה שם ג'ינגר ועוד תיבול נוסף די מעודן,  היה חביב אבל לא יותר.
 מרק הפטריות היה א-ד-י-ר,  עם עומק בלתי נגמר של טעמים. קשה להעביר במילים את הטעם של יצירת המופת הזו. מרק הפטריות הטוב ביותר שאכלתי בחיי. 

למנה עיקרית לקחנו אותה מנה לשנינו – חזה בקר (בריסקט) עם פירה גזר, קולורבי וברוקולי.
הבשר היה מסחרר, ברמה אחרת לגמרי. הטעם מתפוצץ בתוך הפה. חבל רק שהמנה היתה קטנה יחסית, משהו כמו 100-120 גרם בשר. מה שמסביב היה מאכזב, לא התחברתי לא לפירה לא לקולורבי ולא לברוקולי. אבל הבשר, גולת הכותרת, היה מדהים 

הקינוחים כללו :

* מוס שוקולד  בכמה שכבות (חלב,  מריר)ומעליו קצפת – מוס זה מוס וקצפת זה קצפת.
*  טארט מרנג, לימון, גלידת משמש וקרם וניל. קינוח אדיר, עם קרם נפלא וגלידת משמש מעולה. שלוב מושלם של חמצמצות ומתקתקות. מעולה
* שוקולד במילוי פסיפלורה- הפסיפלורה היתה דומיננטית מדי , ובכלל אני לא מת על פסיפלורה. 

שורה תחתונה:
אם אני צריך לקטלג את המסעדה, אז האוכל כאן הוא בעיניי יותר מהסוג של "חומרי הגלם הכי טובים בביצוע הכי טוב" מאשר "האוכל הכי מיוחד ומפתיע שיש". חששתי שאולי לא אתחבר לאוכל, קראתי לא מעט על חוויות בינוניות של אנשים במסעדות מישלן, אבל החשש התבדה. רוב האוכל היה מופלא. הרבה מנות שישארו חקוקות לעוד הרבה זמן. 
מבחינת המחיר- 48,000 פורינט כולל טיפ שהיה כלול (650 שקל). לא זול אבל שווה כל שקל
 
 אתר onyx