פורום ביקורת מסעדות
נושא: TLV בורקס, שוק הכרמל  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 15/12/2018 | 23:38
1
105
את הבוקר פתחנו בבורקס היחסית חדש הזה בשוק הכרמל. בדרך כלל כשאנשים שומעים "בורקס" ו"כרמל" ישר קופץ להם לראש הבורקס התורכי בכניסה לשוק. עם כל הכבוד לו – ה-TLV זה ה-דבר.
 
המקום, שנפתח על ידי יהונתן הלר, אקס קורדוברו, פתוח יומיים בשבוע: שלישי ושישי בלבד. שנים וחצי שולחנות. בשמש חם כי אין שימשיות. בגשם נרטבים כי אין גג. אבל הכל נשכח כשמגיע המגש.
 
בורקסים מבצק פילו סופר פריך. נקניק ארוך ממולא בשורה של מילויים מאד לא סטנדרטים. המוצלח ביותר שטעמנו היה הבורקס שרימפס. שרימפסים חתוכים גס עם עלי מנגולד וגבינת עיזים. השרימפסים הם מילוי מושלם הן מבחינת מרקם והן מבחינת הטעם. נוצר בורקס מצויין, לא יבש מדי ולא רטוב מדי. תענוג גדול. לצד הבורקס רסק עגבניות חריף שמשלים את הבורקס מצויין וביצים קשות שפחות הסתדרו לי עם הבורקס של השרימפסים.
 
בורקס נוסף שאכלנו פעמיים ממולא בגבינת קשקבל, כרישה מאודה וצ'טני אננס. בפעם הראשונה שאכלנו אותו הוא היה מעלף, עם שילוב מצויין בין הגבינה לבין המתיקות של הצ’טני. דווקא הפעם הוא היה קצת פחות מפוקס. משהו בפיין טיונינג של הטעמים הוריד לו נקודות, אבל עדין מאד טעים.
 
בורקס נוסף שניסינו, ממולא בשקדי טלה, מנגולד תפו"א ולימון כבוש היה האח הפחות מוצלח. בניגוד לשרימפסים שהמרקם שלהם התחבר מצויין עם הבורקס, השקדים לא הסתדרו טוב עם המאפה ולא נוצר שם איזה חיבור מופלא כמו בבורקסים האחרים.
 
מחיר של כל מנה – 45 שקלים. אפשר גם להזמין מראש כמות לקחת הביתה. התמונה שלנו מראה את הבורקס אחרי החיתוך, אבל מה שבאמת פותח את העיניים זה לראות את שורות הבורקסים נחים על המגש כמו חיילים במסדר אז אני מצרף גם תמונה של המגש מעמוד הפייסבוק שלהם. מומלץ בחום.