פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחת יום הולדת במסה בליל שישי.  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 30/12/2018 | 09:45
1
67
אז הלכנו למסה בפעם הראשונה בליל שישי. הרושם הראשוני של בעלי מהמקום היה לא מאוד טוב, והעיצוב נראה לו פלצני (הלבן, הוילונות, ה"שיש" של השולחן, ההקרנות - הכל בעצם). לי העיצוב נראה בסדר ולפחות לא הפריע.
יתרון מאוד גדול מבחינתי הוא שלשולחנות (פרט למרכזיים הארוכים) יש ספה בצד אחד - ואני מאוד אוהבת מסעדות עם ספה (ומחפשת מקום נחמד כזה מאז שסגרו את תהל), ונהניתי לשבת לצדו. אבל, כידוע, השולחנות במסה מאוד צפופים (אני לא מדברת על השולחן המרכזי שבו יושבים ממש יחד), ולכן היה קצת מוזר לשבת מאוד סמוך לזוג אחר , אבל הם עזבו תוך זמן קצר והיה לנו מקום לשבת יחד לבד.
למנות ראשונות הזמנו כבד אווז ולרונה ובקלאווה עגל. רצינו להזמין גם שקדי עגל אבל נגמר (השולחן היה ל-22:00). בעלי חשק ברביולי שאלוט אבל מאחר שהוא מופיע גם במנת הלברק החלטנו להזמין מנת לברק ("חצי מנה") ונתח קצבים (בחירה של בעלי) לעיקריות.
לפני שהגיעו הראשונות קיבלנו מרק אפונה עם פלפל שיפקה שהיה נחמד (במיוחד המה שזה לא יהיה הקראנצ'י שהיה בתוך המרק הוסיף).
כבד האווז היה מצוין, אם כי זה לא מאוד קשה (לפחות במסעדות יוקרה) - אני לא הרגשתי שוקולד כמעט בכלל (אבל כן מתיקות), בעלי הרגיש יותר מדי שוקולד. הוופל שהוגש עם הכבד היה יבש, וההשוואה למנת ה-apple bacon waffles שאכלנו במונטריאול עם רוטב שוקולד לבן ברשת בתי קפה הייתה בלתי נמנעת - והוופל המושלם עם הבייקון והתפוחים לקח בגדול (והוא לא "מנת הדגל" ולא עולה 112 ש"ח)... שוב, הכבד היה מאוד טעים, אבל כמו כבד אווז סטנדרטי במסעדה יוקרתית. שוט הלימון (לא יודעת למה בתפריט כתוב שוט שוקולד) הזכיר נוזל ניקוי במידה מסוימת, אבל עדיין שתיתי אותו עד הסוף .
בקלאוות העגל הייתה טעימה למדי. כמו שקראתי בביקורות אחרות, אכן קשה קצת להבחין בטעם של בשר (אם היו אומרים לי שאלה תמרים ולא בשר הייתי מאמינה), אבל הסך הכל טעים, והפילו (<- לא שגיאת כתיב) מוצלח. אכלנו רק חצי כי בעלי לא אהב (הוא באופן כללי לא אוהב בשרים מתוקים במיוחד, ואני אוהבת מאוד - ובשרים עם תיבול של הבקלאווה במיוחד מאז החתונה שלנו בקפריסין - אבל בקפריסין זה היה יותר טוב, וגם עם יותר טעם של בשר), ואני, למען האמת, כבר הייתי די מלאה.
אחר כך עברנו לעיקריות. אני קיבלתי את פילה הלברק. הוא היה עשוי בצורה מושלמת מכל הבחינות, ואם זו הייתה פעם ראשונה שבה הייתי אוכלת פילה לברק הייתי מתלהבת (כמו שאכן קרה בפעם הראשונה האמיתית שבה אכלתי פילה לברק), אבל זו לא הייתה הפעם הראשונה - אז פשוט נהניתי מהמנה הטעימה, אבל בלי התלהבות ובלי שזה יחדש משהו. הלברק הגיע עם רביולי שאלוט, כאמור, קציפת פורצי'ני, פטריות וארטישוק. אישית, לא ברור לי למה אנשים אוכלים ארטישוק - אכלתי את אחת החתיכות והספיק לי. הקציפה הייתה בסדר, אם כי... קציפה. הרביולי שאלוט (הגיעו בסך הכל שניים - אז אחד לי ואחד לבעלי) היה החלק הכי גרוע בארוחה, לטעמי, ושנינו שמחנו שלא הזמנו את הרביולי למנה ראשונה. למלא רביולי בבצל שאלוט זה פשוט לא רעיון מאוד מוצלח - זה יותר מדי בצל, זה מריר קצת, זה פשוט לא.
המנה השנייה הייתה נתח קצבים בציר מרלו עם קרם תפוח אדמה. הנתח הגיע על שיפוד, ומידת העשייה הייתה M, כפי שהמליץ המלצר. הבשר היה טעים מאוד, עם או בלי הרוטב. הפירה הגיע עם שלל דברים בפנים שבעיקר ניסינו ולא הצלחנו לזהות והיה בסדר. בסך הכל מנה טעימה, אבל מבחינה VFM... לא ממש.
לקינוח לקחנו את קינוח התות שמגיע בצנצנת ומאחר שחגגנו קיבלנו על חשבון הבית מוס שוקולד עם סורבה פירות יער (נדמה לי שזה פירות יער - המלצר אמר רק מוס שוקולד), פלוס זילוף של "מזל טוב" על הצלחת. אם יש שילוב שאני לא אוהבת זה פטל/פירות יער עם שוקולד - אז מהר מהר הורדתי את הסורבה מהמוס. כל אחד בנפרד אני אוהבת מאוד, ושניהם היו טובים מסוגם - גם המוס היה מאוד טעים, והסורבה היה החלק שהכי אהבתי מהקינוחים. לגבי קינוח התות, לצערי גם בו מסתתרים פירורי שוקולד שנוגעים בפירות יער. פירקתי את הכל. את המקרונים לא אהבתי ולא אכלתי, וגם לא את גלידת יוגורט תות או את הקרם. אבל נהניתי מהריבות בתחתית של פירות יער ותות, יחד עם המרנג (בקיצור, אם זה היה פבלובה הייתי אוהבת את זה ממש ).
 
אוקיי, אז הביקורת הזאת פושרת משהו. הופתעתי למצוא את עצמי בצד שלא מתלהב ממסה. הכל היה טעים (חוץ מהרביולי), חלק אפילו טעים מאוד (כבד האווז, הלברק, נתח הקצבים - בעצם, כל החלקים ה"מרכזיים" של המנות) - אבל לא היה פה משהו חדש (טוב, רביולי שאלוט זה חדש - אבל זה גם לא טעים...) או מרגש במיוחד, והתחושה הייתה גם שהתמחור גבוה מדי. ובכל זאת, אנחנו עדיין מסתקרנים לנסות מנות אחרות בתפריט (כמו הניוקי ושקדי העגל שאזלו), ולא בלתי סביר שנפקוד את המסעדה שוב - אם כי כנראה רק בעסקית / עסקית שבת. ואני ממש לא יכולה להגיד שזו הייתה ארוחת יום הולדת מאכזבת - היא הייתה טעימה, הייתה בה ספה (מה שאני מאוד אוהבת, כאמור), והכל בעצם היה מוצלח. אז לא היו תגליות חדשות ומסעירות, אבל גם טעים ומוצלח זה סבבה.
שתהיה לכולם שנה אזרחית טובה!