פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחת יום הולדת במסעדת אמא  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 26/02/2019 | 07:24
2
100
בחמישי בערב נסענו לירושלים, לארוחת ערב לכבוד יום הולדתה ה- 80 של אמא שלי. הייתי צריכה למצוא מסעדה כשרה, לא יקרה מדי ומוכנה לקבל שולחן של 12 אנשים, לא מתוחכמת מדי מבחינה קולינרית, שיש לה חניה ושגם אני ארצה לאכול בה.
אחרי בדיקות ושאלות, בחרתי את מסעדת אמא, שהציעה גם תפריט סגור לא יקר מדי.
 
התקבלנו בסבר פנים יפות, וכשהיינו מוכים להתחיל לאכול, הוגשה לכל אחד קערית עם מרק קובה מטפוניה. הצמחוניות קיבלו מרק עדשים, והמלצריות דאגו לוודא שכולנו מרוצים.
 
אחרי המרק, הוגשו לשולחן כמויות נדיבות של סלטים: חומוס סביר, טחינה מצויינת, טאבולה טובה, סלט חצילים בטחינה ולימון שהיה מצויין, כמוהו גם סלט גזר חמצמץ. בנוסף הוגשו לשולחן זיתים וחריף כלשהו שלא טעמתי.
לצד הסלטים הוגשו פרנות חמות וטובות.
הכמויות, כאמור, נדיבות מאד, וכל הזמן היתה בסביבה מלצרית שהציע למלא מחדש את הסלטים.
 
מנות הביניים היו פלטות של קובה נבלוסיה (קובה מטוגנת), ועלי גפן ממולאים. גם כאן, הציעו לצמחוניות פלטה של עלי גפן ממולאים רק באורז. הקובות היו רגילות, ועלי הגפן היו מצויינים, וגם הפעם שאלו אם נרצה עוד קובות או עלי גפן, ורק לאחר מכן פינו את השולחן והגישו את המנות העיקריות.
 
לעיקריות הוגשו למרכז השולחן, צלחות גדולות עם מעורב ירושלמי שלטעמי היה מלוח מדי, אבל הסועדים האחרים נהנו ממנו. כמה נהנו? עד כדי כך שהוגשו לשולחן צלחות נוספות של מעורב
 
מלבד המעורב הוגשו פלטות ובהן נתחי פרגית צלויים כראוי ומתובלים מעט (שיפודי פרגית ללא השיפוד), קבב ששידרגנו לקבב מעורב של בקר וכבש והיה טעים מאד, ומקלובה שבניגוד למעורב המלוח מדי, היתה תפלה לחלוטין.
 
כתוספת הוגש צ'יפס תעשייתי די חיוור (לא טעמתי), וסלט ירקות טרי שהיה פשוט וטעים, ומבחינתי התוספת הטובה ביותר לבשר.
 
לקינוח הוגשו כוסות תה, וקוביות קטנטנות של בקלאווה פשוטה ולא טובה במיוחד. זו היתה הנפילה האמיתית היחידה מבחינתי. בתפריט הקינוח הוא "עוגיות הבית", וציפיתי לצלחת של עוגיות מזרחיות שונות.
 
בגזרת השתיה, הוגשו לשולחן קנקני לימונדה וקנקני מים שמולאו כל הזמן. הבאנו מהבית יין כשר, והיינו אמורים לשלם 40 ש"ח דמי חליצה.
כשביקשתי שיפתחו לנו את בקבוק היין הראשון, הוגש לשולחן פותחן, ובן זוגי פתח את הבקבוקים. כנראה שזו הסיבה לכך שחייבו אותנו בדמי חליצה רק עבור בקבוק אחד.
 
שילמנו 145 ש"ח לפני שירות עבור כל סועד/ת, ולהרגשתנו זה סכום הוגן עבור כמות ואיכות האוכל שהוגש לנו.
 
שורה תחתונה: היה טעים ונעים, המשפחה נהנתה, ואמא שלי נהנתה וזה הכי חשוב.