פורום ביקורת מסעדות
נושא:   לצפיה בהודעה המקורית מסעדת השקד - דגים בצהריים, יופי של הרגל
תאריך: 24/01/2018 | 10:11
2
476
לפני שבועיים נפגשתי עם חבר במסעדת השקד ברחוב החשמונאים בתל-אביב. הוא לקוח קבוע במסעדה, והתחיל לאכול בה כילד עם אבא שלו, עוד במיקום הישן.

האמת היא שדי מוזר שעד עכשיו לא אכלתי בהשקד, וחטפתי על כך מהחבר לא מעט.

המסעדה הגדולה היתה די מלאה בשעת צהריים, והקהל היה מגוון - עובדי משרדים מהאזור (כך הם לפחות נראו), עורכי דין (לפי הלבוש והתיקים הגדולים על גלגלים, הם היו לפני או אחרי דיון בבית משפט), שולחנות גדולים, ושולחנות קטנים יותר, וגם אנשי חנות דרך היין הסמוכה.

ישבנו על הבר שהיה די ריק, והשירות היה קצת איטי וחסר תשומת לב. לא שירות שמצפים לקבל על בר.

הארוחות העסקיות בהשקד, כוללות מבחר של סלטי פתיחה ומנה עיקרית, כאשר המחירים משתנים בהתאם למנה העיקרית. שנינו בחרנו עסקיות שעולות 89 ₪.

התחלנו עם מגוון של סלטי פתיחה:
סלטי חצילים בטחינה ובמיונז - שניהם טובים, החצילים בטחינה היה מצויין וביקשנו צלוחית נוספת. סלט כרוב לבן שהיה פריך ומתובל היטב. טחינה מצויינת שגם ממנה ביקשנו צלוחית נוספת והמשכנו לאכול אותה גם עם המנות העיקריות. היו שם גם סלטים טובים ועשויים היטב שלא היו יוצאי דופן - מלפפונים בשמיר, סלט סלק, סלט ביצים וסלסה חריפה שלא אכלתי ממנה.

הוגש גם סלט ירקות חתוך טרי שאכלנו עם המנות העיקריות במקום תוספת פחמימה.

הוא הזמין לעיקרית בורי בגריל, ואמר שהיה מצויין.

היות שהיו סרדינים טריים, הזמנתי סרדינים ממולאים על הפלאנצ'ה (בלי פלפלים חריפים, כמובן). הגיעה צלחת גדולה ובה כמות מכובדת של סרדינים שנפתחו והוצאו מהם האידרות. הסרדינים מולאו בבצל מטוגן ועשבי תיבול, ולאחר המילוי נצלו על פלאנצ'ה. תענוג!
הדגים היו עשויים בדייקנות, כך שלא התייבשו וטעמם נשמר, המילוי היה טעים מאד, ושנינו הסכמנו שהמנה מצויינת.

הוגשו לנו גם צלחות של אורז ותפוחי אדמה, אבל היינו טובים ולא אכלנו מהן.

הוא ליווה את הארוחה עם סאן מיגל גדולה (29) וטובורג גדולה (26), ואני שתיתי לף בראון (29).

אחרי אספרסו כפול, הלכנו שמחים וטובי לבב לדרך היין, לטעום יינות ולראות מה חדש בחנות.

עכשיו שסוף סוף אכלתי בהשקד, אין לי ספק שאחזור. מגוון הדגים ופירות הים גדול, ויודעים איך לטפל בהם, הסלטים מצויינים, והמחירים הוגנים.