פורום ביקורת מסעדות
נושא: LUX, נמל חיפה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 13/01/2019 | 12:18
2
88
ניצלנו יום יפה לביקור בחיפה. בצהרים הזמנו ללוקס, מסעדה חדשה יחסית שנמצאת בנמל חיפה, לא רחוק מהנמל 24 ובאן צ'ה. תפריט בעיקר מהים, עם זיקה חזקה לעכו והכיוון הוא מטבח ערבי מודרני.
 
הגענו קרועים מרעב ומרוב שהסתערנו על האוכל לא צילמנו אפילו את המנות הראשונות.
 
פתחנו עם פוקאצ'ה ושני מטבלים. הפוקצ'ה טובה אבל קצת קטנה. אפשר היה להגדיל קצת ולא רק בגלל שבאמת היינו רעבים. המטבלים, טחינה וסוג של סלסת עגבניות, שניהם היו דלילים מדי לטעמי. אני אוהב אותם יותר סמיכים וזה גם עוזר להם להתלבש יותר טוב על הפוקאצ'ה. היה בסדר אבל לא גולת הכותרת של הארוחה.
 
מנות ראשונות.
- חציל בלאדי (42) עם לבנה וגרגרי רימון. לא חושב שהיה שולחן שלא הזמין את זה. טעים מאד.
- קוקי סאן ז'אק עם קרם בטטה (59). הקוקיות היו מצויינות. הוגשו דק יותר ממה שבדרך כלל יוצא לנו לפגוש. לאישה זה קצת הפריע. לי לא ממש. הצלחת הוחזרה מבריקה.
- טרטר של סינטה על בורגול טחינה וצנוברים (59). כאמור לא צילמנו אבל יש להם את זה בגלריה של האתר אז הנה לינק.
 
בסך הכל שלוש ראשונות ממש ממש מהנות.
 
עיקריות.
 
- בלגאן משוק עכו (98). פילה מוסר ים, רך כחמאה, שישב על מגש גדול ובו... כשם המנה... סוג של בלאגן. את זה דווקא כן צילמנו. היה שם פריקי וקצת  שעועית קצת עגבניות קצת שום בתנור. הרוב היה בלאגן ממש כיפי. היו גם דברים שפחות הסתדרו לי כמו טחינה ונגיעה קטנה של קרם בטעם לימוני. אבל בסך הכל - מנה מאד מאד כיפית.
 
- קלמארי פריך (72). לקחנו בעיקר בשביל הקטנה. היה בסדר, אבל לא שונה מאלף מנות אחרות.
 
מהקינוחים במקום לא מצאנו משהו שחשבנו שיתאים לקטנה ובכל זאת הביאו קינוח על חשבון הבית. עוגת סולת דקה ומעליה מלאבי. טיפ טיפונת של מי ורדים. פיסטוקים. מנה שבחיים לא הייתי חושב שאוהב, כי גם מלאבי וגם מי ורדים לא כוס התה שלי. אבל את הגירסה של המסעדה ממש אהבתי וסחטיין עליהם שגרמו לי לחסל קינוח שבחיים לא הייתי חושב להזמין. רק על זה מגיע להם ריספקט.
 
השירות היה מאד ידידותי. היה עיכוב די גדול במנות העיקריות, ונראה לי שמשהו התפספס בסדר הוצאת המנות של המטבח. אבל לא משהו שפגם בחווייה הכוללת שהיתה ממש מוצלחת.
 
בוטום ליין - לוקס נרשמה אצלי כאחת המסעדות הטובות ביותר שיש כרגע בחיפה. אני דפינטלי דפינטלי דפינטלי אשמח לחזור.