פורום ביקורת מסעדות
נושא: סופ"ש בגולן - בנג'ולינה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 12/05/2018 | 23:00
2
199
סופ"ש יומולדת שהוזמן לפני מספר שבועות ב"טירות הנעות ברוח" בנמרוד, וממש לא רצינו לבטל, עם או בלי מצב. אז לא ביטלנו, למרות שיש כמה שחשבו שהשתגענו. ספוילר - היה נהדר, שקט ושלווה, אוכל ויין משובחים.

בנג'ולינה ביציאה מקרית שמונה
במשך שנים רבות, "פוקצ'ה" בגן הצפון היתה היעד המועדף עלינו לארוחות חגיגיות באזור. הפעם החלטנו לגוון ולנסות את בנג'ולינה שנפתחה לפני שנים אחדות באזור ושמענו עליה דברים טובים.
המסעדה ממוקמת במין מרכז מסחרי לצד הדרך, בלי הוד והדר, ליד פיצוציה וחנויות אחרות. הגענו לשם בשעות אחה"צ בדרך לנמרוד, לסוג של צהריים מאוחר/ערב מוקדם. היו רק מספר שולחנות תפוסים ובכל זאת הפנו אותנו למרפסת המקורה הצמוד לחניה ולא הושיבו אותנו בפנים. לא התווכחנו.
למסעדה יש תפריט קבוע של מנות קלאסיות (חביבות הקהל לטענתם) ותפריט מתחלף (פעם בחודש אם אני לא טועה). תפריט מגוון ומבטיח בעל השפעה צרפתית-אירופית חזקה.ניכר הנסיון לשמור על התמחור סביר.
מנות ראשונות - אני לקחתי שייטל צרוב  הבשר מעולה, צרוב מבחוץ וכמעט נא מבפנים. מנה נדיבה ביותר בתמורה ל 46 שקלים, יש מקומות שעל מנה בגודל דומה יקחו גם כפול. הבשר מוגש בציר עשיר ובשרי מאוד עם פטריות, אגוזים ועוד. אפילו מעט עשיר/מלוח מדי (קשה לי להאמין שאני אומר את זה). כיוון שרוב הרוטב נשאר בצלחת, המלצרית הביאה על חשבונם חלה קלויה כדי לספוג את הרוטב. בסך הכל מנה מעולה.
אשתי בחרה פאטה כבדים מהתפריט הקבוע (זה מה שבא לה). אין הרבה מה לדווח, ביצוע מצויין למנה קלאסית, הכבד חלק ונימוח, מוגש עם מעט ריבה וטוסטים של חלה.
עיקריות - הזמנתי פילה בורי בגריל על ריזוטו על בסיס בטטה וזוקיני. בתחילה חששתי שהמנה קצת סתמית אבל עם כל ביס נוסף אהבתי אותה יותר, לריזוטו היו טעמים עשירים ועמוקים, הדג היה... דג אבל בסך הכל מנה מצויינת.
אשתי הזמינה את מה שהסתבר כמנה המיוחדת של הארוחה,  "המבורגר עגבניות עיזים". השם "המבורגר" עושה עוול למנה, אומנם במרכז יש קציצה גדולה (מבשר משובח). אבל הקציצה נימוחה וטובעת ברוטב עשיר ומיוחד שחוץ מציר בקר ועגבניות לרוב יש בו גם כרשה, צ'ילי, סילאן,  ומעט גבינת עיזים רכה, הכל ביחד בטעמי בשרי-חמוץ-מתקתק, מנה מקורית ונפלאה. כשהחמאנו למלצרית סיפרה שהם עושים ווריאציות על מנה צרפתית קלאסית של המבורגר ברוטב יין ובכל תפריט מתחלף יש גרסה שונה. רשמנו לעצמנו לחזור לעוד גרסאות בעתיד. המנה מגיעה עם פלחי תפוחי אדמה צרובים שהיו חביבים אבל לא ממש נחוצים.
ויתרנו על קינוח כדי להשאיר מקום לצימר, שתינו גם שתי כוסות יין מתפריט היינות הקצר אבל חביב, כל זה יחד עם אספרסו כפול 332 ש"ח לפני טיפ. לא יקר בשביל מה שקיבלנו. עוד נחזור (למרות שלא ננטוש את פוקצ'ה אהובתנו)